Auteur Topic: gebarsten adertjes na bestraling  (gelezen 1729 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
gebarsten adertjes na bestraling
« Gepost op: juli 27, 2011, 19:34:51 pm »
hallo
in 2007 heb ik borstkanker gehad,= 6xchemo en 25 bestralingen en dan irridium therapie en 1 jaar herceptine dat was mijn behandeling; nu :3,5jaar na de bestralingen krijg ik boven mijn borst in decolté en tot in de hals gesprongen adertjes,zo op 1 rij recht naar boven, volgens mijn arts zou dat van de bestraling komen , de laatste maand is dit echter toegenomen, eerst dacht ik dat het een blauwe plek was van te spelen met mijn kleinkindjes, maar het is dus de laatste weken toegenomen, mijn oncologe had het nog al gezien maar niet zo extreem als bij mij, nu moet ik volgende week een echo laten nemen om te zien wat het eigenlijk is, het lijkt me zo raar, mischien weet iemand raad ?

groetjes

christel 1966

• Bekijk profiel
Re:gebarsten adertjes na bestraling
« Reactie #1 Gepost op: juli 27, 2011, 20:14:18 pm »
sorry anabel geen ervaring mee !!
kan je alleen steunen en mee hopen dat alles oke is !
goede moed en laat verder weten hoe het verloopt  ;)

Thalia

• Bekijk profiel
Re:gebarsten adertjes na bestraling
« Reactie #2 Gepost op: juli 27, 2011, 21:20:41 pm »
Hey Annabel,

Ik heb er ooit al van gehoord maar ik weet totaal niet meer wie me dat heeft verteld. Zal nog eens goed nadenken en als ik het weet kan ik misschien eens om meer info vragen.  Ik dacht dat ik toen ook gehoord had dat het door de bestraling kwam. En ik herinner me niet dat het iets ergs of negatiefs was. Gewoon weer zo een dom kwaaltje dat 1 op de zoveel vrouwen krijgt na bestraling, chemo, ..... Toch wel erg dat het 3,5 jaar na die bestraling plots komt aanzetten. Zo zie je maar dat de nadelen van al die therapieën toch nog een tijdje blijven verder zetten.
Wa