Auteur Topic: Wanneer haar kleuren ?  (gelezen 20040 keer)

bezorgdemama

• **
    • Bekijk profiel
Wanneer haar kleuren ?
« Gepost op: augustus 31, 2011, 20:23:26 pm »
Hallo lieve lotgenootjes !

Het is weer even geleden dat ik op het forum geweest ben en ik hoop dat iedereen het goed stelt.

Ik ben superblij dat ik eindelijk kan zeggen dat ik ondertussen van de behandelingen (chemo en bestralingen) vanaf ben !!
Ik ben zo blij, er valt een last van mijn schouders om dat de behandelingen voorbij zijn. Eindelijk kan ik proberen om mijn leven gewoon verder te zetten. Ik voel mij ook een stuk sterker en ik probeer zo weinig mogelijk te piekeren en negatief te denken. De goesting om mijn leven te hernemen zoals het was voor ik ziek werd is veel te groot gewoon.

Ik hoop dat het zo blijft en dat ik niet in het bekende dipje zak waarvoor velen mij toch wel waarschuwen. Maar voorlopig kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat het gedaan is en ik hoop dat het ook zo blijft.
Maar ik ben wel bang voor de toekomst.

Sinds kort heb ook weer een beetje haar. Vanaf wanneer mag je je haar terug kleuren (ben heel grijs nu...) ?
Wat zijn jullie ervaringen ?
Ik lees een beetje verschillende dingen : in het begin direct terug knippen of niet ?

Groetjes !
Bezorgde maar blije mama

ik ben geworden wat ik ben
door wat ik mee moest maken.
Niemand neemt mij af
wat ik daardoor heb geleerd !

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re:Wanneer haar kleuren ?
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2011, 09:03:44 am »
hoi Bezorgdemama,

wat klink jij blij en positief, houden zo
fijn dat je nu van alles af bent, nu kan je op adem komen en terug je conditie gaan opbouwen
Ik heb herstel en balans gevolgd na mijn behandelingen
samen met andere lotgenoten bouw je terug je conditie op en dat was nodig merkte ik
ik heb altijd veel gesport, maar zo na mijn behandelingen kon ik niet zomaar de draad terug opnemen
was veel té moe, dus eerst herstel en balans, en zo heb ik het opgebouwd naar gewoon terug te sporten
nu je vraag over het kleuren
ik heb het vrij rap laten doen, ik kreeg eerst alleen maar grijze dons terug, geen haar
dat heb ik zelf weggedaan, toen kreeg ik zwart en grijs haar terug, maar echt in strepen
je lijkt wel op onze kat zeiden de kinderen ;)
heb toen gebeld waar ik mijn pruik gekocht had, en die zei: kom maar dan verf ik ze
ze waren toen ongeveer zo'n 2 cm, nog héél kort
hij heeft toen ook een beetje de puntjes geknipt, wat was ik toen blij met een mooi kleurtje op
mijn eigen haar terug :D
groetjes Sabine

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2011, 11:47:51 am »
Zou zeggen houd je grijze kopje, kan toch mooi zijn?Wilde mijn haar ook steeds terug kleuren maar houd het kort en dus grijs!!!T'is ook niet zo gezond na chemo en of bestralingen hadden ze me verteld in het ziekenhuis. Maar als jij dat percé wil, wie houd je tegen???Kwestie van goesting

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2011, 12:55:10 pm »
de kapper waar ik mijn pruik heb gehaald zei dat het geen kwaad kon om te verven
hier en daar hoor ik wel dat het niet goed is, wat is nu waar
ik heb destijds geluisterd naar die kapper en voelde me overgelukkig met mijn mooi kopje
ik weet wel, grijs kopje kan ook mooi zijn, is kwestie van goesting
ik vind mezelf nog veel té jong om grijs rond te lopen, maar dit is voor iedereen verschillend
groetjes Sabine

wopheke

• Nieuwkomer
  • *
  • 60 jaar , borstkanker 03 2010
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2011, 18:11:42 pm »
Hallo , ik ben wopheke , 60jaar , ik ben al ingeschreven sinds april 2010 , waarschijnlijk na mijn 1ste operatie ,schreef echter nog nooit , het werd borstbesparend en een week later een resectie of nog een schelletje eraf , persoonlijk had ik ze liever helemaal weg , maar dat vond mijn gyneacoloog te drastisch-hij voelt wel niet mijn pijn.Nu zijn we al meer dan een jaar verder ,chemo en bestralingen -alles achter de rug , heb ook fibromialgie -botontkalking en een pijnlijke rug ,ik neem femare ,had lymfedrainage en ga nog eens per week nr de kiné vr een frozen shoulder, ik nam deel aan oncorevalidatie maar heb moeten afhaken ,ik pluk de dag zoals een lotgenote schreef en de ene gaat al beter dan de andere , net voordien had ik 2 vriendinnetjes van 40jaar verloren , ik brand iedere dag een kaarsje voor hun foto,bij de kapper heb ik een vrouw leren kennen die terminaal is en ik blijf met haar contact houden.
Ik zou lymfedrainage aanraden-liefst zolang mogelijk , het pilletje : het zij novaldex of andere ,proberen positief en actief blijven en last but not least ,mijn oncologe raad mij aan 1jaar te wachten om te kleuren want er zou kans zijn dat je het weer verliest ????? , zo met komend Nieuwjaar zal ik weer -hetzij korte ,rode haartjes  hebben.
Zijn er mensen die al een kleurtje hebben en positieve of negatieve reacties kunnen geven voor Bezorgdemama ?  Liefs voor iedereen.

Kikki

• borstkanker sinds 2006
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2011, 18:46:30 pm »
Hey Wopeke ;) ;) ;),
Weer een nieuwe meid die spijtig genoeg hier moet komen posten en ja ,hier kan je alles van je afschrijven dat zul je al wel gelezen hebben.Hier worden echte warme vriendschappen gekweekt en volgende week zaterdag komen we met z'n 8 weer lekker samen in Leuven, dit jaar in Maart hebben we in Antwerpen op de Meir gezeten en gegeten en gelachen.Heb mijn kanker al van 2006(borstbesparend geopereerd net als jij)en nu bijna 5 jaar later zit ik hier nog altijd maar nu ondertussen met uitzaangen in lever, bot en de 4de verschillende chemococtail, ze blijven zoeken tot ze het juiste aperitiefje gevonden hebben ;D ;D ;D
Groetjes Inge52(Ingrid voor de vrienden)

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2011, 18:56:38 pm »
Hey,

Bij mij ook lang geleden maar in de zomer heb ik niet zoveel tijd, mijn haar is nu een grijs koppeke krollen......wat ik vroeger nooit had en ik ga het zo laten! Iedereen zegt dat het mooi is en ik vind vanzelf ook!

groetjes Nicole

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2011, 19:08:49 pm »
tegen mij hebben ze het nooit gezegd dat ik het niet mocht kleuren
heb het héél gauw laten doen omdat die van de pruiken zei dat het geen kwaad kon
groetjes Sabine

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: september 01, 2011, 20:32:29 pm »
hier ook eentje die er vlug een kleurtje opgezet he
Ik was niet grijs maar heel blond ,en donker haar valt meer op
dus zelf een kleurschampooke gehaald

bezorgdemama

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: september 01, 2011, 20:33:44 pm »
Hey iedereen,

Bedankt voor alle reacties !!
Ik heb alvast een afspraak gemaakt bij m'n kapster om mijn haar eens "gelijk" te laten knippen.
Ik heb wel al een flinke haardos, het is redelijk dik en zo maar het is nog niet erg lang en ook heel erg ongelijk van lengte. Daarna ga ik wel zien maar ik denk niet dat ik het geduld heb om een jaar of zo te wachten om het te kleuren.... Ik krijg het niet over mijn hart om met die grijze haren rond te lopen en ik ben die mutsen wel beu nu. Het klinkt misschien stom en belachelijk ik weet het maar ik vind het gewoon niet mooi bij mij die grijze haren. Misschien best een kleurshampoo gebruiken zonder ammoniak of andere straffe producten.

Sabine, weet je nog dat ik een tijdje geleden eens gepost heb dat ik zoveel bijgekomen was ? Wel, ondertussen zijn er al 4 kg af !! Het klinkt misschien raar maar ik begin mij terug beter in mijn vel te voelen doordat ik een beetje vermagerd ben en omdat mijn haar terug begint te groeien. Ik weet dat dit misschien futiliteiten zijn maar toch, het geeft me energie en moed.

Heel veel groetjes, en ook aan Wopheke veel moed

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: september 01, 2011, 21:11:11 pm »
hoi bezorgdemama,

het zijn helemaal geen futiliteiten.  Héél normaal dat jij je zo goed voelt, je hebt je haar terug
ik weet nog hoe gelukkig ik was met mijn nieuwe haar terug, was zo blij als een klein kind
en dan nog 4 kg eraf, proficiat, dat is al een begin hé
kan me best bedenken hoe jij je nu moet voelen
dat geeft energie en nieuwe moed hé
groetjes Sabine

Nici

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2011, 07:53:01 am »
Hé bezorgde mama,

Ik ben sinds mijn chemo en bestraling enorm begaan met mijn uiterlijk! Ik trok mij daar vroeger gene snars van aan.....ik was wel verzorgd maar droeg nooit oorbellen of andere attributen ....nu heb ik van alles! IK voel mij zo supergoe!! 16kg magerder mijn haar weer dik en gezond! En ik was die mutsen ook beu van de moment dat er wat pluimen op mijn hoofd stonden droeg ik mijn sjaaltje niet meer .....het was dan juist zo warm ook.....en pas op ik heb een loketfunctie op mijn werk maar er heeft nooit iemand iets gezegd! En ik ben heel trots op mijzelf .....Want vorige week had ik mijn bevorderingsexamen ttz 1 schriftelijk, 1 mondeling en dan nog psychotechn testen.......het was echt niet van de poes ik heb super veel geblokt .....en ik alleen ben geslaagd!!!!!! Ik vind dat niet slecht 5 maanden na mijne laatste chemo!

groetjes Nicole

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2011, 09:18:25 am »
Hé Nicole

een dikke proficiat voor je examen, je mag terecht fier zijn op jezelf
en dan nog jij alleen geslaagd, dikke pluim voor je
is zeker niet slecht zo kort na je chemo
geniet van je haar terug en van je zoveel kilo's minder
je straalt gewoon, dat kan je gewoon tussen de letters doorlezen
groetjes Sabine

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2011, 13:47:33 pm »
hallo
van nature ben ik donkerbruin, maar al 20 jaar heb ik blonde mechen of baleage, en dat vond ik nog altijd heel mooi, maar na de chemo was ik natuurlijk weer heel donker bruin, ( had me wel aan een soort grijs verwacht ) mijn haar is wel zeer traag beginnen groeien, en toen ik uiteindelijk een mooi jongenskopke had wou ik er natuurlijk weer iets mee doen, eerst heb ik er een acajou kleurtje op gezet, om eens iets anders te hebben, toen dat eruit was en mijn haar weer wa gegroeid was wou ik terug mijn oude 'ik ' blond dus, maar  de eerste mechen lukten niet, mijn haar bleek moeilijk te ontkleuren, na 3 keer proberen en een half jaar later was het in orde, en nu geniet ik nog steeds van mijn blonde kopke al moet ik zeggen dat het nu wel terug veel dunner en fijner is geworden ( had voordien ook heel fijn haar )
Eigenlijk vond ik dat haar verliezen één van de ergste dingen, ge krijgt direkt zo ne stempel op u geplakt hé, en iedereen die het ziet, al had ik wel een mooie pruik en velen zagen het verschil niet, maar ja eens die haartjes terug beginnen te groeien, ...... dan vliegt de pruik in de kast, toen ik ze pas had dacht ik van ze later nog eens op te kunnen zetten, als mijn haar niet goed lag........ maar nu ..... ik durf ze eigenlijk bijna niet meer te pakken, er hangen zovele nare herinneringen aan vast ...het zal een souvenier blijven ergens diep vanachter in de zolderkast.
aan iedereen een prettig weekend, geniet van het zonneke
annabel

vify

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2011, 18:56:36 pm »
Mij raadde ze het af van te kleuren,en gaven de raad een paar maanden te wachten wat ik ook heb gedaan,