Auteur Topic: schuldsaldo-verzekering  (gelezen 5934 keer)

eigenaar Hans

• Gast
schuldsaldo-verzekering
« Gepost op: juli 02, 2007, 14:27:09 pm »
Beste,

ik heb een vraag over het afsluiten van een schuldsaldoverzekering. Ik heb samen met mijn vriendin een huis gekocht en probeer nu een schuldsaldoverzekering af te sluiten. Door mijn medische geschiedenis (4 jaar geleden teeltbalkanker gehad) is dit niet evident.  Elke bank kan wel een schuldsaldoverzekering aanbieden, maar de kostprijs van deze verzekering is veel duurder in vergelijking met "normale gezonde mannen". Bovendien verschillen de premies sterk van bank tot bank.
Misschien kan iemand die gelijkaardige problemen heeft gehad, mij een aantal tips geven en een aantal banken of verzekeraars adviseren.

Alvast bedankt,
Hans

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:schuldsaldo-verzekering
« Reactie #1 Gepost op: juli 02, 2007, 17:41:32 pm »
Hey,

Een algemene reactie, omdat ik zie dat je spreekt over je vriendin:

Hou er rekening mee dat, bij het eventuele overlijden van de partner, de langstlevende in een feitelijk of wettelijk samenwonende stelsel NIET over dezelfde rechten kan beschikken als bij gehuwden !!!
Informeer hiernaar bij je bank of notaris voor exacte gegevens in een specifieke toestand.

Een "fout" die wij zelf hebben meegemaakt: Bij het herschrijven van de lening is de schuldsaldoverzekering NIET mee aangepast geweest. Hierdoor dien ik maandelijks nog steeds een klein gedeelte van mijn overleden echtgenote mee af te korten.

Ik hoop natuurlijk van harte dat niemand dit hoeft mee te maken, maar de toekomst hebben we niet steeds in eigen handen. Dan kan je maar beter goed voorbereid zijn!

Groetjes, Steven

sociale dienst Kom op tegen Kanker

• Moderator
    • Bekijk profiel
Re: schuldsaldo-verzekering
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2015, 16:38:07 pm »
Schuldsaldoverzekering eindelijk beter toegankelijk voor mensen die kanker overleefden

Dankzij een nieuwe wettelijke regeling hebben ex-kankerpatiënten sinds 1 januari 2015 een betere toegang tot een schuldsaldoverzekering. Vanuit ‘Kom op tegen Kanker’ vroegen we al jaren om een een gegarandeerde toegang vraagt  een basispakket van verzekeringen. We juichen dit toe, maar dringen tevens aan op een grondige evaluatie. Verzekeraars zijn immers nog altijd niet verplicht een schuldsaldoverzekering aan te bieden. Signaleer je knelpunten alvast via ons Kankermeldpunt zodat Kom op tegen Kanker een goed zicht krijgt op overblijvende knelpunten.

>> Lees meer over de wijzigingen van de schuldsaldoverzekering op http://www.allesoverkanker.be/schuldsaldoverzekering
« Laatst bewerkt op: februari 16, 2015, 11:32:47 am door sociale dienst VLK »

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2015, 10:29:49 am »
Kom Op Tegen Kanker is op zoek naar iemand die sinds 1 januari een schuldsaldoverzekering heeft afgesloten? We vernemen graag je ervaringen met het opvolgingsbureau of met de compensatiekas.
Kan je ons bellen? 0800/35 444 of mailen op kankermeldpunt@tegenkanker.be

• Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 03, 2016, 11:01:22 am »
Zijn jullie benieuwd naar wat Kom op tegen Kanker doet met de meldingen over schuldsaldoverzekeringen die op het Kankermeldpunt toekomen?
Lees meer op  http://www.komoptegenkanker.be/nieuws/jaarverslag-kankermeldpunt
Zo zie je dat het de moeite is om zaken te signaleren en stofferen.