Auteur Topic: Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen  (gelezen 149741 keer)

Ilse29

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:Colontumor met uitzaaiingen in lever/longen
« Reactie #105 Gepost op: september 02, 2009, 12:40:15 pm »
@Ilse3, innige deelneming en veel sterkte!

elsken2511

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: september 02, 2009, 21:41:33 pm »
@ilse3 veel sterkte

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: september 04, 2009, 09:49:04 am »
@ Bert Rolloos: bedankt voor de steun, als ik het goed gelezen heb, heb je het ook niet gemakkelijk...

@ Ilse3: heel veel sterkte, meisje. Ik vind niet veel woorden om te schrijven. Ik voel heel erg met je mee. Jouw vader zijn verhaal, leek dat van mijn moeder, maar in een verder stadia. En toch staan we er ook voor..., tenzij mirakels toch nog bestaan.
Ik hoop dat je heel veel steun in je omgeving kan vinden. En je verdriet in een mooie herinnering kan omgezet worden.

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: september 05, 2009, 10:29:08 am »
Gisteren is mijn vader gecremeerd. Hiermee is een zware periode en hectische laatste week afgesloten en kan het verwerken nu echt beginnen.
Ik hoop dat er voor degenen waar er nog een kans op genezing is, die genezing er ook komt. En voor degenen bij wie het jammergenoeg terminaal is, dat het nog lang mag duren en er nog vele mooie en waardevolle momenten komen

gavobe

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: september 13, 2009, 23:41:05 pm »
hello iedereen

Ik had coloncancer en ze hebben de dikke darm en de rectum verwijderd en heb een stoma.na 1 jaar en een petscan is er een tumor in de lever en verschillende uitzaaiengen in de longen.Mij vrouw praate met de dokter en daar was geen operatie niet meer mogelijk alleen chemo en dan hebt je 15 maanden te leven.
De reden is een tumor die van 5 naar 10 cm is gegroeit in 2 maanden.
Ik woon in kansas city in usa,denk soms wat is de tijd toch kort en ben 63 jaar oud en mannelijk.Mijn zuster komt over op september,maar we zijn hard aangeslagen van dit nieuws. :'( het huilen staat me dichterbij als lachen.
groeten uit kansas city

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: september 14, 2009, 15:32:42 pm »
Hey Vedette, hoe gata het nu met je mama?

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: september 16, 2009, 11:02:04 am »
Dag Gavobe,
Ik wens je veel moed. Je bent inderdaad veel te jong om dit allemaal door te moeten maken. (mijn mama is 66), ze beseft ook dat dit minstens 15 jaar te vroeg komt.

Dag Ilse3,
Bedankt om er naar te vragen! Fijn dat je nog eens op de site komt kijken. Lukt het om je verdriet een plaats te geven, of is het allemaal nog te pril? Klopt het dat we tijdens de ziekte van onze ouders, een soort rouwproces al doormaken?
Met mijn mama gaat het op en af. Goede dagen (hoewel goed relatief is: goede dagen is dat ze zich niet ziek voelt) en slechte dagen wisselen mekaar af. Haar lichaam wil minder en minder mee. Het lijkt alsof ze minder pijn heeft, maar dat komt omdat ze ter hoogte van haar ruggengraat achteraan (meer en meer) verlamd. Het gevoel is ook weg. Ze voelt ook niet meer als ze naar toilet moet enz...,
Toch denkt ze nog te herstellen..., dat ze gewoon nog wat tijd en rust nodig heeft. Hoewel ze meer en meer thuishulp nodig heeft...
Zelf ben ik nu verkouden, dus kan ik niet naar haar toe. Ze mag niets extra's opdoen...

Ilse29

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: september 16, 2009, 18:21:38 pm »
Ons moeke heeft uiteindelijk de doop van haar metekind kunnen meemaken en ze heeft ervan genoten.
Maandag daarop hebben we haar naar het ziekenhuis gedaan, de palliatieve eenheid heeft ze niet meer gehaald.  Dinsdag 15 september is ze gestorven.  Haar strijd was gestreden.  Ze is de sterkste en moedigste vrouw die ik ooit gekend heb.

keane

• Borstkanker oktober 2008 - opnieuw november 2015
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: september 16, 2009, 20:37:03 pm »
Ilse,

Veel moed voor de komende tijd.. Ik ken je niet, maar ik leef met je mee, net zoals alle lotgenoten op dit forum.

Sterkte,
Keane

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: september 16, 2009, 21:45:48 pm »
Dag Ilse29 en Elsken2511: heel veel sterkte!
Ik schrok heel hard van je bericht! Het is dan ook nog niet zo lang geleden dat de behandelingen bij jullie moeder stopgezet werden.
het is ook nog niet zo lang geleden dat jullie met haar gingen winkelen.
Ze is er in geslaagd het doopfeest van je kindje te halen! Ik ben heel blij voor jullie dat ze daar nog bij was.
En dan zo plots..., ging ze dan zo erg achteruit de laatste dagen (weken)?
En was het de koorts, die maar niet wou dalen?

Ik schrik hier heel hard van. Mijn moeder maakt gelukkig geen koorts. De dokter begrijpt er niets van. Daarom ook dat ik nu zeker niet naar haar toe ga met mijn verkoudheid. (ze mag niets opdoen!) Hoewel dit niet gemakkelijk is. De angst zit er wel in dat ze het niet zal halen, en ik haar de laatste dagen dan niet gezien heb.
We weten natuurlijk niet hoe het met haar lever gesteld is. Er zijn al veel te lange tijd geen onderzoeken meer gedaan. Na haar botmeta's is er gewoon beslist haar laatste levensfase zo pijnloos mogelijk te laten doorbrengen. Haar zware leveroperatie (januari 2009) is goed verlopen. (gezwel van 10cm weg, en 60% lever weg + gal uitgenomen). Is het omdat haar lever nog werkt dat het goed loopt.
We weten zo weinig. Ze is ook niet in staat om onderzoeken te ondergaan en/of om naar het ziekenhuis gebracht te worden.

Het is hier nu alsof ik de enige overblijvende ben van de vrouwen die hier steun kwamen zoeken omdat hun ouder slecht was...
Ik wens jullie allen veel sterkte. Ik hoop, Ilse3,Ilse29 en elsken2511,Katrien81 dat jullie nog gelegenheid krijgen om hier op het forum eens te komen kijken. Veel liefs en sterkte van mij...
Ve
« Laatst bewerkt op: september 16, 2009, 21:49:32 pm door Vedette »

ilse3

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: september 17, 2009, 08:39:45 am »
Ilse en Elsken, innige deelneming met het overlijden van jullie mama.
Uiteindelijk is het dan toch nog ontzettend snel gegaan, niet? Ze leek enkele weken geleden nog relatief goed. Waren er tekenen dat het ineens zo snel zou gaan?
Worden jullie ook zo kwaad van mensen die het hebben over "maar jullie hadden het toch verwacht he", alsof het dan minder pijn doet!

Vedette, kan je mama nog relatief goed eten? Dat was bij mijn vader een van de problemen; Een neveneffect van de medicatie in combinatie met klieren rond de maag.
En nu ze verlamd is, kan ze af en toe toch nog uit bed? Al was het maar om ligwonden te vermijden. Als ze daar ooit last van zou krijgen, vraag zeker een speciale matras bij de mutualiteit. Eentje met luchtcompartimenten, zoals ze die ook op intensieve zorgen van veel ziekenhuizen gebruiken. Dat maakt naar comfort toe echt een wereld van verschil uit.Bij mij is het rouwproces begonnen toen mijn papa in coma lag denk ik, een paar dagen voor hij gestorven is. Maar de klap toen hij ook daadwerkelijk gestorven was, was toch nog enorm. Hoezeer ik ook dacht dat ik daarop voorbereid zou zijn, net omdat het er zat aan te komen, het was zéér zwaar. Nu gaat het redelijk, de ene dag al beter dan de andere. Al zit er nu de erfeniskwestie en eventuele miserie daarrond met mijn stiefmoeder aan te komen; En dan zal alles wel weer naar boven komen.

Fienemie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: september 17, 2009, 20:12:27 pm »
@ Ilse29: Innige deelneming met het verlies van je mama. Het is precies wel heel snel gegaan he. Ik had niet de indruk dat het zooo slecht was. Gelukkig heeft ze de doop van je kindje nog meegemaakt.

@ Vedette: je bent niet alleen hoor, hier vecht mijn moeder nog steeds verder. Gisteren is ze aan haar 4de chemo begonnen en we hebben een (klein beetje) positief nieuws gekregen. De chemo slaat lichtjes aan op de levermeta's. Alle beetjes helpen he en dit nieuws geeft toch weer een klein beetje hoop. Nog 2  chemo's te gaan en dan wordt er een rustpauze ingelast. Wat ze daarna gaan doen, zullen we dus binnen enkele weken weten. Wachten, wachten, het is heel vervelend. Het zal mijn moeder goed doen, die rustpauze, want ze is toch flink misselijk, blijft maar vermageren waardoor alles pijn begint te doen en al die andere kwaaltje die niet echt aangenaam zijn.
Dus Vedette, als je je verhaal wilt neeschrijving, er leest zeker nog steeds iemand mee.

@ alle anderen: jullie kunnen hier ook nog steeds jullie verhaal kwijt he!

Vedette

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: september 18, 2009, 11:00:12 am »
Dag Fienemie,
Het is juist, jij bent er ook nog! Mijn bericht was vertrokken toen ik eraan dacht.
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoe snel het bij de mama van Ilse en Elsken gegaan is. Ze was nog zo'n jonge vrouw...

Dag Ilse3,
Blij dat je hier nog blijft komen. Ik denk wel dat dit forum nog een houvast blijft.
Krijg je dan echt zulke reacties? Van het was toch verwacht enz..., mensen zijn soms ongelooflijk.
Weet je, enkele maanden geleden kwam er een vrouw mijn moeder ergens tegen, en die strooide rond dat ze 'commedie' speelde, want ze zag er zo ziek niet uit. Kan je je voorstellen!
Mijn moeder heeft zo'n speciale matras. Goh, die erfeniskwestie, ik mag er niet aan denken. Eigenlijk zijn er bij mijn moeder enkel ik en mijn broer, maar mijn broer kan soms ook zo vreemd uit de hoek komen en/of moeilijk doen. Ik hoop ook dat we daar niet meer tijd, ruzie en verdriet in zullen moeten steken achteraf.
Hij doet nu al lastig; hij woont (en werkt) dichtbij en springt dagelijks meerdere keren (kort) binnen. Ik ga +/- 4x per week, maar woon veel verder, en ben minstens 5 uur weg..., hij lijkt nu ook al te laten uitschijnen dat ik niets zou doen..., dat kwetst ook. Temeer omdat ik al anderhalf jaar bijna al mijn vrije tijd ga helpen bij mijn moeder. En het soms ook eens zwaar heb. Zowel emotioneel, maar soms ook eens wat tijd voor mezelf nodig heb. Hoewel zij nu voor gaat..., het evenwicht is soms moeilijk.

Christof

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: september 18, 2009, 23:30:09 pm »
Veel sterkte voor jullie allemaal in deze donkere dagen :(

Indd vedette, sommige mensen zijn harder dan steen.  Ze zien je eens op een terras zitten en ze beginnen al.  Maar wij weten wel beter.

Onderts krijgt mijn schoonmoeder al bijna 6 weken geen chemo meer.  Ze zijn bezig met onderzoeken en operaties om de bloedvaten af te sluiten en dan de chemo rechtstreeks naar de lever doen. 

Onderts is ze ook al haar haar verloren en dat is hard voor een vrouw die mooi lang haar had.

Hopelijk mag ze nog lang in ons midden blijven maar ergens vrezen we toch voor de toekomst.

Grt

Christof

Barb

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: september 19, 2009, 21:35:13 pm »
hallo iedereen,
eerst en vooral wil ik iedereen die onlangs iemand verloor, zeer veel sterkte wensen.

Mijn verhaal: vorige week 9-11 (een datum die ik echt nooit meer zal vergeten nu) werd bij mijn papa (61) via een spoedoperatie (hij had een darmobstructie en kon al 4 dagen niet meer eten, voordien geen enkele klacht!) een kwaadaardig gezwel in de darm verwijderd. De tumor was 8 diameter groot. Uitgezaaid tot in alle segmenten van de lever en ook in het buikvlies. Geen goed nieuws dus.
Ik ben eigenlijk wanhopig op zoek naar goed nieuws... Jammer genoeg kregen we in het ziekenhuis (Veurne) niet echt super veel info, tenzij we er specifiek om vroegen. Wat we weten is dat het dus fase 4 is en dat de uitzaaiingen behandeld kunnen worden met chemo, maar dat de prognose 24 maand is (papa weet dat wel niet).
Stomme vraag misschien, maar kàn het eventueel langer zijn? Mag ik hopen of is dat beter van niet?
vele groeten,