Auteur Topic: brughoektumor  (gelezen 23904 keer)

mamamarie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:brughoektumor
« Reactie #15 Gepost op: april 16, 2009, 21:28:26 pm »
hallo allemaal,ben nieuw hier en weet nog niet zo goed hoe alles werkt maar alles op zijn tijdwas eigenlijk aan het zoeken over mensen met brughoektumor.mijn vader 52 jaar daar is het bij geconstateerd .hij had al jaren hoofdpijn en 3 weken geleden was hij ineens zo ziek dat hij dacht dat hij een tia had dokter erbij gehaald en ze zeiden neem maar wat rust het is een prop in je evenwichtsorgaan .maandag daarop kwam ik langs en hij vroeg of ik mijn mobiel bij had want hij moest zich ziek melden op zijn werk maar zei dat da huistelefoon het niet deed toen kwamen wij erachter dan zijn linkeroor volledig doof was .hij naar huis arts en kreeg gehoortets uitslag 2 dagen later van secretaresse ja sorry meneer je krijgt wat oefeningen mee dan kan je gehoor langzaam terug komen terwijl hij ook elke keer viel en spuugde en duizelig was.smiddags belt de huisarts op dat hij het niet vertrouwde en contact had gehad met kno arts in het ziekenhuis en dat hij direct met spoed ernaar toe moest .aan allerlei medicijnen een onderzoeken onderworpen tot dat ruim 2 weken geleden de eerste uitslagen van de mri scan binnen kwamen en die waren niet best een tumor brughoek was conclusie.dat verklaarde achteraf al die hoofdpijn en ziek zijn van mijn vader .hij moest kuur afmaken van al zijn medicijnen en naar huis in afwachting van arts in een goed academisch ziekenhuis .op zich lijkt dit allemaal wel mee te vallen maar hij is veel zieker dan we denken ik lees vaak alleen maar over goede dingen gelukkig na verwijderen van de tumor .maar hij is zo ziek dat hij nu in afwachting van het medisch ziekenhuis 23 .5 uur op bed moet liggen en letterlijk niks mag doen en twee keer kwartier per dag wat mag wandelen met een inmiddels aangeschafte rollator. de tumor zit ook al in de knel met zijn evenwichtszenuw waardoor hij niet meer zonder kan lopen en al dicht bij zijn gezichtszenuw en hij spuugt alles wat hij eet uit en zelfs een bakje koffie drinken is hem al te veel en het lopen ook .hij zei vandaag ook dat heel zijn gezicht zeer deed  vroeg of het dik was conclusie nee.en of hij nu ligt of zit hij heeft heel de dag het idee dat hij dronken is zo ziet hij alles uit zijn ogen.ik maak mij heel veel zorgen en ben bang.zelfs de arts die de tumor ontdekt heeft kan geen uitspraken over de toekomst doen en hij moet lebven van dag tot dag.ik heb zelf het idee dat hij niet alles aan zijn kinderen en vrouw heeft verteld hij zei zelfs van de week tegen zijn kleinkinderen  jullie weten niet hoe ziek opa is zieker dan jullie ooit zullen denken .ik heb al drie jaar dromen over dat mijn vader vroeg dood gaat .........zat vandaag evenop internet toen ik bij mijn ouders was op google en typte hoe in en er kwamen rare dingen in beeld zoals hoe verdeel ik mijn erfenis etc etc .terwijl mijn pa een nuchtere man is .zelfs ik lig er snachts wakker van nu vraag ik me eigen a of er mensen zijn die ervaring hebben met zon tumor en al deze bijkomende klachten en ook hoe dat is verlopende arts heeft trouwens al aangegeven dat zijn evenwichtszenuw al zo erg in de knel zit dat lopen zonder rollator zo ver hij dat kan niet meer mogelijk is en fietsen nooit meer mag er is al een rolstoel aangevraagd  hij zal door dit alles definitief in een rolstoel belanden door die stoornis in evenwicht en of zijn oog zenuw bespaard gaat worden dat is noig maar de vraaghoop dta jullie mijn verhaal beetje snappen en dat er mensen reactie zullen geven.veel liefs marie-louise (TROTSE MAMA VAN 4 KLEINE KINDEREN EN EEN DOODZIEKE VADER)

delphina

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:brughoektumor
« Reactie #16 Gepost op: oktober 07, 2009, 23:02:18 pm »
@mamamarie e.a.,
hier een berichtje van Delphina, ik heb bijna een jaar geleden hier ook een posting gedaan, precies voor jou.
Ik ben hier lang niet meer geweest, lees dus nu pas je bericht. Dit is kennelijk niet de uitgelezen plek hiervoor,
want je hebt nog steeds geen reactie helaas.

Ik hoop dat je elders wel hulp/steun/info hebt kunnen vinden en dat het (relatief) goed gaat met je vader.
Het is misschien nog wel heftiger voor de omgeving, dan wanneer het jezelf overkomt? Wschl. kan ik weinig voor
je betekenen in de zin van informatie geven. Mocht dat wel zo zijn, laat het me dan weten ajb.

Eind mei ben ik met goed gevolg geopereerd in Dld, binnenkort mag ik op controle. Voor wie er zijn ding mee kan doen;
meer info vind je op www.clemenshospital.de/clemens/81.php (rechtstreekse link naar ziekenhuis en arts) of
www.brughoektumor.nl (zie op forum onder kopje 'ervaring met ziekenhuizen en artsen', 'Duitsland').
Ik kan het iedereen aanraden die zich voor zo'n keuze geplaatst ziet.

Als je dit leest, Berten, ik hoop dat het je goed gaat!
Sterkte iedereen! (ook (juist) op de rest van de site!!)
lieve groet, Delphina

PS Ik houd me zeer aanbevolen getipt te worden als iemand meer weet over evt. genezing/vermindering van tinnitus.
Dit schijnt nu nog niet te bestaan, maar ik blijf hopen dat daar vroeg of laat verandering in komt. Dank alvast!

« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2009, 23:08:17 pm door delphina »