Auteur Topic: niercelkanker  (gelezen 61318 keer)

Hoop

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: niercelkanker
« Reactie #75 Gepost op: augustus 26, 2014, 13:35:51 pm »
Alweer zijn we 2 maanden verder, en een scancontrole verder ook.. Een 'mixt' resultaat.... ::)
De longuitzaaiingen bij mijn partner zijn niet in aantal toegenomen, enkelen zijn toch wat gegroeid, blijkbaar moeten ze 1/5 groeien alvorens men van toename spreekt, en dat was net niet het geval...
Nog steeds op Affinitor, nu gaat hij de 5 de maand in, de bijwerkingen zijn nog steeds niet mis, aften, vermoeidheid, huiduitslag op de rug, vooral de steeds terugkerende aften in zijn mond zijn lastig bij het eten en vooral ook pijnlijk.
Ondertussen vechten we samen deze strijd , reeds gedurende 3 jaar...

Rie, Francis, en mogelijke bijgekomen lotgenoten, hoe gaat het met jullie, het is hier stil deze kant van het forum, zeker wat lotgenoten betreft... :(
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit niet betekent dat het niet zo goed gaat met jullie....en stuur hierbij een welgemeende groet jullie richting uit.... :)

margriet58

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: september 09, 2014, 18:11:52 pm »
heb ook nierkanker sinds 2012 en weet dat genezing voor mij niet mogelijk is.
toen ik aften had heb ik bij mijn apotheek een zelfgemaakt zalfje gekregen dat toch
verlichting bracht.
Elke scan is spannend. en als ik hoor dat de 'situatie' niet echt verslechterd is knijp
ik in mijn handjes dat ik weer verder kan.

Hoop

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: september 13, 2014, 22:07:13 pm »
Hallo Margiet, fijn dat je zo positief bent om zoals je zegt 'in je handen te knijpen als het meevalt qua scans', ik begrijp exact wat je bedoelt want het is hier bij ons net zo!
Ondertussen neemt mijn partner volgende maand non stop 2 jaar orale chemo, mag ik vragen of jij ook orale chemo krijgt om de ziekte te bestrijden?
Heel veel moed gewenst en schrijf het als je dat wil maar af en toe eens van je af hier, kan opluchten hoor!
Wij hebben er net een korte vakantie aan de Moezel opzitten, mijn partner kon er niet mee gaan wandelen , hij heeft meer en meer last van krachtverlies bij inspanning, maar toch hebben we genoten tot en met... :D Het weer was prachtig, de omgeving heel mooie en het heeft onze batterij weer wat opgeladen...

Hou je goed Margriet, en het allerbeste gewenst...

Groetjes van Hoop.

Hoop

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: maart 19, 2015, 12:14:06 pm »
Hallo lotgenoten van niercelkanker, is er hier nog iemand die wil of kan reageren?? Reeds 6 maanden terug mijn laatste post geplaatst, het blijft hier akelig stil.... :( Ik denk soms aan jullie Rie, Margriet ...hoe is het daar, laat eens teken als je kan....
Mijn partner is ondertussen sinds 8 weken zonder chemo gezet, niks is er nog voorhanden om soelaas te bieden, hij heeft 4 verschillende orale chemo's gehad, alleen pijnstilling is er nog indien nodig... de niercelkanker is uitgezaaid in bot en longen en dit reeds lange tijd, zoals jullie in mijn vorige posts konden lezen....
Wij proberen eruit te halen wat we nog hebben, genieten van elke dag, om de tijd die nog rest positief in te vullen... Hopelijk krijgen we nog vele 'maanden'... :(
Op heden is het nog leefbaar genoeg voor hem, maar wij weten dat dit heel snel kan omkeren.....
Hou jullie taai, daarbuiten, in dezelfde situatie verkerend misschien....

Groetjes, Hoop...

Tant

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: april 27, 2015, 17:38:18 pm »
Ik ben Carlos Tant,slachtoffer van een niercelcarcinoom,ontdekt december 2013,gestart met, votrient begin 2014 tot einde september,votrient heeft de lever aangetast,geen doorgang meer van de bilirubine ,geel geworden,ijzeren stent gestoken en zo genezen na 3 maanden.Twee maanden zonder medicatie geweest,gestart met Inlyta en daarna vanaf begin April 2015 met Infinitor.Een nier uitgehaald in 1997,dus 18 jaar geleden en op dat moment zijn kwaadaardige celletjes ontsnapt,ze hebben zich vastgezet op de kop van de pancreas,vandaar gezwollen pancreaskop die duwt op de dunne darm,moeilijker om te eten.Die stent speelt me grote parten.Van 110kilo gezakt naar 90 kilo.Nu heb ik ook enkele plekjes op de lever,metastasen noemen ze dat.Ik heb geen pancreaskanker gelukkig.Kan alleeën behandeld worden met medicatie.Geweest naar het kankerinstitut"Gustave Rossey in Parijs,dokter Bernard Escudier zegt te stoppen met alle medicatie daar de groei van de tumoren zeer langzaam gaan.Dat durf ik niet riskeren.
Graag reactie.