Auteur Topic: Kanker en fysieke affectie  (gelezen 153 keer)

FS

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Kanker en fysieke affectie
« Gepost op: juni 11, 2020, 22:10:48 pm »
Hallo iedereen

Mijn vriend kreeg de diagnose van diffuus grootcellig B- cellymfoom in zijn mediastinum.
We videochatten elke dag en als ik mag, ga ik ook langs. Jammer genoeg gebeurt dit momenteel nog niet vaak, maar ik geniet van elk moment wanneer ik toch bij hem kan zijn.
Nu zijn we nog een heel pril koppel. Fysiek contact is iets waar we beiden zo nood aan hebben. ( een dikke knuffel bij een mentaal dipje bv) maar met heel deze Corona is dit nog strikter geworden. Hem besmetten met iets is het laatste wat ik wil. Toch is het mentaal niet altijd gemakkelijk. Je wil bij elkaar zijn, je wil samen leuke dingen kunnen doen, je wil elkaar kunnen vastpakken, eens een nachtje samen kunnen slapen,... Dat zijn dingen die momenteel jammer genoeg niet zo vanzelfsprekend zijn.
Ik probeer me sterk te houden voor hem omdat hij het zelf al moeilijk genoeg heeft, maar soms wordt het me ook te veel. Ik mis hem vaak en voel me ook zo machteloos wanneer ik zie dat hij het moeilijk heeft.
Ik vind het ook moeilijk om hier met mensen over te praten, waardoor ik vaak alleen achterblijf met mijn gevoelens...

Zijn er hier nog mensen die dit herkennen en die misschien creatieve oplossingen hebben voor het fysieke aspect? Wat kan, wat kan niet?

Alvast bedankt!