Auteur Topic: preventieve mastectomie met onmiddellijke reconstructie  (gelezen 209 keer)

sandrap

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
preventieve mastectomie met onmiddellijke reconstructie
« Gepost op: augustus 07, 2018, 11:24:34 am »
Ik ben Sandra, 37, gehuwd en heb het BRCA2 gen, ik heb besloten omdat de last van het dragen van dit gen ook zwaar is, om me preventief te laten opereren. Het heeft 4 jaar geduurd eer ik tot deze beslissing kon komen. Eerst wou ik er niks van horen, maar nu hoe langer ik met deze tijdbom rondloop hoe meer ik besef ik wil van die tijdbom af. En nu ik de keuze nog heb, want velen hebben de keuze niet :-(.
Gisteren 1ste gesprek gehad met plastisch chirurg, ik sprak hem over eigen weefsel maar dat is geen optie gezien ik niet veel buik heb om iets van te maken. Dus het worden implantaten, nadeel is wel dat tegen het helemaal achter de rug is ik een jaar verder zit. Nu goed, hetzij zo. Dus expanders en implantaten.
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?

Moet ik mijn werk inlichten? Ik zou niet in detail willen treden en gewoon zeggen dat ik onder het mes moet, maar niet dat het gaat om preventieve mastectomie. Nu probleem is met mijn werk is, hoe minder ze weten, hoe meer ze zullen vissen tot ze het te weten komen. Ook vervelend, zit je niet alleen met dat gedoe van het lichamelijke maar ook het emotionele.

Nu nog een vraag, ik vertrek normaal op reis in december, ik had gedacht om de operatie te laten doorgaan in het najaar, zodat ik weer ok uitzie tegen volgende zomer, dus ik zal niet fit genoeg zijn om op reis te gaan. Ik heb mijn verzekering al aangesproken of een geplande operatie telt als reden voor een reis te annuleren. Het betreft tenslotte mijn gezondheid.

Over verwijderen eierstokken is nog niet gesproken, terwijl ik ook wel 60% kans heb, ben er nog niet uit of ik die meteen zal laten verwijderen, in principe terwijl ik nu toch onder narcose ben kunnen ze dat evengoed al fixen.

Graag jullie commentaren.

Groetjes
Sandra