Auteur Topic: Jammerlijke waarheid (Marieke)  (gelezen 5499 keer)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Jammerlijke waarheid (Marieke)
« Gepost op: november 27, 2008, 21:42:17 pm »
Beste lotgenoten,

Ik heb héél slecht nieuws. Voor velen zal dit als een donderslag bij heldere hemel aankomen.
Begin 2007 kwam Marieke als lotgenote in ons midden. Ik heb me van in het begin heel veel aangetrokken van haar verhaal. Ook buiten het forum zat ik vaak op MSN met haar, tot op haar sterfbed toe. Later ook met haar vriendje Mathieu.
Toen ik vandaag haar naam in Google intikte, kwam ik tot het onthutsendse resultaat dat Marieke op 24 Okt 2007 (meer dan 5 maand na haar overlijden) in reeks 14; cadetten; meisjes, een 68ste plaats gelopen had op het SVS-loopcriterium in Brugge :o.
Na contact met haar schooldirectie, werd mij per mail bevestigd dat Marieke het ganse verhaal verzonnen had :( :-\. Haar ouders werden verleden jaar door de school op de hoogte gebracht van deze ernstige psychologische problemen en het verzoek om deskundige hulp in te schakelen.

Ik vind het héél jammer dat er zo met de gevoelens van ons lotgenoten werd "gespeeld" en ons vertrouwen misbruikt werd. Gezien ik eerlijkheid héél hoog in het vaandel draag, voel ik mij genoodzaakt om jullie van deze naakte waarheid in kennis te stellen. Ik koester geen wrok, doch hoop dat zij ooit de ernst van haar misstap zal beseffen. Met gevoelens wordt nu eenmaal niet gespeeld.

Steven
« Laatst bewerkt op: november 27, 2008, 21:44:27 pm door Bostie »

little butterfly

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Butterfly
Re:Jammerlijke waarheid (Marieke)
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2008, 13:52:38 pm »
Hey Steven,

Redelijk onthutst lees ik dit bericht... Ik heb haar nooit gekend, ken dus ook het verhaal niet. Maar toch...
Als mensen dergelijk onwaar verhaal vertellen, getuigt dat inderdaad van heel ernsige psychologische problemen!! Hopelijk slagen haar ouders erin om de juiste professionele hulp voor haar te vinden en in te schakelen.

Het moet een harde klap voor je geweest zijn om zoiets te ontdekken. Zeker als je er zoveel energie in stak en zo met haar begaan was.

I'm there, if you want to...

Tegelijkertijd weet ik ook hoezeer kinderen in de knoop kunnen liggen (ik werkte zelf een aantal jaren in kinderpsychiatrie) en hoever ze kunnen gaan om 'gehoord' te worden. Vaak ligt er hier inderdaad een ernstige psychologische problematiek aan de grondslag; zoals je zelf schreef... Maar het blijft bijzonder pijnlijk...

Heb je enig idee of die professionele hulp er dan ook effectief gekomen is??

Groetjes,
little butterfly

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2008, 22:58:26 pm »
Totaal geen idee. Ook haar vorige school weet niet waar ze nu naar school gaat en hoe of wat. Dus géén opvolging van daar uit.

Grtz, Steven

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2008, 10:34:56 am »
Dag Steven,

Zo zie je maar, hoe slecht de mensen kunnen zijn, nee, slecht is het juiste woord niet. Ziek, dat is ze en eigenlijk heeft ze dringend hulp nodig want dit getuigd van aandacht vragen, op een slechte manier. Die ouders zouden misschien wat meer begeleiding moeten geven. Uiteindelijk moet je het bij de ouders gaan zoeken en niet bij haar. Ik werk zoals de meesten weten in de psychiatrie en dat is daar dagelijkse kost. Spijtig genoeg.

Je voorgevoel was dit inderdaad juist. Net zoals dat verhaal over de tweeling.

Spijtig. Maar goed. We zijn verwittigd dat er zieke mensen op dit forum zitten...

Dikke kus,
Nan

little butterfly

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Butterfly
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2008, 13:15:06 pm »
Jammer dat je niet meer hoe of wat, Steven. Het zou goed zijn om te weten of ze nu al dan niet degelijke professionele hulp krijgt. Want dit heeft ze toch zeer zeker nodig na dit alles!!
Gaat het een beetje met jou in dit alles? Want uiteindelijk heb jij hier zoveel energie en tijd in gestoken...

Je weet me wonen he ;-)

little butterfly

little butterfly

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Butterfly
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2008, 13:24:48 pm »
Een slecht mens, daar zou ik haar niet direct willen toe veroordelen. Hoe erg en ziekelijk ik dit ook vind. Hoe zwaar en diep dit ook moet kwetsen. Geen oordeel wil ik uitspreken, omdat ik niet weet wat hier aan de grondslag van ligt. Ik heb zelf ook heel wat ervaring in de wereld van psychiatrie. En heb al gruwelijke verhalen gehoord. Gruwels die rauwe waarheid bleken. En sommige mensen komen dan idd met leugens naar buiten. Sommigen vanuit een pathologie van ziekelijk liegen. Maar de meesten vanuit het verlangen om te praten over wat er écht gebeurde, maar ze dit niet durven uiten. Dus maar een problematiek uitten waarop er naar HUN idee minder taboe heerst...

Pas op, ik wil dit meisje hier zeer zeker NIET verdedigen!!! Echt niet. Het is noodzakelijk dat ze hulp krijgt en geconfronteerd wordt met de gevolgen en impact van haar verhaal op anderen. Er zijn uiteindelijk veel te veel mensen die ECHT kampen met deze loodzware ziekte en alle gevolgen hiervan. En op die manier krijg je het gevoel dat dat daar afbreuk wordt aan gedaan (of liever: ik toch)...

En inderdaad, op plaatsen als dit (maar ook in de échte wereld) lopen er heel wat 'zieke' mensen rond. Het is aan ons om daar voorzichtig in te zijn, onszelf daar een stuk in te behoeden. Ook al is dit niet zo evident als ik het hier schrijf.
Hopelijk weerhoudt dit ons niet al te veel om onze zorgen hier te delen...

liefs,
ikke   ;)

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 29, 2008, 13:28:21 pm »
Hey Hey,

Ja hoor, met mij gaat alles prima. Je moet toch wel weten dat haar ouders verleden jaar reeds door de school werden ingelicht. Ik hoop van harte dat ze die waarschuwing au serieux genomen hebben.
Gezien de verstreken tijd, veronderstel ik dat alles ondertussen wel weer op zijn pootjes zal zijn gekomen. Het maakt voor mij 1 jaar nà deze feiten dan ook helemaal géén verschil meer uit om het al dan niet te weten wat de huidige stand van zaken zou zijn. Ze blijft natuurlijk een tiener die ook recht heeft op haar privacy. Ondanks alles wat er gebeurd is, ben ik wel bereid om haar die te gunnen.

;) Steven

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 29, 2008, 13:34:52 pm »
Ik ga hierbij dit hoofdstuk en dito topic AFSLUITEN.

Dit lijkt me het beste voor iedereen.

Mvg, Steven