Auteur Topic: bijniertumor  (gelezen 18381 keer)

christel 1966

• Bekijk profiel
Re:bijniertumor
« Reactie #15 Gepost op: maart 05, 2011, 19:40:47 pm »
mijn deelneming bij het verlies van je tante !
is altijd weer een opdoffer om iemand te verliezen aan deze vreselijke ziekte !
heel veel sterkte !

Maayke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: maart 06, 2011, 11:03:55 am »
Wat een verdrietig bericht dat Hilde is overleden...
Zij was hier de eerste die over bijnierkanker is begonnen. Ik heb het contact met haar als waardevol ervaren. Praten met elkaar als ervaringsdeskundigen over deze zeldzame ziekte.
Omdat ik met meer mensen contact heb gehad, vraag ik me af hoe het met jullie gaat??
Hartelijke groeten,
Maayke

lila-zus

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: maart 07, 2011, 22:54:31 pm »
Beste allen,

Als zus van "lila", wens ik ook iedereen te bedanken die haar via deze weg een hart onder de riem gestoken heeft.
Net als *lievefientje* kwam ik enkele jaren geleden eveneens haar noodkreet en zoektocht naar lotgenoten via dit forum tegen.
Zelf kon ik daar met haar wel over praten. Ik heb ook regelmatig de reacties gevolgd, al heb ik me nooit als gebruiker geregistreerd (bij deze dus wel gedaan).
Ze vond het inderdaad frustrerend dat over de ziekte zo weinig gekend is en nog te weinig onderzoek naar de behandeling gebeurt.
Maar samen met iedereen die haar gekend heeft, kijk ik met veel bewondering terug op de manier waarop ze haar kruis gedragen heeft.
In die ongelooflijk zware 4 laatste jaren van haar leven heeft ze ons nog zo veel cadeaus gegeven in de vorm van kostbare herinneringen, warme en intense ontmoetingen.
Ik ben er fier op haar zus te zijn.
Wie dat wenst stuur ik graag een afscheidstekst die ik als eerbetoon aan haar geschreven heb.

Het slot ervan citeer ik graag reeds voor iedereen hier:

Lieve zus,
Net als zovele andere lotgenoten kwam jouw strijd niet in de media, maar we hebben niet minder bewondering voor de manier waarop je je kruis gedragen hebt.
Je verdient een mateloos respect van allen die jou van nabij gekend hebben.
Voor ons blijf je voor altijd een zus waar we fier op zijn. Een zus die dit lot echt niet verdiend had.

Je ging van ons heen op de eerste dag van een nieuwe lentemaand.
De maand waarop de natuur terug tot leven komt.
Bij het aanschouwen van deze nieuw ontluikende lente, wil ik denken aan jouw sterke wil om te leven. Laat ons, die achterblijven, het zien als een eerbetoon aan jou om ondanks onze diepe pijn en intens verdriet volop ja te zeggen tegen dit nieuwe leven. Laat ons met diezelfde sterke wil om te leven ons eigen evenwicht terugvinden, ons eigen leven terug op de rails zetten. Je zou het zo gewild hebben.
Waak jij nu over ons dat we hierbij de moed niet verliezen.

Dag zussie, tot ziens, we zullen je missen.

en lievefientje ... we hebben blijkbaar nog andere dingen gemeen dan een zoon met dezelfde naam ...

lila-zus