Auteur Topic: BMHK stadium 1  (gelezen 1176 keer)

Powergirl1973

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
BMHK stadium 1
« Gepost op: september 07, 2019, 15:23:55 pm »
Alles begon met begin augustus een routine controle (uitstrijkje) bij de huisarts. Paar dagen erna telefoon dat dit afwijkend was. Verder onderzoek was nodig. 14 dagen later kon ik pas terecht bij een gynaecoloog. Daar werd ik inwendig onderzocht, en werden er 3 biopten genomen. Week daarna telefoon van gynaecoloog, dat er 1 biopt een adenocarcinoom was, en 2 CIN3. Dan krijgt ge toch wel effe een klop op uwen kop. WTF, ik heb kanker. Ik die niet rookt, niet drinkt, wel met een maatje meer. (Ik heb GBP), nooit ziek,....
enfin dit was de start van nog meer onderzoeken: CT Scan, MRI.
Gynaecoloog mij doorgestuurd naar UZ Gent. Daar werd nog een PET scan en terug meerdere biopten genomen. Alsook een inwendig onderzoek.
Op de PET scan zijn afwijkende cellen waargenomen. De biopten waren gunstig. Gynaecoloog zal  dan juist naast de slechte cellen een biopt genomen hebben zeker.
Enfin, in een eerdere consultatie was gezegd, dat waarschijnlijk de baarmoeder verwijderd zal worden. Maar nu na die PET scan, en de gunstige biopten, wordt de baarmoeder nog niet verwijderd, maar wordt er dinsdag, onder plaatselijke verdoving, een deel van de baarmoederhals weggenomen, voor analyse.
Baarmoeder verwijderen kan dan pas maar nadat ik hiervan hersteld ben. Min na 1 maand dus.

Kath

• Nieuwkomer
  • *
  • diagnose eierstokkanker in 2012
    • Bekijk profiel
Re: BMHK stadium 1
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2019, 20:52:22 pm »
Dag powergirl,

Hopelijk is alles vandaag zo goed mogelijk verlopen en kan je vertrouwen stellen in de medische wereld.
Het is even schrikken, ik weet het wel, maar als powergirl zal ook jij je weg wel vinden.
Goede moed!
Kat