Auteur Topic: Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen  (gelezen 149737 keer)

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
Re:Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen
« Reactie #165 Gepost op: januari 21, 2010, 08:46:06 am »
Hey Fien,

Innige deelneming en veel sterkte bij de verwerking van jullie verlies.
Het is dan toch nog zeer snel gegaan uiteindelijk. AL is het geen troost voor jou, voor haar moet het een opluchting zijn geweest dat ze de laatste dagen geen pijn meer had.

Groetjes
Ilse

Bert Rolloos

• Bekijk profiel
    • bert786.faym@blog.hyves.nl
« Reactie #166 Gepost op: januari 21, 2010, 10:36:40 am »
Hallo Fien,
ik wens jou en je familie heel veel sterkte, en hoop dat je nu omringt bent door mensen die van je houden.
Ik hoop dat ze je kunnen helpen om dit verlies te dragen,
Bert 

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #167 Gepost op: januari 25, 2010, 20:03:20 pm »
Bedankt voor jullie medeleven.
Ondertussen is mijn moeder gecremeerd en de dienst was echt heel mooi. Het rare was dat we precies naar een begrafenis van iemand anders gingen en dat iedereen harder aan't wenen was dan wij. De dag daarna heb ik mij klop gekregen.

Arwynatty

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #168 Gepost op: januari 27, 2010, 19:40:55 pm »
@Fienemie:
Ik lees nu net het bericht dat je moeder is overleden. Ik wens jou en je familie veel sterkte! Ik hoop dat je moeder niet te veel heeft moeten afzien...

Liefs

Arwynatty

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #169 Gepost op: januari 27, 2010, 19:50:52 pm »
@ Arwynatty: Bedankt.  Hoe is het ondertussen met jou moeder? Kan ze zich wat sterk houden en ziet ze niet te veel af?

Mijn kaars gaat hier niet uit, voor al diegenen die moedig verder strijden tegen deze vreselijke ziekte!

Arwynatty

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #170 Gepost op: januari 27, 2010, 20:17:19 pm »
Met mijn moeder gaat het (voorlopig) wel weer goed.  Maar dat is zo een beetje dubbel hé  :-\ Na haar ziekenhuisopname tijdens de feestdagen, is ze weer wat "opgelapt" althans, zo noem ik het.  Maar begrijp me niet verkeerd: ik ben erg blij dat ze zich beter voelt!  :) Heeft vorige vrijdag nog een controle gehad bij de oncoloog, en daar was alles nog ok. Tumor is niet gegroeid sedert laatste controle en laatste chemo (deze kreeg ze begin december). Nu heeft ze een maand de tijd om rustig na te denken hoe ze verder wil: met of zonder chemo... Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ze zich goed voelt: dat ze weer wat meer eigenwaarde krijgt door zelf weer wat te koken, administratie in orde te maken... 
We wachten af wat de toekomst ons zal brengen: wat dat weten we uiteraard niet, we bekijken het dag per dag.  Soms vind ik van mezelf dat ik mijn moeders ziekte té rationeel bekijk en misschien zelfs met weinig emoties, maar ik vrees dat dit slechts een façade is waar ik me achter verschuil  8), om toch maar mijn echte gevoelens niet te laten merken.  Maar nogmaals: we genieten van de goede momenten!

Liefs
Arwynatty

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #171 Gepost op: januari 27, 2010, 21:30:25 pm »
Arwynatty,
Ik begrijp je maar al te goed. Een paar maanden geleden was ik daar ook. Je hebt groot gelijk om te genieten van ieder moment, dat zullen ze je nooit kunnen afpakken. De tumor is niet gegroeid, dat op zich is toch al iets he!

Fienemie,
Ook jouw situatie is heel herkenbaar? De kerkdienst en crematie van mijn vader heb ik ook precies op een afstand meegemaakt, nadien is de klop gekomen. Ik heb in mijn nachtkastje foto's en een pull van hem liggen. Die neem ik dikwijls vast en dan wordt het zo moeilijk....
Het is "al" 5 maanden geleden, maar het lijkt alsof ik hem gisteren nog gesproken heb. Echt moeilijk om te beseffen dat die ene persoon er niet meer is. En al zijn er zoveel luisterende oren, de verwerking moet je volledig zelf doen.
Gelukkig gaat het met mijn man intussen de goede kant op; Volgende week maandag heeft hij zijn eerste opvolgingscontrole en dinsdag hebben we afspraak bij de oncologe.

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #172 Gepost op: januari 28, 2010, 20:24:49 pm »
@ Arwynatty: blij te horen dat je moeder min of meer stabiel blijft en dat de tumor niet verder groeit. Ook ik heb de ziekte van mijn moeder heel rationeel bekeken, ik denkt dat dat niet abnormaal is. Zelfs nu heb ik dat nog steeds. Raar, ik had altijd gedacht dat ik heel emotioneel zou zijn als ik mijn moeder zou verliezen, en ik in een diepe put zou vallen, maar tot hiertoe is dat nog niet gebeurd. Ik ben wel verdrietig, maar minder verdrietig dan ik verwacht. Ik wéét dat het voor haar beter zo is! In mijn hart leeft ze verder...
Ik moet zeggen dat ik een heel positief gevoel heb overgehouden aan de laatste 2 dagen met mijn moeder. We hebben nog uitgebreid afscheid kunnen nemen, hoewel ze niet veel meer kon zeggen, maar ze was nog wel bij bewustzijn. Nadat ze gestorven was heb ik haar nog een kus en knuffel gegeven voor ze haar hebben weggehaald.
Het is goed dat jullie dag per dag bekijken, en zoals er al zovelen hebben geschreven, veel praten en genieten van elk moment!!!

@ Ilse3: ik heb mijn moeder met de thuisverpleegster nog gewassen en een propere pyjama aangedaan, een paar uur voor ze gestorven is. Die pyjama heb ik bij me en ik neem die dagelijks eens vast, net alsof ik mijn moeder nog even knuffel. Heb ook wel van die moeilijke momenten hoor: gisterenavond ging de telefoon en mijn eerste gedachte was: o dat zal mama zijn om dan tot het besef te komen dat dat niet meer kan. Zondag was ik in een winkel en ik ben echt moeten vluchten omdat ik overal moeders met dochters zag en ik panikeerde omdat ik dat nooit meer zou doen. Ik weet wel dat dat moet slijten en er een dag gaat komen dat het niet meer zo'n pijn gaat doen.

Blij te horen dat het met je man de goede kant opgaat. Ik duim voor je dat het zo blijft, laten we daar van uitgaan!!!

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #173 Gepost op: februari 08, 2010, 11:13:24 am »
Beste Christoph, Fienemie,
Ik ben lange tijd niet meer komen kijken. Nu ik het weer wat moeilijker heb, kwam ik troost zoeken op de site, tenslotte hebben we hier de 'levende' momenten van onze ouder neergeschreven.
Ik wens jullie veel sterkte. Een rouwproces gaat met ups en downs.
Veel liefs...
Ve

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #174 Gepost op: februari 08, 2010, 20:00:19 pm »
Vedette,

We zijn er voor jou, als je het moeilijk hebt, kom je hier gewoon je verhaal doen. Ben zelf ook niet altijd online, maar kom wel regelmatig eens piepen, maar de fut is er niet steeds om iets te schrijven.

Het besef van't verlies begint hier elke dag meer en meer door te dringen en het gaat steeds moeilijker om te aanvaarden dat mijn moeder er niet meer is. Ik mis haar enorm.
Waar ik het ook heel moeilijk mee heb is het feit dat de meeste mensen na 4 weken al niet meer vragen hoe het met ons gaat of die je gewoon niet meer hoort. Was dit bij jullie ook zo?

Groetjes

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #175 Gepost op: februari 09, 2010, 08:42:34 am »
Fien,

In zo'n omstandigheden leer je de mensen inderdaad kennen. En soms ben je aangenaam verrast, soms teleurgesteld.
Bij ons vroeg enkele weken na de begrafenis ook quasi niemand meer hoe het ermee ging. Want we hadden het toch zien aankomen, voor mijn vader was het toch beter zo enz enz. Enkel mijn grootouders (de ouders van mijn vader) praten er nog regelmatig over.

Ve,
Net als Fien kom ik regelmatig eens piepen, maar heb ik niet altijd de tijd of de fut om zelf iets te schrijven. Laat dus zeker maar berichtjes achter als je daar behoefte aan hebt. Ze worden zeker met veel interesse gelezen, ookal is het 1001 keer hetzelfde.

Liefs
Ilse

franny5

• Bekijk profiel
« Reactie #176 Gepost op: februari 10, 2010, 19:10:42 pm »
Ilse, en allen die iemand verliezen of verloren hebben,

Inderdaad ,ik begrijp 100% wat je bedoelt,na enkele weken wordt er van u verwacht dat alles terug in de plooi is.
Dat is helemaal niet zo!!!
Eerst moet je afkikken van dat vorige leven,ziekenhuizen,dokters,ontgoochelingen,verdriet,sterk zijn,geen normaal leven meer,dood,begrafenis,veel aandacht,veel kunnen praten met iedereen,...... afscheid moeten nemen.....!
Dan terug naar de "normale wereld"....en weg verdriet,want dat hoort hier niet thuis!
"Heb je het al een plaats kunnen geven" vragen ze dan.  Vloeken wil ik dan !!!

Hoe kan je de dood ,iemand missen,iemand die je zo graag nog eens wil vastpakken,iemand aan wie je zo dikwijls denkt op een dag.....nu een plaats geven.
Als ik in de massa loop vraag ik mij regelmatig af hoeveel mensen er tussen lopen met diep in hun hart deze pijn,en toch dat "gladgestreken, niets aan de hand gezicht"tonen.

kWeet we moeten flink zijn,en dat ben ik meestal ook,maar soms he ......

kWeet ,ik voel mij ook zo alleen met "mijn verdriet",maar ik ga zoeken naar die ..... plaats...

XX
Fran

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #177 Gepost op: februari 10, 2010, 19:29:35 pm »
Fran, je hebt exact verwoord hoe ik me nu voel...

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #178 Gepost op: februari 11, 2010, 12:55:45 pm »
Fran,

zo herkenbaar!!!
Enkele weken na het overlijden vroeg iemand me exact "of ik het al een plaats had kunnen geven". De zoveelste keer diezelfde vraag en de verwachting dat je "ja" antwoordt. Ik heb toen gezegd, "ja, in een schuif. En ik neem het eruit als ik alleen ben en het ok is om nog steeds verdrietig te zijn". Die persoon bedoelde het wel goed, maar het was even teveel geworden.

Beetje bij beetje zal het wel beter gaan zeker? We nemen iedere dag zoals die komt.

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #179 Gepost op: februari 11, 2010, 19:46:42 pm »
Dag Ilse

Ik hoop oprecht voor je dat de pijn met de tijd zal afnemen. En dat zal wel hé 'de tijd heelt alle wonden' naar het schijnt.
Maar laat voorlopig jezelf nog maar toe om verdrietig te zijn. Het is compleet normaal en verdriet opzijschuiven, dat lost niets op
en wreekt zich vroeg of laat toch. Laat de vervelende opmerkingen aan je voorbij gaan door je op te trekken aan de begrijpende en
aangename.
Sterkte

Keane