Thalia...dit is wat de Prof genetica mij heeft gezegd, de oncoloog heeft dit bevestigd...
Ik heb (over de duur van mijn leven) 80% kans op borstkanker en ook verhoogde kans op eierstokkanker denk iets van 35%..zou het even moeten nazien op mijn papieren...ik heb nog GEEN kanker gehad...maar mijn mama, oma en overgrootmoeder zijn gestorven aan kanker...alle drie hadden ze borstkanker, mijn mama heeft 4x kanker gekregen...ik heb genoeg gezien, ze is nu 3 maand geleden overleden...ik zal de hoge en barbaarse prijs betalen van amputatie en reconstructie , om te voorkomen dat ik die fuck-ziekte krijg (ik denk dat niemand me deze taal kwalijk neemt)...
De reconstructie zelf zal normaal niet terug betaald worden(begrijpe wie kan maar dit zien ze als een luxe-operatie!) en zal wel om en bij de 5000 euro kosten. (Mijn man zegt me dat ik me niet moet bezig houden met het kostenplaatje en dat is voor mij inderdaad een zorg minder)
Niks doen en afwachten en mezelf goed laten opvolgen is voor mij geen optie. Mijn keuze/beslissing stond alvast, zelfs toen ik nog geen uitslag had...Mijn zus heeft het ook, zij is 42 en ik dus 37, we hebben altijd al een zeer hechte band gehad en nu is dat nog meer natuurlijk...Wij hebben allebei nog een "achterkomertje". Dus peutertjes die véél aandacht nodig hebben!!!! Daar maak ik dus ook zorgen over...zo'n zware operatie (ben als de dood voor narcose en toen ik mijn wijsheidstanden moest laten trekken was ik al helemaal in paniek toen ik naar de OK werd gereden!!!) en dan mag ik en kan ik zolang de kleine niet optillen en zo...Maar goed...mijn man is een rots in de branding en verzekert me dat hij héél goed voor me zal zorgen en ik geloof hem.
Ik ben een optimist, altijd geweest....heb dat mee van mijn mama, ik weet dat ik af en toe een dip zal hebben maar toch voel ik me gelukkig...ondanks alles is het leven ook heel mooi.