Auteur Topic: Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen  (gelezen 149742 keer)

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen
« Reactie #135 Gepost op: oktober 11, 2009, 20:39:52 pm »
@ Vedette: heel veel sterkte in deze moeilijke periode!!!

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: oktober 12, 2009, 10:17:13 am »
Vedette, veel sterkte in deze moeilijke dagen.
Ookal weet je dat het snel kan gaan, toch blijft da verbazen he?

Lukt het een beetje? Hoe is de relatie met je broer nu? Vinden jullie troost bij elkaar?

Ilse3

Ilse29

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: oktober 13, 2009, 14:23:51 pm »
@Vedette, innige deelneming en veel sterkte!

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: oktober 25, 2009, 14:03:01 pm »
Dag allemaal,
Ik kom hier nogmaals kijken.
@Ilse 3: met mijn broer lukt het. Het is beter dat we nu goed overeenkomen, om alles 'goed' af te handelen.
Hoe lukt het met jullie tegenwoordig?
Het lijkt alsof ik me nog vrij sterk kan houden, toch sta ik ermee op, en ga ik ermee slapen. Ik mis mijn moeder heel erg...
Vele groetjes
Ve...

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: oktober 28, 2009, 20:03:15 pm »
Hier helaas weer een zware dreun.
Gisteren heeft mijn man te horen gekregen dat hij een tumor heeft in een van de teelballen. Vandaag naar de uroloog en direct geopereerd. Morgen onder de scanner om te zien of ze uitzaaiingen zijn en dan de behandeling bepalen. Allebei hebben we ontzettend veel schrik en zien we er tegenop.

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: oktober 28, 2009, 20:16:07 pm »
@ Ilse3: allez, nu dit weer, ocharme toch, het geluk zit je niet mee he. Veel sterkte!!!

Hier een update: moeder al een paar x chemo moeten uitsellen omwille van verlaagde bloedplaatjes, pijn en opgezwollen lever. Vandaag te horen gekregen dat de chemo niet aanslaat en dat de levermetastasen nog verder zijn uitgezaaid. Weer een tegenslag. Ze moet nu een keuze maken tussen zwaardere chemo of een klinische studie. Wel een moeilijke keuze voor een leek...

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: oktober 28, 2009, 21:11:11 pm »
He ilse3
mijn vriend is een jaar een half ook geopereerd van teelbalkanker.
(volledig genezen nu )
dus als je daarover vragen hebt?

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: oktober 28, 2009, 22:16:51 pm »
Viske, zowel mijn vader als mijn schoonvader zijn aan kanker overleden. Dat is ook het beeld dat we automatisch voor ons zien. De meeste dingen die we horen of lezen over teelbalkanker zijn positief, zeker omdat we er blijkbaar vroeg bij zijn, maar toch...
Welke behandeling heeft je vriend gehad? De uroloog hier spreekt over bestraling als er geen uitzaaiingen gevonden worden en chemo als die er wel zouden zijn.
Gelukkig is bij ons onze kinderwens compleet, dus daarover moeten we al niet piekeren.

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: november 01, 2009, 00:00:41 am »
Bij ons gaat het ook niet goed :(
Mijn schoonmoeder heeft er nu nog een kiste bij op de eileiders.  Al 3 keer laten leegtrekken.  Kunnen het niet verwijderen uit schrik dat de kanker zich nog vlugger zou verspreiden.  Al 3 maand geen chemo meer want het slaat toch niet meer aan.  Ze kan niets eten/drinken want onmiddellijk overgeven.
Denk niet dat ze eind 2009 zal zien.
Wat een ellende :'(
Ik wil toch iedereen bedanken voor de reacties op mijn berichtjes sinds begin van het topic.
Bedankt en ook veel sterkte aan jullie

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: november 01, 2009, 15:37:20 pm »
Viske, zowel mijn vader als mijn schoonvader zijn aan kanker overleden. Dat is ook het beeld dat we automatisch voor ons zien. De meeste dingen die we horen of lezen over teelbalkanker zijn positief, zeker omdat we er blijkbaar vroeg bij zijn, maar toch...
Welke behandeling heeft je vriend gehad? De uroloog hier spreekt over bestraling als er geen uitzaaiingen gevonden worden en chemo als die er wel zouden zijn.
Gelukkig is bij ons onze kinderwens compleet, dus daarover moeten we al niet piekeren.

He ilse Bij vriend waren er ook geen uitzaaiingen,wel heeft hij preventieve chemo gehad.
en ook al zou jij nog kinderen willen.
Bij teelbalkanker is dat vaak nog mogelijk hoor.
Zelf met één bal ,is zaadvorming mogelijk.

Dus hier was de tumor wel al heel groot ,maar niet uitgezaaid.
Dus hier volgde een volledige operatie van de teelbal + 3 maand chemo (12 x)
omdat het risico dat het naar de lymfen zou trekken te groot was.

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: november 01, 2009, 17:57:53 pm »
Dag Ilse3,
Wat een rot nieuws!  Ik kan me voorstellen dat het nog slechter is, gezien datgene wat je juist meegemaakt hebt.
Na het overlijden van mijn mama, dacht ik onmiddellijk van: 'dat ik vroeg of laat nog met kanker zal geconfronteerd worden, kan ik niet vermijden. Maar dat ze er me nu toch een tijdje van gerust laten'.

Christof,
Ik vind geen juiste woorden om te schrijven. Soms vraag ik me af wat het zwaarst is: de periode dat onze dierbare lijdt, of erna...
Hopelijk ziet je schoonmama niet te veel af. Hoewel het overgeven ook geen leuk neveneffect is.
Geniet van elk moment, Christof, het wordt veel geschreven en klinkt cliché, maar het is de waarheid. Er zijn momenten waar ik echt kracht uit kan putten. Zo heb ik de moment (net voor haar overlijden), heel dicht tegen haar aangekropen, zodat ze mijn adem nog kon voelen tegen haar gezicht.
De kleinkinderen hebben nog liedjes gezongen in haar kamer. Die momenten koester ik heel erg. En ben ik blij dat we die gehad hebben!

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: november 02, 2009, 00:04:22 am »
De scans hebben geen uitsluitsel gegeven over uitzaaiingen. De lingen waren schoon, de lymfeklieren waren niet vergroot, maar het waren er wel abnormaal veel. Geen typisch kenmerk voor uitzaaiing, maar toch ook niet normaal. Morgen hebben we een nieuwe afspraak met de uroloog. Hopelijk zijn tegen dan alle resultaten van pathologie en tumormarkers binnen en heeft hij tijd gehad om met de oncoloog te overleggen.

Viske, is jouw vriend zijn haar verloren door de chemo? Niet dat het er echt toe doet, maar naar de kinderen toe heeft dat wel een grote impact.

Christof, sterkte in deze dagen. Iemand zo zien afzien doet ook pijn.

viske

• Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: november 02, 2009, 13:43:34 pm »
De scans hebben geen uitsluitsel gegeven over uitzaaiingen. De lingen waren schoon, de lymfeklieren waren niet vergroot, maar het waren er wel abnormaal veel. Geen typisch kenmerk voor uitzaaiing, maar toch ook niet normaal. Morgen hebben we een nieuwe afspraak met de uroloog. Hopelijk zijn tegen dan alle resultaten van pathologie en tumormarkers binnen en heeft hij tijd gehad om met de oncoloog te overleggen.

Viske, is jouw vriend zijn haar verloren door de chemo? Niet dat het er echt toe doet, maar naar de kinderen toe heeft dat wel een grote impact.

Christof, sterkte in deze dagen. Iemand zo zien afzien doet ook pijn.

Ja ilse ,mijn vriend heeft inderdaad toen zijn haar verloren.
Mss praat het gemakkelijker ,indien je hierover een nieuwe topic zou openen .
Op de juiste plaats.
Want nu staat het hier wat tussenin.
En mijn kinderen waren erbij toen.
Ik heb het zelf afgeschoren want je kon het echt op een half uur uitplukken.
De kinderen schrokken een beetje ja van het resultaat.
En de vriend zelf die  zag ik toch slikken en effen een traan wegpinken.

Het was hier toen winter periode (nu dec 2 j)en hij heeft zich steeds beholpen met een gewone muts.

De chemo dan ,dat was 12 kuren.
5 dagen ,1dag ,1 dag,5dagen ,1 dag 1dag.

Dus op 3 maand lag alles achter de rug.
En toen we eraan begonnen ,hadden we beiden zoiets van oh was is nu 3 maand.
Het was ook hard he maar vlug voorbij.

(niemand kon toen al vermoeden dat we een goei jaar later door hetzelfde moeten maar dan met mij )

Maar als je vragen hebt of nen  babbel
open dat gerust een topic over teelbalkanker

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: november 16, 2009, 11:51:08 am »
Hier gaat het momenteel niet zo goed. Mijn moeder heeft nu al 1,5 maand geen chemo meer gekregen. Morgen terug onderzoeken en hopelijk mag/kan ze dan terug starten met een zwaardere chemo. Ze is de laatste week serieus verzwakt. Kan niets van eten meer binnenhouden, is zeer moe, heeft sinds deze morgen een knobbeltje ter hoogte van haar maag... Het is moeilijk om positief te blijven maar we proberen he. 

Arwynatty

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: december 28, 2009, 08:50:32 am »
Het is al een paar keer geschreven, verhalen zijn soms zo gelijklopend. Hoe raar het dan mag klinken, dan ben ik een (beetje) blij om te weten dat we niet alleen zijn. Mijn moeder heeft ook darmkanker met levermeta's, reeds in vergevorderd stadium. Ook op een korte tijd ontdekt   >:(. Last van aanhoudende verkoudheid en na een reeks van onderzoeken, het verdict van darmkanker...

Ze kreeg een behandeling met Folfox en Avastin, met een reeks van bijwerkingen, zoals: haarverlies, misselijkheid, gewichtsverlies, tot op dit moment bedlegerigheid. Ze is momenteel opgenomen en de artsen zeggen nu dat ze nog 1 mogelijkheid van behandeling zou kunnen krijgen, die met Ebrux (?). Omdat ze zo verzwakt is, ziet ze het allemaal niet meer zo zitten, wat verstaanbaar is.   We gaan nu moeten kijken of ze die laatste chemo nog wil ondergaan, want eigenlijk is ze het beu. Ook haar prognose is niet rooskleurig  :( Makkelijk zal haar beslissing niet zijn, maar we respecteren ze wel. Kwaliteit primeert inderdaad op kwantiteit in deze omstandigheden. Hopelijk mag ze in de loop van deze week terug naar huis, alles is in gereedheid gebracht (ziekenhuisbed, ...) zodanig dat het iets comfortabeler wordt.

Maar, hoe je het ook draait of keert, het heeft een impact op je leven, onvoorstelbaar!!!