Auteur Topic: mobiliteit na borstbesparende operatie  (gelezen 1842 keer)

Ampie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
mobiliteit na borstbesparende operatie
« Gepost op: april 09, 2015, 11:30:31 am »
Beste lotgenootjes

Zes weken geleden onderging ik een borstbesparende operatie waarbij een tumor verwijderd werd.  Sindsdien kan ik mij maar beperkt meer te voet voortbewegen.  De eerste weken kon ik nauwelijks enkele minuten rondlopen, daarna iets langer.  Nu zit ik nog maar aan een kleine twintig minuten en dan kan ik dat nog niet zonder hijgen en reikhalzend uitkijken naar het einde van de inspanning.  Gisteren antwoordde de radioloog, dat hij niet wist wat hiervan de oorzaak kon zijn, aangezien mijn hart geen negatieve symptomen uitzendt.

Is er iemand, die dit ook meegemaakt heeft en mij wat hoop kan geven?

Alvast bedankt en ook voor jullie veel moed en uithoudingsvermogen,

Ampie

Annd

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: mobiliteit na borstbesparende operatie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2015, 13:54:47 pm »
Hallo,

Ben hier redelijk nieuw op dit forum maar had deze morgen zelf iets gepost waarop je eerder reageerde, waarvoor dank !!
Ik had een redelijk goede conditie en ben 2 weken na de operatie terug gaan lopen. Eens de bestralingen op gang kwamen heb ik dit moeten stoppen aangezien in eerste instantie een siliconenfilm op mij gekleefd werd, ik vervolgens zware allergische reactie en bijhorende tweedegraadsbrandwonden heb gekregen die een vijftal weken aangesleept hebben. Ondertussen zijn die een goede 10 dagen genezen. Mijn poging om te sporten is triestig. Zelfs mijn trap oplopen zorgt al voor kortademigheid. Enerzijds veronderstel ik dat dit te wijten is aan mijn 'rustperiode', ten tweede moet je er van binnen volgens mij nog meer kapit uitzien dan van buiten, en dit was bij mij al heel erg, longen , hart en slokdarm werden (bij mij toch) ook deels mee vestraald, en ten derde zitten de nolvadex pillen er misschien ook wel voor iets tussen,

Rustig terug opbouwen , dat is althans de manier waarop ik het nu probeer. Succes !!!

Groetjes,

Annd