Auteur Topic: onderzoek voor afstuderen  (gelezen 4085 keer)

jitskevolkert

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
onderzoek voor afstuderen
« Gepost op: april 24, 2013, 12:12:31 pm »
Hallo,

Mijn naam is Jitske Volkert en ik ben masterstudent aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar ervaringen tijdens en na de behandeling van borstkanker. Ik ben daarom op zoek naar zoveel mogelijk (ex)borstkankerpatiënten die me kunnen helpen met het invullen van een vragenlijst. Jullie zouden mij ontzettend helpen door deze vragenlijst in te vullen.  Het invullen zal maximaal dertig minuten duren. U kunt op elk moment stoppen met de vragenlijst en alle antwoorden zullen anoniem verwerkt worden. Via onderstaande link ga je naar de vragenlijst.

www.thesistools.com/vragenlijstjv2013

Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking!
Groet,
Jitske Volkert

jitskevolkert

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:onderzoek voor afstuderen
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2013, 10:15:16 am »
Na afloop van het onderzoek (verwachting: eind juni) zal ik de belangrijkste resultaten hier publiceren. Voor eventuele vragen en opmerkingen ben ik te bereiken via jitskevolkert@gmail.com.

Met vriendelijke groet,
Jitske Volkert

Eowyn

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2013, 21:46:35 pm »
Jouw onderzoek gaat niet over kanker, maar over chemotherapie. Dat is een verschil hoor. Ik heb kanker gehad, ben daar voor behandeld, maar niet met chemotherapie! Denk daar nog eens goed over na..

jitskevolkert

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 15, 2013, 08:42:20 am »
Nee hoor, ik ben juist ook op zoek naar (ex)borstkankerpatiënten die geen chemotherapie hebben gehad. Als ik de resultaten van dit onderzoek heb, zal ik dit wat duidelijker uitleggen.

Met vriendelijke groet,
Jitske Volkert

jitskevolkert

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2013, 11:50:30 am »
Ik ben nog steeds op zoek naar ongeveer 30 deelnemers voor mijn onderzoek. U zou me ontzettend helpen door dit bericht door te sturen aan vrienden en/of familie.

Alvast bedankt!

jitskevolkert

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: onderzoek voor afstuderen
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2013, 14:43:34 pm »
Hallo allemaal,
Hierbij de beloofde resultaten van mijn onderzoek:

Samenvatting
Borstkanker is na huidkanker de meest voorkomende vorm van kanker in Nederland (www.cijfersoverkanker.nl). De meeste borstkankerpatiënten worden behandeld met chemotherapie. Door chemotherapie kunnen verschillende bijwerkingen optreden, waaronder cognitieve problemen zoals geheugenverlies en concentratieproblemen (o.a. Ahles et al., 2002; Van Dam et al., 1998). Naast verschillende biologische verklaringen, zijn er ook psychologische factoren die hierbij een kunnen rol spelen. In het huidige onderzoek werd getest in welke mate het frame waarin de boodschap gebracht werd – positief of negatief – een rol speelt bij het veroorzaken van cognitieve problemen. De resultaten van dit onderzoek kunnen bijdragen aan een verbetering in de communicatie tussen borstkankerpatiënten en hun arts en zouden patiëntinformatie kunnen verbeteren.
Er werd een online experiment uitgevoerd met een unifactorieel tussenproefpersoon design met drie niveaus: primeconditie, interventieconditie en controleconditie. Een mogelijk modererende invloed werd verwacht van wel of geen ervaring met chemotherapie, verwachtingen, stigma bewustzijn, stereotype endorsement, en de informatiebehoefte van de patiënten.
Uit de resultaten bleek dat een aantal hypotheses bevestigd kon worden: zo bleken verwachtingen, behoefte aan informatie, stigma bewustzijn en stereotype endorsement een rol te spelen bij het voorkomen van cognitieve klachten en problemen. Tegen de verwachtingen in bleken proefpersonen die aan de prime- of interventieconditie werden blootgesteld soms beter te presteren op cognitieve tests en minder cognitieve klachten te rapporteren dan proefpersonen in de controleconditie. Verder bleken er geen interactie-effecten te bestaan tussen de verschillende condities en de ingebrachte moderatoren.
Concluderend kan gezegd worden dat het lezen van de prime- of interventieconditie weinig invloed had op de afhankelijke variabelen. Het lijkt erop dat verschillende factoren invloed hebben op de mate waarin cognitieve klachten en problemen voorkomen. Meer onderzoek nodig is om hier een beter inzicht in te verkrijgen.

Ben je geïnteresseerd in het volledige onderzoeksverslag? Stuur dan even een e-mail naar jitskevolkert@gmail.com, dan stuur ik je het volledige bestand toe.
Iedereen nogmaals bedankt voor de medewerking!
Groet,
Jitske Volkert