Auteur Topic: pancreaskanker  (gelezen 68365 keer)

coocie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:pancreaskanker
« Reactie #30 Gepost op: juli 08, 2008, 21:52:01 pm »
hallo
Woensdag 25 juni heb ik weer een scan onderzoek gehad, zoals elke 6 weken, tussen 2 baxters in. Het blijft altijd een beetje afwachten en hopen. Bij de vorige onderzoeken stelde men vast dat de kanker gestagneerd was. Vrijdag de 27é mocht ik dan het resultaat vernemen en wat blijkt: het gezwel is afgenomen in grootte. Eindelijk wat goed nieuws, ik word niet euforisch, maar wilde jullie toch laten weten dat het zeker de moeite loont te blijven vechten hoe zwaar het soms kan zijn. Blijf erin geloven, vecht met al wat je kan. De nevenverschijnselen van chemo zijn zwaar en hard ik weet wel dat op die momenten het anders aanvoelt.
meevoelende groeten aan allen die het nu moeilijk hebben  
Coocie

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: juli 08, 2008, 22:53:59 pm »
Hallo, blij voor jou met dit betere nieuws. Volhouden hé als is het soms verdraaid moeilijk vermoed ik.
Groetjes.
Omamanita

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #32 Gepost op: juli 09, 2008, 13:23:41 pm »
Hey Coocie,

Eindelijk nog eens een positieve noot in deze harde strijd die je levert!!
Blijf er in geloven en wie weet...

Groetjes, Steven

carine01

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: augustus 05, 2008, 13:29:33 pm »
hallo ik ben nieuwkomer op deze forum, ik wil in eerste instantie melden dat niet ik maar bij mijn partner vorige week  dus op 29/07/08 pancreaskanker werd vastgesteld in het UZ van Jette het was voor ons als een koude douche want er zijn ABSOLUUT nog geen sympthomen hij is kerngezond eet goed doet aan sport slaapt goed... door een samenloop van omstandigheden zijn ze via een PET SCAN op deze kanker terechtgekomen, ik kan jullie niet omschrijven wat er in ons omgaat, hij is zo gesloten van karakter en wil er blijkbaar "nog niet " over praten er gaan waarschijnlijk 1000000 vragen door zijn hoofd zoals bij mij. Op 12/08 gaan ze hem een "port-a-cath-" plaatsen en op 18/08 beginnen ze met de chemo, maar ik heb zoveel vragen, zijn er mensen die hetzelfde meemaken en die mij enige raad kunnen geven hoe moet ik hem opvangen wat gaat er gebeuren, de dokter heeft mij gezegd dat hij nog een levensverwachting heeft van 12 tot 18 maanden !!!! DAT KAN TOCH NIET NU NOG NIET we hadden nog zo veel plannen waarom waarom waarom... hij is nog maar 60 jaar in januari zou hij met pensioen gaan gingen we samen vele leuke dingen doen gaat dat nog allemaal kunnen.  Sorry dat het zo overdonderend overkomt maar ik moest het even kwijt. Dank aan al wie mij "ons"  enige steun kan bieden. tot later Carine01

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: augustus 05, 2008, 16:44:06 pm »
Hey Carine,

Da's inderdaad een harde opdoffer die je zo onverwacht te verwerken krijgt :(. Persoonlijk kan ik je maar 1 goeie raad geven inzake de vragen waarmee je nu worstelt: Schrijf ALLES op een blad papier en haal dat bij een volgende consultatie bij de arts tevoorschijn. Geen vraag mag onbeantwoord blijven. Want iedere dergelijke vraag doet jullie alleen maar gissen en misschien ook op het verkeerde spoor zetten. De dokters zijn de enige die je de correcte antwoorden kunnen en moeten geven.
Het is niet te onderschatten hoe jij als naaste ook te lijden hebt en nog zult hebben door deze ziekte bij je partner. Het is zwaar, maar het kan. Je kan niemand dwingen om daar open over te praten, maar toon hem dat je er bent en bereid bent om te luisteren. Dat wordt ten alle tijde gewaardeerd. Veelal wil een patient zijn omgeving "sparen", maar dat doen ze dus net niet door erover te zwijgen hé. Maar ik ken dat gevoel hoor. Jullie moeten er samen staan en er samen voor gaan!!! Actueel gaat je partner waarschijnlijk nog door een fase van ongeloof, maar daar komt vast nog wel verandering in. Je kan je bij de diagnose neerleggen, maar daarom hoeft de strijd niet opgegeven te worden natuurlijk.
Je zal vast nog wel praktische dingen te weten komen van lotgenoten die met dezelfde soort kanker te maken hebben.

Groetjes, Steven

coocie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: augustus 08, 2008, 17:38:57 pm »
Hallo Carine
Zoals je waarschijnlijk wel al zal gelezen hebben op dit forum is in november vorig jaar ook bij mij pancreaskanker vastgesteld. Ik kan je verzekeren dat op zo'n moment de wereld stopt met draaien. Je hele toekomst valt weg( ik word in november 50 jaar), je leven staat stil. De gedachten aan de kinderen, je vrouw, kortom het is enorm verwarrend.
Dan beginnen de vele onderzoeken en zoals bij mijzelf de wekelijkse ziekenhuis bezoeken. Na een 2 tal weken besloot men dan een Port A Cath te plaatsen en is de chemo opgestart. Nu wil ik wel nog zeggen dat ik altijd gezegd had geen chemo te willen moest ik ooit kanker krijgen. In april vorig jaar werd bij ons oudste dochter, toen 21 jaar, de ziekte van Hogdskin (een soort klierkanker) vastgesteld.
Zij heeft alles moedig doorstaan, de zware chemo en de nog zwaardere bestralingen (12 baxters en 18 bestralingen) Alle nevenwerkingen zijn de revue gepasseerd, haaruitval en misselijkheid.
Ikzelf ben begonnen met gewone chemo maar kreeg een allergische reactie reeds na anderhalve baxter. Stop dus de chemo en dan de vraag wat nu?
Ik kreeg de kans in een studie te stappen en heb dat ook gedaan, intussen zijn wij vele weken en 11 baxters verder. Mijn kanker is voorlopig gestagneerd en de scan foto's die ik iedere 6 weken krijg zijn positief (ik had uitzaaiingen in de lever)
Ik weet waar jullie voor staan, ook ik had geen tekens van de groeiende ziekte in mijn lichaam. Het wordt zeker niet makkelijk de komende maanden, maar weet het is altijd de moeite er voor te gaan. Ook en zeker voor jou als partner is het hard en lastig, want de vragen zullen komen, zeker in jou richting.
Blijf er in geloven en ga er tegen aan, dit forum kan een grote steun zijn. Steeds welkom voor een babbel en een luisterend oor
Heel veel sterkte
Coocie

coocie

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: december 12, 2008, 10:47:55 am »
Hallo
Het is een hele tijd geleden dat ik hier nog te horen was, veel verandering was er niet. Intussen is de chemo gestopt, zo ergens eind oktober. Naast de nevenwerkingen( aftenvorming in de mond en keelholte en een zeer pijnlijke rechterschouder) bekwam men geen betere resultaten meer. De tumorwaarden in mijn bloed bleven veel te hoog en de pijn was heel moeilijk onder controle te krijgen. Er werd dus besloten een 3 tal weken aftewachten en dan via een bloedafname de resultaten te bekijken.
Zodus geen chemo meer, de laatste strohalm viel weg. Intussen zijn we weer wat verder en is de kanker in mijn lijf aan een wraak aktie bezig. Mijn buikvlies is aangetast, er stapelt zich vocht op waardoor er reeds een punctie gebeurd is en waar men 5 liter heeft verwijderd. Ook de darmen zijn niet meer wat ze waren, kortom ik ben in de terminale fase aangekomen. Nog steeds vind ik het leven de moeite waard, wel wordt het steeds moeilijker, vooral ook voor mijn huisgenoten.
Laat ons hopen dat de aankomende feestdagen nog wat warmte extra mogen bieden.
Aan allen toch nog momenten om intens te genieten gewenst.
coocie

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: december 12, 2008, 20:14:32 pm »
Hey Coocie,

Je bent een moedige man. Daar doe ik m'n hoedje voor af ;)

Probeer er nog maar een beetje van te genieten, dat heb je meer dan verdiend!!

Groetjes, Steven

cvh69

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: januari 17, 2009, 22:58:17 pm »
Heeft er iemand ervaring met "Canadian Essence" (8-kruiden thee uit Canada) of met "ZOONCAN" en "ALL TONIC CAPSULES" (Chinese medicatie)???

mvg
CVH69
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2009, 23:07:44 pm door cvh69 »

ansanebi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: februari 20, 2009, 16:04:15 pm »
hallo,

Mijn partner heeft pancreaskanker en wordt maandag geopereerd.
We hebben duizend vragen waarschijnlijk zoals allemensen die geconfronteerd worden met kanker waarom, wat , hoe moet het nu verder
Mijn partner was op korte tijd zeer veel gewicht verloren en na een reeks onderzoeken de diagnose.
Ik weet niet hoe ik alles kan regelen wil er zijn voor hem en  ik voel me schuldig omdat ik moet werken en er niet altijd kan zijn .>De familie zal en wil helpen voor nodig maar toch ........

groetjes sabine

lutti

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: februari 23, 2009, 14:43:39 pm »
hallo iedereen die dit leest. Hierbij laat ik jullie weten dat coocie overleden is op 13 februari.................Op eigen verzoek verliet hij ons die vrijdagmorgen in het bijzijn van zijn echtgenote en zijn vier kinderen.Ik hield zo veel van hem al was ik "maar" zijn nichtje. Cookie, ik zie je graag en ik zal je zo missen.Je was een heel moedig mens al vond je dat zelf niet.Je zei me die laatste zondag: leef goed, doe je best,. en dat zal ik ook doen maar nu ben ik te veel door verdriet vermand, jij verdiende dit niet.Je wou zooo graag 50 worden en nu ben je voor altijd 50.........lieve neef , slaap zacht en tot ziens

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: februari 24, 2009, 09:11:56 am »
Coocie,

Geniet nu maar van je welverdiende rust. Slaap zacht.
We zullen je missen man!

Steven

MILLY

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: mei 14, 2009, 10:08:14 am »
Gisteren is mijn vader opgenomen in ziekenhuis en daar heb ik vernomen dat hij pancreaskanker heeft en denk al vergevorderd.
Ik ben nu op zoek naar alle informatie en het sterkt mij dat er mensen zijn hier die er zo vrij over praten. Ik wist tot gisteren niks dat hij hem slecht voelde want hij wou ons niet lastig vallen ermee. Het enige dat ik weet is dat er een tumor zit en ook een stuk van de lever al;
Hij is 5 kg vermagerd op 2maand tijd en kan niet eten, zelfs als hij niet eet houd hij niks binnen. Hij heeft konstant de hik. Ik ganu naar het ziekenhuis en hoop meer te weten en hoop zo heel erg dat ik toch iets positief ga horen. Ik weet wat jullie doormaken nu . Bedankt dat jullie er zijn

jeki

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: mei 27, 2009, 15:29:22 pm »
Ik wou gewoon mijn verhaal even kwijt. Bij mijn mama is tussen kerst en nieuwjaar ook pancreaskanker vastgesteld. Tegen ons hadden ze gezegt dat ze nog maar 2 maanden te leven had maar we zijn toch al een stukje verder. Nu wil mijn mama stoppen met de chemo, ze wil niet voor de rest van haar leven achter chemo gaan, tegen dat ze hersteld is van de ene chemo moet ze al terug voor de volgende. Nu zijn we op zoek naar een dokter die de tumor zou kunnen wegsnijden, we hebben er 1 gevonden maar het is niet zeker of het zal lukken. Door dat mijn mama al veel dunne darm kwijt is door vorige operaties gaan ze misschien niet meer genoeg hebben om alles te kunnen reconstrueren. Sinds we het weten van ons mama hebben we alles besproken en ik vind dat wel goed. We kunnen over alles praten. We hebben er ook al veel langer mee te maken dan nu. Ze is al 17 jaar lang kankerpatiënt. Eerst borstkanker, dan baarmoederhalskanker, dan uitzaaiingen van haar borst op haar lever en nu dit. Volgende week dindsdag mogen we terugbellen naar die dokter of hij haar gaat operen of niet, terug een week vol spanning
Groetjes

MILLY

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juni 03, 2009, 14:16:18 pm »
3 WEKEN GELEDEN WAS HET EEN HARDE NOOT TE HOREN DAT MIJN TOT DAN GEZONDE PA OPGENOMEN WERD OMDAT HIJ NIET MEERKON ETEN? VEEL HEBBEN WE NIET GEWETEN ER WERD GEZWEGEN TOEN WE VROEGEN EERLIJK TE ZEGGEN HOE HAT STOND? HET WAS REDELIJK ; Zo redlijk dat we pa kwijt zijn. vRIJDAG WORDT HIJ BEGRAVEN; Voor iedereen die hier mee te maken krijgt zorg dat je uitleg krijgt!Laat je niet van het kastje naar de muur sturen! en geniet van elke dag dat je elkaar nog hebt!