Auteur Topic: borstkanker als jonge dertiger  (gelezen 25957 keer)

lucie

• Gast
Re:borstkanker als jonge dertiger
« Reactie #30 Gepost op: augustus 04, 2006, 14:52:57 pm »
he martine,
met lucie hier ben blij te lezen dat je aa het einde ben van je behandeling en dat je dat goed heb doorstaan( met soms moeilijke momenten natuurlijk).
Je enkele tips van je emotiese op te schtijven in een dag boek is wel intressant.
Voor mij is het nog een week wachten naar mijn resultaten want ben pas 14 dagen geleden geopereerd maar nu begint de angst op te komen naar de resultaten probeer er niet aan te denken maar het wordt moeilijk.Iedereen zeg dat het zal meevallen maar ja niemand buiten de personen die het hebben meegemaakt kan zich in mijn plaats zetten.
Zo zal nog wel iets laten weten als ik mijn resultaten heb maar het geeft wel iets positief als we jou bericht lezen.
groetjes lucie.

lucie

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 16, 2006, 15:59:40 pm »
Hallo iedereen met lucie hier, ik wou gewoon laten weten dat ik vrijdag de resultaten van mijn klieren heb gekregen, en dat was niet goed want deze zijn aangetast niet fijn dus.
Nu eind deze maand moet ik aan mijn chemo kuur beginnen maar weet nog niet juist de sterkte van de kuur dat zal ik normaal de 28/08  teweten komen van de oncoloog want nu was hij met verlof. En dus had ik dit nog van de gynecoloog vernomen. Heb wat angst want weet nog niet wat er mij te wavhten sta, maar we zien wel.
Zo dat was het zo wat zal nog van me laten horen als ik meer weet .
Groetjes iedereen Lucie. :'(

Freya

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:03:46 pm »
Dag Lucie en de anderen,
ik zit in hetzelfde straatje, ik ben op 8 augustus geopereerd, een borstbesparende operatie met okseluitruiming. De tumor zat vlak onder mijn tepel, ik ben die kwijt. Gisteren de uitslag van alle tests gekregen: geen uitzaaiingen, wel veel klieren aangetast. Het is een agressieve vorm van kanker. Ze hebben me al gezegd dat ik chemo zal krijgen omwille van mijn leeftijd, ik ben 36, maar pas maandag zie ik de oncoloog.
Ik lees hier en daar dat mensen ondanks de chemo blijven werken. Daardoor verkeer ik in tweestrijd: ik ben pas zelfstandige en ik wil wat ik pas opgebouwd heb niet zomaar weggooien. De dokters vertelden me dat ik niet zal kunnen werken, maar ik kan het moeilijk lossen. Anderzijds moet ik mijn cliënten ook duidelijkheid geven (ik ben vormingswerker en therapeute). Zijn er nog mensen in dezelfde situatie?

lucie

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 28, 2006, 11:42:56 am »
Hallo iedereen met lucie hier, kom net terug van bij de oncoloog en weet nu meer over mijn chemo behandeling. Woensdag mag ik beginen en krijg ik dan behahdeling van 3 kuren met FEC en dan 3 kuren Taxotere  dit gedurende 6 maand en met dit krijg ik ook nog Herceptine en dat normaal geduurende 1 jaar. Qua neveefecten van de medicatie zal het normaal nog meevallen ik weet alleen van de dr dat met Herceptine mij mag verwachten op haar verlies maar we zien tegen dan nog wel. Zo dat was zowat het laatste nieuws heb wel wat zenuwen maar daar zullen we wel door komen.
 Zo groetjes allemaal en zal nog wel iets laten horen.
 Lucie. ;)

tinneke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: augustus 28, 2006, 11:52:41 am »
hi Lucie, zo te lezen volg je het hetzelfde parcours dat ik net achter de rug heb. Als je nog vragen heb, schiet maar af! In ieder geval veel "succes" en veel goeie moed. 't Zal wel meevallen!!!

groetjes

Martine

Lien-Pink Ribbon

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: september 28, 2006, 14:38:53 pm »
Dag iedereen,
Ik ben Lien, een jonge journaliste uit Mechelen. Ik werk mee aan “Pink Ribbon”, een tijdschrift ten voordele van borstkanker dat onder de vleugels van het maandblad Evita in januari 2007 verkocht zal worden. Voor deze eerste Vlaamse “Pink Ribbon” (in Nederland is het al aan de derde editie toe) ben ik nog op zoek naar drie vrouwen die borstkanker hebben/hadden en graag hun verhaal willen vertellen: een twintiger, een dertiger en een veertiger.

Wie hier graag aan wil meewerken, mag een mailtje sturen naar lien.lammar@yahoo.com

Heel erg bedankt!
Lien

Lien-Pink Ribbon

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: november 19, 2006, 14:23:00 pm »
Dag allemaal,

Ik heb heel wat reacties gekregen op mijn oproep voor Pink Ribbon, waarvoor bedankt! Intussen heb ik vier vrouwen gevonden die hun verhaal willen doen. Ik vind het heel spijtig voor alle anderen die mij een mailtje gestuurd hebben, want ik zou het liefst iedereen een plaatsje willen geven in Pink Ribbon. Alleszins heel erg bedankt en wie weet komen we elkaar toch nog wel eens tegen?

groetjes
Lien

Anneleen

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: november 21, 2006, 19:30:46 pm »
Hallo iedereen

Amai, ik die dacht dat er weinig "jonge" vrouwen hetzelfde hebben meegemaakt als mijzelf. Ik was 27 en mama van een zoontje van 1 jaar toen ze vorig jaar borstkanker vastgesteld hebben. Na de operatie heb ik een 6 maand chemo gekregen, enorm ziek en verzwakt, en dan eind vorig jaar een bilaterale borstreconstructie. Achteraf bekeken is het allemaal nog tamelijk vlug gepasseerd, maar op het moment zelf was het wel minder. Ik heb wel steeds geprobeerd zo positief mogelijk te blijven.
Mijn zoontje van 1 jaar was dikwijls enorm vermoeiend maar langs de andere kant een reden om door te zetten en positief te blijven. Ik had ook enorm veel steun aan mijn man, ouders en vrienden, die me toch probeerden zoveel mogelijk eens buiten te krijgen als ik beter was en dat had ik wel nodig.
Het was een hele zware periode en ik denk er eigenlijk nog dagelijks aan terug. De schrik blijft er toch in zitten.
Aan iedereen, veel sterkte gewenst!

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: november 24, 2006, 19:43:08 pm »
Ik ben 36 jaar en mama van 3 kleine kindjes (1, 4 en 5 jaar).
Ik heb reeds vier maanden een knobbel die nu 3 cm groot is.
Pas mammo laten doen en radioloog dacht dat het kwaadaardig was.
Biopt laten nemen en nu blijkt dat er kwaadaardige cellen inzitten.
Moet één van de dagen naar de oncoloog voor verdere testen.
De week daarna zal de operatie gebeuren.
Ik ben vooral bang wat er allemaal gaat gebeuren.
Niet voor mezelf maar ik wil er zijn voor mijn kindjes.

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: november 28, 2006, 19:55:17 pm »
Niet zo'n goed nieuws gekregen.
Is een niet hormoongevoelige aggressieve tumor.
Daar het gezwel groot is (> 3cm) ga ik eerst chemo krijgen om te zien of deze aanslaat.
Indien ja kunnen ze daarna een borstsparende operatie doen.
Zijn er nog al onder jullie die dit soort van behandeling gehad hebben ?

anitap

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: november 29, 2006, 08:17:08 am »
Hey Eve,

Ken niet zo veel van borstkanker maar wil je toch even zeggen dat ik met je meeleef hoor.
Ik hoop dat je veel reacties krijgt want nu wil je zoveel mogelijk horen en weten hé.  
Probeer het toch positief in te kijken hoe moeilijk dat misschien voor je is.
Tumoren in de borst zijn best te behandelen, alleen zal het weeral veel van je vergen.  We staan hier allemaal achter je !!
Groetjes, Anitap

marianneT

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: november 30, 2006, 15:01:07 pm »
Hey Eve,

Ik denk dat wij een beetje een "vergelijkbaar geval" hebben, als dat al bestaat bij kanker...Ik heb ook een tumor van >3 cm, agressief en niet hormoongevoelig. Ben bijna 31, ook jonge kindjes. Ook bij mij zijn ze eerst gestart met chemo, daarna pas de operatie. Ik heb gisteren net mijn voorlaatste chemo gekregen. De eerste 3 keer was het FEC, dan 3 keer Taxotere met Herceptin. Nog eentje dus, op 18 dec. In januari volgt een operatie. (nadien misschien terug 3 keer chemo  :P )Gaat niet borstbesparend zijn, omdat er ook nog kleinere "knobbeltjes" zitten. Ik heb beslist om mijn andere borst ook af te laten zetten. Ik heb hier niet lang over moeten nadenken. Ik heb beide kinderen borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn toch niet meer de borsten van voor de bevalling. De belangrijkste reden is dat ik binnen enkele jaren niet weer "afwezig" moet zijn bij mijn kindjes door mijn andere borst. In Leuven gaan ze ook proberen om onmiddellijk een reconstructie te doen, ik weet 6 dec of dit zal gaan.
De chemo valt bij mij nogal mee. Dat wil niet zeggen dat ik er geen last van heb. Van Fec was ik een week vrij misselijk, waarvan ik 2 dagen in mijn bed lag. Voor de rest wel moe, maar ik kon toch nog bijna alles doen, wel minder intensief. Bij Taxotere heb ik ongeveer 5 dagen erge gewrichts -en spierpijn. Maar met pijnstillers is dat ook te doen. Het beeld dat ik had van chemo was veel erger. Van de drie weken ben ik 1 week niet zo goed, daarna valt het wel mee.
Mijn haar is wel uitgevallen en mijn wenkbrauwen en wimpers zijn heel dun. Maar ik heb een mooie pruik zodat ik er eigenlijk wel goed uit zie! Ik wens je veel moed! Bostie heeft me naar een gedicht verwezen in de rubriek poëzie, het heet "Moed". Het heeft zijn effect bij mij niet gemist, het helpt me te relativeren en positief te denken. En als ik dan een moment heb dat ik weer denk dat ik het niet ga halen en al die mooie ogenblikken met de kindjes zal missen huil ik eens hard uit, schrijf in een dagboek dat ik aan hen richt en dan gaat het stukken beter!!! Groetjes, Marianne

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #42 Gepost op: november 30, 2006, 18:19:57 pm »
Hei Eve,

Moed vind je hier:(http://tegenkanker.net.apache01.hostbasket.com/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=401)

Bedankt Marianne, het doet deugd te weten dat ik op deze manier mensen kan opbeuren!

P.S: Aan het eind van elke tunnel, schijnt steeds het licht!

Groetjes, Steven

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: december 01, 2006, 15:08:25 pm »
Steven,
Bedankt voor je gedicht. Als ik het moeilijk heb zal ik er steeds aan denken.

Marianne,
Bedankt voor je lieve woorden.
Ik hoop dat ik ook niet te veel last van de chemo zal hebben.
Woensdag ben ik heel misselijk geweest, gisteren ging het en vandaag weer wat minder.
Ik ben wel heel moedig aan de "strijd" begonnen maar zal ongetwijfeld nog door moeilijke momenten gaan. Het gedicht van Steven zal mij hiermee helpen.
Ik heb ondertussen al een pruik gekocht (heel mooi trouwens). Ik heb mijn haar nu nog maar dat zal niet lang meer duren.
We gaan er gewoon voor hé (we hebben geen keuze).

Anitap,
Bedankt voor je medeleven. Het moet gewoon lukken !