Auteur Topic: slecht slapen  (gelezen 2217 keer)

abba

• ik voel me een klein angstig vogelke
    • Bekijk profiel
slecht slapen
« Gepost op: juni 30, 2007, 11:26:01 am »
hallo
sinds...K in mijn leven kwam 3 maand geleden, heb ik nog nauwelijks een ganse nacht aan een stuk kunnen slapen, en ik die zo graag sliep!!! van de oncologe kreeg ik een inslaperke lormetazepan of zoiets, ik heb het wel een tijdje genomen, maar ook niet alle dagen , ik wil er niet afhankelijk van worden,ik ben nu s'avond soms zooo moe dat ik in de zetel bijna in slaap val, tot  ik in mijn bed lig .... dan word thet 1u, 2 u .. 3 u en moet ik noodgedwongen nog opstaan om toch maar een pilleke te nemen,ik moet dus blijven werken, en dan is het wel nodig dat ik enkele uurtjes slaap, ik heb al geprobeerd met een xanax pilleke, maar dat help ook niet, moet ik daarna toch nog, een slaperke nemen,  zou dat beteren als de chemo gedaan is ? en tijdens de bestralingen slaap je dan beter ? ik weet wel de eerste dagen na de chemo ben je zo opgefokt dat een inslaperke echt nodig is, maar de  dagen daarna zou ik het graag zonder doen, erg hoor, doopmoe zijn en niet kunnen slapen, s'morgens ja als ik op moet staan dan zou ik in slaap vallen,

Nan

• Bekijk profiel
Re:slecht slapen
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2007, 12:16:11 pm »
Hey Annabel,

Ik mag soms stilnoct maar daar werd ik depressief van. Weer een kleine raad van mijn vader (is 3 jaar geleden gestorven, maar al die kleine raadgevingen zitten in mijn geheugen gegrift), warme melk met een beetje safraan. Ik heb dat ook nog een tijdje gedronken en dat kalmeert wel. Maar als je voelt dat je in slaap gaat vallen, moet je in je bed kruipen en eventueel nog zo'n stom statie-romanneke lezen. Niet te ingewikkelde lektuur.
En je zeker niet focussen op het feit dat je niet gaat kunnen slapen.

Succes en slaapwel,

Dikke kus,
Nan

yvette2

• Gast
Re:slecht slapen
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2007, 12:22:04 pm »
Hallo alweer annabel,

ik had dat probleem ook en net zoals nan heb ik stilnoct genomen, dat is een inslaper. Ik werd dan na een paar uurtjes 's nachts weer wakker en kon niet meer in slaap geraken. Ik heb dat toen met de dokter besproken en nu neem ik dormonoct, dat is een doorslaper en je voelt je 's morgens uitgeslapen. Ik wordt er niet suf van, gelukkig maar.

Ik nam ook liever niets maar dan toch maar liever kunnen slapen met een pilleke dan helemaal niet en de ganse nacht piekeren.

Groetjes

Yvette