Auteur Topic: pijn door port-a-cath  (gelezen 27606 keer)

YvetteR

• ik ben een bang klein vogeltje in een kleine kooi
    • Bekijk profiel
Re:pijn door port-a-cath
« Reactie #30 Gepost op: september 11, 2007, 14:06:34 pm »
Ik ben net terug van het ziekenhuis en HIJ IS ERUIT !!!!!!

Het heeft natuurlijk weer bloed zweet en bijna tranen gekost want hij zat goed ingecapseld en het duurde dan ook nog eens lang vooraleer de catheder zelf uit de ader kon gehaald worden. Ze vonden hem niet.

Nu doet alles natuurlijk nog goed pijn, maar binnen een week zou ik toch verbetering moeten voelen, zoniet moet mijn arm behandeld worden,

Dus nu de dafalgan maar weer bijhalen en naar de kine gaan om de pijn wat te verzachten, maar ik kan met geen pen beschrijven hoe blij ik ben dat dat DING ( PAC ) uit mijn lichaam is.

Ik heb hem mee naar huis gekregen. Ik ga hem tonen aan mijn familie die zich altijd afgevraagd hebben wat dat nu precies was en dan ga ik hem symbolisch van de hand doen. Hoe, dat weet ik nog niet, maar van mij mag hij helemaal verdwijnen.

Allee mannekes

houd de moed erin

greetz, yvetteR(2)

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: september 11, 2007, 14:47:27 pm »
Proficiat hé, Yvette. Het gaat helemaal de goeie kant op!

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #32 Gepost op: september 11, 2007, 18:00:23 pm »
Oef Yvette,

Ik kan me inbeelden dat dit wellicht een hele opluchting voor je is.

Groetjes, Steven

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: september 11, 2007, 20:03:30 pm »
Inderdaad Steven,

da was nu eens, met al de pijn die het deed om hem eruit te halen,  zeker 100% de moeite waard.

Groetjes

Yvette

yvette2

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: september 23, 2007, 08:17:44 am »
Hallo

10 dagen later en mijn plakker is van de wonde. Het draadje is er nog altijd maar de dokter zegt dat dit vanzelf weggaat.

Gisteren heb ik in 2 etappes 26 km met de fiets gereden en mijn arm deed maar een beetje pijn,  mijn zitvlak dat was dan weer wat anders. Ik wil weer te veel ineens hee.

Twijfel dus niet om die PAC eruit te laten halen als je er te veel last van hebt. Natuurlijk na de nodige onderzoeken. Bij mij was de uitslag daarvan goed, dus daarom mocht het.

Mijn blijdschap heeft echter niet lang mogen duren, want jullie zullen misschien al gelezen hebben dat mijn mama weer hervallen is.

Zij is nu mijn grootste zorg en wat er met mij gebeurt schuift naar de achtergrond.

Ik heb veel aan jullie steun en bedank jullie daarvoor met gans mijn hart.

Groetjes

YvetteR(2)

gerda_s

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: september 23, 2007, 20:21:03 pm »
Yvette, wat goed dat je PAC weg is... en wat rot van je mama. Ik hoop dat je je verdriet en woede  hier verder een beetje kwijt kunt. We luisteren.

YvetteR

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: oktober 04, 2007, 12:12:04 pm »
Hallo,

straks ga ik weer naar de borstkliniek. Voor de eerste keer na mijn bestralingen en het weghalen van mijn PAC.

Het zal wel een routine onderzoek zijn zeker. Waarschijnlijk om te zien of mijn huid goed genezen is. Dan mag ik waarschijnlijk aan het revalidatieprogramma beginnen.

Er steekt nog altijd een draadje in mijn pac-wonde die mooi genezen is, maar dat had allang eruit moeten gaan, dus vrees ik dat ze straks dat er ook uit gaan halen en het zit nog goed vast, want ik trek er elke dag wel een paar keer aan. Maar ja, dat is weer peanuts vergeleken met wat ik al te verduren gehad heb.

Ik heb nog altijd pijn in de rechterschouder en -arm (kant pac) maar heb gisteren (hoera) voor het eerst dit jaar zelf mijn ramen gewassen. Een beetje stuntelig vond ik, maar ze zijn gewassen en natuurlijk is er hier in Zuid-Limburg gisterenavond een hevige regenbui doorgetrokken, maar mijn vensters waren gepoetst.

Ik hoop dat jullie het allemaal goed stellen, naar verhouding, en tot mails

Yvette

yvette2

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: oktober 20, 2007, 12:41:48 pm »
Hallo

ik heb sedert vorige week alweer zo last in mijn schouder rechts en mijn gewrichten. Ik ben weer begonnen met pijnmedicatie.  Volgens de oncoloog kan de chemo nog altijd de oorzaak zijn. Hij raad me ook aan om het revalidatieprogramma te volgen. Ik ben dat ook van plan, maar dat kan pas in januari als ik de testen doorsta tenminste. Het zou me verwonderen als dat niet zo was.

In het weekend fiets ik als het weer het toelaat. Geen tour de France hoor, maar enkele maanden geleden kon ik nog geen 6 km rijden. Nu hou ik het bij ongeveer 15 km per rit. Ik probeer dat toch 2 keer int weekend te doen. Ik ben dan in de kempen bij mijn vriend en daar is het plat, in tegenstelling dan bij ons in haspengouw.

Vandaag weet ik niet of ik zo lang ga fietsen want mijn schouder en arm doen behoorlijk pijn, maar ik hoef dan ook niet meer te rijden dan ik aankan.

Prettig weekend aan iedereen en tot mails

YvetteR (2)

dowien

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 06, 2010, 12:46:50 pm »
hey,
ik ben ondertussen al aan de tweede pac bezig... De eerste had ik enkele dagen toen bleekd at hij helemaal ontstoken was.. dit zorgde voor helse pijnen en slapeloze nachten! toen ze hem er in spoed hebben uitgehaald, was ik de gelukkigste ter wereld!!! gedaan met de pijn, enkele weken later hebben ze het rechterkant gestoken, daar steken ze nu al een dik jaar regelmatig naalden in! ik gebruik de Emla pleisters! deze doen wonderen!
groetjes

patske

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
pijn na verwijderen port-a-cath
« Reactie #39 Gepost op: november 06, 2017, 10:30:26 am »
Goedemorgen iedereen, ik heb nl een paar jaar geleden mijn Pac laten verwijderen omdat het aanprikken moeilijk werd en borstspier ontstoken geraakte. Een tijdje later kreeg ik tintelingen in mijn arm. Enorme pijn in schouder, zowel vooraan als achteraan. S'nachts er slecht van slapen enz. Kine ervoor gevolgd, niks gekort pfff. Mss zou het van je nek knn verder komen zei dokter.  Mri laten nemen, zenuw gekneld. Dit is ondertussen opgelost maar arm blijft een zorgenkindje. Nu denkt dokter dat het toch van borstspier kan verder komen ; inwendig waar de pac heeft gezeten zit er hard littekenweefsel. Dit trekt ondertussen zo hard aan mijn borstspier dat mijn schouder naar voor word getrokken. Ben aan het einde van mijn latijn ....Naar welke dokter kan ik nog gaan voor een oplossing van het inwendig littekenweefsel ? Groetjes