Auteur Topic: chemo pillen  (gelezen 7570 keer)

RENS Christiane

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
chemo pillen
« Gepost op: juni 03, 2014, 18:06:22 pm »
Dag lotgenoten,
In juli 2013 (hervallen van borstkanker) (inoperabel)  kreeg ik chemo via mijn port-a-cath: Novantrone. (blauw). Deze sloeg niet aan. Eind januari startte de prof met andere chemo: Navelbine + Genzmar. Dat slaat wel aan maar ik  heb nog steeds borstkanker. Ondertussen vertoont mijn borst kleine open wondjes die soms bloeden. Ik krijg nu ook nog wondzorg. Ik kan mentaal de wachttijden in het ziekenhuis voor de chemo niet meer aan: eerst bloed prikken, één uur nadien naar de prof, dan voorschrift gaan inleveren en dan wachten. Minstens 2u, soms langer. Dan moet de chemo nog inlopen: de 1ste 10 min. dan 10 min. spoelen, de 2de 25 min en nog eens 15 min. spoelen. Ik kreeg bijna een aanval van hyperventilatie, zo gestresseerd was ik. Aan de prof vroeg ik of chemo in pillen bestaat, en ja hoor, maar...ik zal er 10 per dag moeten slikken. Mijn vraag hierover: zijn er nog dames die chemo in pilvorm innemen? Moet ik mij verwachten aan dagelijkse moeheid? Ga ik dagelijks misselijk worden? Ik weet dat iedereen anders reageert op medicatie maar de grote lijnen komen toch overeen.
Wie kan mij zijn ervaringen doorgeven aub?
Groetjes
Christiane

Kristina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: chemo pillen
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2014, 10:02:12 am »
Ik neem al een jaar lang chemo in pil vorm maar ik vermoed dat er wel verschil op zit. Want ik moet maar 1 pilletje per dag nemen. Eerst nam ik Afinitor 10mg maar ben moeten overschakelen naar 5mg met mijn nieuwe radioactieve behandeling. Als ik mezelf vergelijk met lotgenoten heb ik erg weinig last van deze medicatie. Maar anderen hebben meer bijwerkingen/klachten. Gaande van vermoeidheid tot aften. Het enigste dat ik wel heb zijn zwakkere nagels.

RENS Christiane

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2014, 21:50:43 pm »
dat is inderdaad een heel groot verschil tegen 10 pillen per dag. Ik weet ook niet hoe lang ik ze aan die hoeveelheid zal moeten innemen. Toch alvast bedankt voor uw reactie en vooral, succes en veel moed op weg naar hopelijke genezing.

Kristina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 06, 2014, 08:25:50 am »
Ik wist eigenlijk niet dat dit bestond in pil vorm. Had ook erg veel schrik voor bijwerkingen. Want je hoort heel wat bij het woord chemo.

En ik wens u natuurlijk ook heel veel succes!