Hallo,
in december 2018 , is er bij mijn vader een gisttumor vastgesteld , met uitzaaiingen in de lever en de buikholte ; de tumor zelf is heel groot 28 cm. Hij is heel toevallig ontdekt , omdat mijn vader last had als hij zich in bed neerlegde en het gevoel dat er een baksteen in zijn buik verschoof, daarop heeft hij een echo laten maken en is dit ontdekt . een maand eerder was ook al prostaatkanker vastgesteld. Mijn vader is 77 jaar , nooit last gehad van iets , altijd hard gewerkt , kan nu nog niet stil zitten. Heeft verder ook nooit last of vermoeden gehad dat er iets mis was met de maag. Momenteel is hij nu zes weken aan de glivec , en binnen 6 weken de eerste PET scan ter controle of de kuur Glivec aanslaat. De medicijnen op zich verdraagt hij goed , voorlopig geen enkele bijwerking. Na de pet scan gaat men in overweging nemen om te starten met de chemo voor de prostaat. het verontrust mij natuurlijk dat de tumor zo groot is , ik hoor en lees wel gevallen van +/- 10 cm , en dat de levensverwachtingen dan redelijk goed zijn +/- 5 jaar. zijn er nog mensen die hier al meer ervaring mee hebben , weet ook dat elke persoon individueel moet bekeken worden, maar zit met zoveel vragen . Hij wordt wel goed begeleid in Leuven, maar nu is het afwachten en die tijdspanne tussen de afspraken lang en onzeker. alvast bedankt groetjes