Auteur Topic: toevallige vondst van urineleiderkanker op 48 jarige leeftijd  (gelezen 135 keer)

Bartxit

• Nieuwkomer
  • *
  • Urineleiderkanker gevonden op 48 jarige leeftijd
    • Bekijk profiel
toevallige vondst van urineleiderkanker op 48 jarige leeftijd
« Gepost op: mei 01, 2019, 10:58:13 am »
 :o Ik ben Bart, en na een preventief darmonderzoek omdat ik een spastisch colon heb, werd toevallig op de echo van 4 maart 2019 een verbrede urineleider gezien en werd een contrast-CT gedaan waarbij een obstructie van 2 cm zichtbaar was die geen niersteen was. Voor de lokale urologe en radioloog was dit niet alarmerend genoeg in het lokale ziekenhuis, maar ben ik toch op eigen initiatief direct naar prof urologie in UZ-Gent gegaan, waar op 21 maart 2019 onmiddellijk kanker werd vastgesteld. Na een uretheroscopie werd onmiddellijk overgegaan op 2 april 2019 tot een nefro-ureterectomie waarbij de rechternier en rechter urineleider verwijderd werden door een robot-geassisteerde ingreep. Na 3 dagen mocht ik reeds het ziekenhuis verlaten met reeds de pijnstillers volledig afgebouwd. Er werd wel een éénmalige blaasspoeling mitomycine gegeven. Tot zover één en al Euforie. Na pathologisch onderzoek kreeg ik op 25 april 2019 te horen dat de tumor reeds doorgegroeid was door de urineleider, maar terug met het goede nieuws dat de lymfeklieren niet zijn aangetast. Toch wordt adjuvante chemotherapie voorgesteld om de kans op een latere tumor weg te nemen, bestaande uit 4 kuren gespreid over 12 weken te starten binnen 2 weken en waar ik volop in geloof, ook al is er op dit moment geen sprake meer van een tumor of meta's.