Auteur Topic: diarree  (gelezen 4528 keer)

christian

• Gast
diarree
« Gepost op: juni 16, 2004, 18:05:00 pm »
Dag lezer,
In februari van dit jaar werd bij mij 40 cm dunne darm en 25 cm opgaande dikke darm verwijderd. In december werd GIST (gastro-intestinale stromale tumor) als diagnose gesteld. Daarop nam ik een aantal weken Glivec. Hevige koortsen in februari leidden tot hogervermelde chirurgie. Het pathologisch onderzoek wees uiteindelijk op een desmoïde of bindweefseltumor. Verdere behandeling is voorlopig niet nodig. Opvolging wel omdat een kleine rest op de ureter opnieuw zou kunnen groeien.
Ik voel me vandaag al goed en denk al aan het hervatten van het werk.
Het enige wat me wat zorgen baart is het feit dat ik frequent buikloop heb. Ik heb namelijk een commercële functie. Op dit ogenblik neem ik daar niets voor.
Zijn er lezers die me bepaalde tips, namen van medicatie, natuurlijke hulpmiddelen, ... kunnen aanduiden.
Veel dank bij voorbaat,
Christian

tina

• Gast
Re:diarree
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2004, 21:45:55 pm »
 ;)hallo christian
die fantastiesche schrijfster ben ik niet maar wil u toch antwoorden
ik ben een vrouw van 58 jaar in 1997werd ik na vele onderzoeken geopereerd van colities ulsirose dat houd in zweren in de binnekant van de dikke darm met hevige opstoten ik heb geen dikke darm meer
gevolg altijd dunne stoelgang wat ik daar voor inneem is 3imdium+3erefuryl samen innemen en dit 2x per dag dat is voor mij het beste
je kan lang zoeken wat het beste voor uw eigen persoon is
ook vetten vermijden
je kan het maar proberen en krijg het zonder voorschrift
ik wens jouw het allerbeste en meschien tot wederhoren
tina

dorothea

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2005, 12:05:10 pm »
Hallo lieve mensen,

Is er geen sprake van een glutenintolerantie ofwel coeliakie?
Gluten beschadigt het slijmvlies van de darmen, verhoogt het histaminegehalte, waardoor er een ontsteking aan het slijmvlies kan ontstaan, met als gevolg diarree.
Als je last hebt van diarree, kan ik je aanraden gluten en lactose weg te laten uit de voeding, gedurende enkele dagen, om te kijken of de darmflora zich herstelt.
Zelf eet ik geen gluten en lactose, maar voornamelijk fruit (s morgens) en groenten.
Een goed middel bij diarree is het eten van biologische appels. Met een staafmixer kun je hier rauwe appelmoes van maken.
Voor meer info: www.levendvoedsel.nl
Een goede gezondheid begint bij een goed darmflora.
mvrgr
Didy
didyvandev@yahoo.com

dorothea

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 27, 2005, 11:37:15 am »
Hallo Christian,

Een goed advies bij diarree:

Geen gluten en lactose, voeding, arm aan biogene aminen (histamine).
Begin de dag met een rauwe appelmoes(biologische appels).
Neem een glas biologische wortelsap, eventueel samen met appelsap.
Drink vooral verse groentensappen en appelsap.
Neem vooral geen gluten! Het kan zijn dat je hiervoor een intolerantie hebt.
Darmkanker en klachten hebben vaak te maken met de intolerantie voor gluten of histamine.
Veel sterkte en beterschap toegewenst.
mvrgr

Didy
www.levendvoedsel.nl
didyvandev@yahoo.com

pantergirl

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 22, 2006, 11:54:10 am »
Hallo, je kan ook eens proberen met Enterol, of de generiek hiervan. Bij mij heeft het uistsekende resultaten gegeven.