Auteur Topic: slechte smaak  (gelezen 5194 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
slechte smaak
« Gepost op: juli 21, 2007, 16:13:25 pm »
hallo
eindelijk wil ik eens weten of het bij jullie ook het geval is : ik heb toch steeds zo een slechte smaak bij alles, zelfs water smaakt me niet meer, met eten het zelfde ; en dat maakt me soms ook zo triest, ik ben al moe, en misselijk, en ze zeggen  : ge moet genieten van de kleine dingen die je graag doet en die je nog kunt ,  een terrasje doen eens lekker uit gaan eten ....jaja, maar als ik op een terrasje zit, weet ik niet wat te bestellen, laat staan te eten , alles smaakt anders zelfs water en bruiswater wat ik vroeger zo graag dronk , heb ook als eens rode en witte wijn geprobeerd...bah!!! zou er niets bestaan dat je  kan opzuigen of in je mond doen wat die rare bijsmaak doet beranderen, of zouden ze daar in het ziekenhuis iets voor hebben ?

YoKaDe

• Gast
Re:slechte smaak
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2007, 20:47:39 pm »
Ik vrees dat daar niks voor bestaat, ik heb het ook gevraagd. De Taxotere die je nog moet hebben heeft ook dit symptoom vrees ik. Na de Taxotere komt je smaak na een weekje of 2-3 helemaal terug. Wat ik na 5 maanden nog wel heb is dat ik niet meer zo goed ruik als voordien, maar soms is dat ook een voordeel  :-\.

grietv

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2007, 23:09:21 pm »
De eerste dagen na m'n eerste FEC had ik ook een slechte smaak. Daarna niet meer. Nu sinds gisteren (dag 18) opnieuw slechte smaak, maar volgens mij komt dit door de Perio-Aid die ik sinds gisteren opnieuw gebruik (net zoals de eerste dagen na de chemo). Maar het is dit of een pijnlijke mond van de aftjes...
En wat dat ruiken betreft Yokade, ik kan ruiken als de beste sinds ik met de chemo gestart ben. Op restaurant weet ik wanneer ons eten er gaat aankomen. En geen enkele 'stinkebek' ontsnapt aan mijn reukorgaan. Mijn man moet 5 keer per dag zijn tanden poetsen of hij krijgt geen kusje meer. Zelfs mijn baby van 3 maanden haar adem kan ik soms niet verdragen! Gek hé hoe de chemo bij verschillende mensen een andere invloed kan hebben...

Griet

buizerdje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juli 23, 2007, 13:25:13 pm »
Hallo,

Ik heb ook een slechte smaak gehad tijdens mijn chemo's (6 keer FEC).  De eerste keren viel dat best wel mee, ik kon me er over zetten en gewoon blijven eten en drinken ondanks een vieze smaak.  Telkens de eerste week na chemo was dat het ergste, maar de 2e en 3e week minderde dat sterk.  Maar bij elke nieuwe chemo werd die smaak wel viezer en sterker.
Ook had ik steeds last van een verschrikkelijk droge mond, wat mijn vieze smaak nog erger maakte.
Ik ben nu 7 weken na mijn laatste chemo, soms heb ik nog een verschrikkelijk droge mond en een vieze smaak, maar alles wat ik eet en drink proeft wel terug hetzelfde.
Mijn geur is wel nog steeds anders.  Ik ruik alles 10 keer sterker dan vroeger zodat sommige geuren die ik vroeger graag rook nu afschuwelijk worden doordat ze te sterk zijn.

Groetjes,
Buizerdje

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: juli 24, 2007, 13:34:38 pm »
awel ik heb dat ook, ik ruik alles veel beter, maar smaak alles anders, er steeds zo ne rare bijsmaaak zodat niks echt lekker is, ik heb ook een hééle droge mond , wel vervelend, want ik sta in de winkel, als ik 3 zinnnen gesproken heb moet ik al  iets drinken,

wat ik ook heb  : mijn slijmvliezen zijn ook verstoord vind ik, soms begint mijn neus ineens te lopen precies of ik verkouden ben , en ook mijn ogen tranen steeds, raar hé, was ik maar al een half jaar verder

Dinoke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juli 27, 2007, 15:38:28 pm »
de slechte smaak gaat langzaam over
ik had mijn laatste chemo in het begin van het jaar en van zoete dingen heb ik een bittere nasmaak
het plezante eraan is dat chocolade, mijn lievelingssnoep, mijn verslaving eigenlijk, verschrikkelijk slecht smaakt en dat is nu nog altijd!
leuk voor de lijn is dat!

reuken doe ik ook nog altijd heel sterk zodat ik problemen krijg in het bijzijn van anderen door bv. hun parfum, die voor mij veel te sterk is en afschuwelijk ruikt!
hoop dat dat wel overgaat!

YoKaDe

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 27, 2007, 19:34:13 pm »
Annabel, een lopende neus en tranende ogen dat heb ik ook nog steeds (5 maanden na de laatste chemo). Ik ben al naar de oogarts geweest en die wijt het aan droge ogen (raar hè) na de chemo. Ik zou om het uur  :-[ een druppel kunstmatige tranen moeten inbrengen. Da's moeilijk in de praktijk !