Auteur Topic: preventief weghalen eierstokken  (gelezen 2165 keer)

Helga

• Gast
preventief weghalen eierstokken
« Gepost op: mei 01, 2008, 18:25:41 pm »
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar vrouwen die rond hun 40ste hun eierstokken hebben laten wegnemen!

ik ben 5 jaar geleden behandeld met chemo voor borstkanker en ik heb ook 5 jaar Nolvadex geslikt en ook nog eens 3 jaar zoladex gekregen. ondanks al deze medicijnen ben ik toch terug gaan menstrueren. Ze raden mij aan om mijn eierstokken te laten verwijderen, maar ik heb het daar moeilijk mee, want die zijn gezond. ik ben eigenlijk een beetje bang om zo vroeg al in overgang te gaan  en anderzijds weet ik ook wel dat er een risico is om ze te laten zitten. (zeker als je weet dat ik de ziekte van hodgkin, borstkanker en een melanoom heb gehad) .
ik hoop reacties te zien van vrouwen die al een aantal jaren in vervroegde menopauze zitten.
Bedankt voor jullie reacties en tot de volgende mail.

Groetjes,

Helga

Nan

• Bekijk profiel
Re:preventief weghalen eierstokken
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2008, 22:40:18 pm »
Hey Helga,

Ik heb na mijn behandelingen, chemo en bestralingen mijn eierstokken laten weghalen.
Ik zou ook nog Novaldex moeten nemen maar die heb ik weggegooid. Ik heb wel last van opvliegers maar voor de rest heb ik er eigenlijk geen last van.
Ben eigenlijk wel blij dat ze weg zijn.
Succes en volg de raad op van de dokters.

Nan

md

• Bekijk profiel
Re:preventief weghalen eierstokken
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2008, 23:39:13 pm »
Hallo Helga,

Ik heb borstkanker gekregen op mijn 34, twee jaar geleden. Ik neem nu Nolvadex. Een jaar geleden heb ik ook mijn eierstokken laten wegnemen. Zo moest ik dan geen zoladex krijgen en zo kan ik ook geen eierstokkanker krijgen. Ik begrijp wel dat je het moeilijk vind. Mijn eierstokken waren ook nog gezond. De ingreep op zich is niet zo erg. Maar door dat te doen kom je dus wel definitief in je menopauze. Hormonaal verandert er dan veel in je lichaam. Doordat ik zo jong en zo bruusk in de menopauze ben gekomen heb ik enorm veel last van gewrichtspijnen(enkels, polsen...). Volgens de dokters is dat daar zeker een gevolg van en kan daar spijtig genoeg niets aan gedaan worden. En het zal ook nooit meer beteren. Ik vind het heel spijtig dat men dit niet op voorhand tegen mij heeft verteld. Ik weet niet of ik dan iets anders had beslist maar dan had ik daar in ieder geval de kans toe gehad. Dus ik zou zeggen, beslis niet te snel, denk er maar goed over na.
Veel sterkte.

Martine