Auteur Topic: pancreaskanker  (gelezen 68363 keer)

antie123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:pancreaskanker
« Reactie #60 Gepost op: oktober 14, 2010, 21:31:48 pm »
Hallo Marc
Ik wens je heel veel sterkte toe. Je bent al een paar maanden verder en hebt al enige chemo achter de rug allemaal geen lachtertje maar probeer dit als een stap vooruit te bekijken. De moed vooral niet opgeven!!!
Groetjes
Ant

antie123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: oktober 14, 2010, 21:53:14 pm »
Hallo megamama
De chemo zal zijn toestand stabiliseren maar niet genezen spijtig genoeg. Als de chemo zijn werk doet zal je dat zien en zal er een verbetering in toestand zijn. Indien de chemo geen effect meer heeft zal men jullie zeer snel op de hoogte brengen en ga je dat ook zeer snel aan de toestand van je papa zien. Waar jullie zeker op moeten letten zijn bloedklonters. Indien er ergens pijn optreedt in de benen moet je dit zeker melden. Deze zijn gevaarlijk zeker wanneer men lang gaat beginnen liggen en weinig rondlopen. Alle ongemakken die hij heeft moet hij melden want deze zijn belangrijk tijdens chemo bv. zeer donkere urine, moeilijk naar toilet gaan, opgezwollen buik, gezwollen voeten .... Onze papa heeft hetzelfde meegemaakt.
Probeer er voor hem te zijn.  Bij mekaar zijn is soms al voldoende, er moet daarom niet veel gezegd worden. Steun hem waar je kan en zie hem graag ....
Sterkte
Ant

megamama

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: oktober 14, 2010, 22:06:07 pm »
Dankuwel antie voor je reactie.
Hopelijk kan ik binnen een paar weekjes zeggen dat mijn papa zich weer een beetje 'mens' voelt.
Ik ga je tips in acht nemen en alert zijn!
Zoals je zegt, er gewoon 'zijn' voor hem is missch ook belangrijk, ik heb hem al heel veel gezegd dat hij met al z'n gedachten bij me terecht kan, maar waarschijnlijk vindt hij mijn aanwezigheid momenteel voldoende.

Ik vind het echt wel belangrijk om hier met lotgenoten te kunnen praten. Mensen in onze omgeving bedoelen het allemaal wel heel goed, maar tenslotte weten jullie hier allemaal (jammer genoeg!) hoe vreselijk het écht is om deze ziekte zelf te hebben of een naaste heeft die de strijd er tegenaan moet binden.

Veel sterkte aan iedereen

megamama

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: oktober 22, 2010, 16:07:58 pm »
De strijd is bijna verloren.
Papa lag sinds maandag in het ziekenhuis, chemo kon niet meer doorgaan, ze hebben nog stent proberen plaatsen, is niet meer gelukt.
Vanmorgen is hem verteld dat hij geen week meer te leven heeft, tegen mama heeft dokter gezegd dat hij waarschijnlijk het weekend niet meer doorkomt.
Hij heeft wel geen pijn meer, slaapt veel en zal zachtjesaan in coma raken en inslapen.
Op zijn wens wordt hij straks thuisgebracht om vanavond afscheid te nemen van de kleinkindjes.
Het is verschrikkelijk, zo snel afscheid moeten nemen van iemand die we zo graag hier willen houden, iemand die zo van het leven hield, hij heeft geen enkele kans gekregen om terug te vechten.
Hoe moeten we in hemelsnaam verder......

wannes1952

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: oktober 22, 2010, 21:16:47 pm »
Dag Megamama,
ik voel erg veel met je mee megamama,
heb mijn vriendin op 10 okt verloren aan kanker (na 2de uitzaaïngen borstkanker 2001 in de lever Deze 2de chemo was zo zwaar dat ze helemaal onderuit is gegaan. Zij lag de laatste dagen ih ziekenhuis en heeft nog van haar kinderen en mij afscheid kunnen nemen met ne goeie knuffel. Ik ben 3dagen bijna constand bij haar geweest (enkel 's nachts thuis gaan slapen).
Het is moeilijk en heb wat tijd nodig om het een plaats te kunnen geven in mezelf.
Het is hard voor iedereen die met kanker te maken krijgt, ook al ben je partner, vriend, kind,kleinkind, ouder van ... !
Ik heb zelf ook kanker maar die is gelukkig goed gestabiliseerd.
Ik hoop voor jou Megamama dat je nu megasterk bent, maar je gevoelens , je tranen niet gaat onderdrukken ,dat hoort erbij, hoort bij het afscheid nemen en later je rouwproces. We kunnen het niet tegenhouden dat de papa zal gaan.
Probeer nog veel van je warmte te geven aan de papa, ik denk aan jullie,
veel sterkte allemaal,
wannes1952

antie123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: oktober 25, 2010, 21:10:05 pm »
Hallo megamama
Ik wens jou en je familie zeer veel sterkte toe. Woorden schieten altijd tekort in zulke momenten maar put je krachten uit de mooie herinneren en momenten die je met je papa hebt gehad. Het zal niet gemakkelijk zijn en je zal niet altijd je verdriet kunnen overwinnen geloof me, ik maak het nu ook mee. En laat de tranen maar vloeien als je er behoefte aan hebt ... ik doe dat ook maakt niet uit waar ik sta.
Sterkte
Ant

megamama

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: oktober 27, 2010, 00:01:40 am »
Maandagmiddag is mijn papa thuis zachtjes ingeslapen in aanwezigheid van ons ganse gezin.
Onbegrijpelijk hoe dit vreselijke monster mijn papa op 6 weken tijd genadeloos heeft verwoest.
Ik zal hem vreselijk missen!

franny5

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: oktober 27, 2010, 23:06:10 pm »
Megamama,

Veel sterkte,
Ongelooflijk wat DIE ziekte kan veroorzaken met een mens,en met de iedereen die van hem houdt.
6 weken is ontzettend vlug!!! Deze tijd is veel tekort om te verwerken en afscheid te nemen,
kweet ,er is geen "tijd" waarin dat wel kan lukken .....
Ik heb mijn broer vorig jaar verloren,hij is 7 maanden ziek geweest.
Het was een afschuwelijke strijd.
Hij wou zo graag wat meer tijd krijgen,maar dat is hem niet gelukt!
"Probeer het een plaatsje te geven"werd er gezegd.Ik zoek dat plaatsje nog altijd.
Daarom wil ik u niet te veel raad geven,

wel een virtuele knuf
fran

antie123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: oktober 28, 2010, 08:15:39 am »
Megamama
Woorden schieten mij tekort! :'(
Mijn innige deelneming. Veel sterkte voor jou en je familie.
Ant

Marc Neirynck

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: oktober 28, 2010, 18:49:47 pm »
Megamama ,

mijn innige deelneming .
hou vast aan de leuke momenten en steun mekaar zoveel mogelijk in jullie verdriet ...

Marc