Auteur Topic: Nolvadex  (gelezen 3426 keer)

nathalie1968

  • Nieuwkomer
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
Nolvadex
« Gepost op: mei 09, 2007, 22:15:20 pm »
Hallo,

Heb een vraagje!
Ik neem nolvadex in sinds november 2006,en heb de laatste tijd nogal veel pijn ter hoogte van mijn eierstokken ???
Nu denk ik, misschien komt het door dit medicijn?!
En soms denk ik,er is toch niets aan het broeien.
Als je 1 maal kanker gehad hebt ben je vlugger bang als je ergens pijn hebt... ???

Alvast bedankt

Nathalie  :)

Kimmeke

  • ***
  • Berichten: 200
    • Bekijk profiel
    • Studio Sleyckzift
Re:Nolvadex
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2007, 22:22:46 pm »
Hey Nathalie,

ikzelf zit nog middenin mijn bestralingen, dus ik kan niet meespreken over Nolvadex.

Ik versta je echter wanneer je zegt dat je vlugger bang bent eens je borstkanker hebt (gehad)...

Ik ben ook zo bang telkens wanneer ik iets 'anders' voel maar ik denk dat we met die angsten zullen moeten leren leven...

Gelukkig worden we nu dikwijls gecontroleerd en kan men er vlug bij zijn...

Leg je probleem in ieder geval voor aan je gyneacoloog en durf te vragen wat je wil weten.

Hopelijk kan hij/zij je een antwoord geven.

Groetjes,
Kim

Wenneke

  • ***
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
    • www.bloggen.be/wenneke
Re:Nolvadex
« Reactie #2 Gepost op: mei 09, 2007, 22:28:04 pm »
Dag Nathalie,

Ik moet mijn operatie en bestraling nog krijgen...momenteel krijg ik wel zoladex spuiten en heb ook regelmatig pijn ter hoogte van eierstokken. Ik heb het bij mijn laatste controle gevraagd aan mijn oncoloog en die zij dat dit normaal was...komt door verandering van hormonen....maar laat het zeker eens onderzoeken...kan nooit kwaad en dan ben jij tenminste zeker!

Groetje
Wenneke

md

  • ***
  • Berichten: 152
    • Bekijk profiel
Re:Nolvadex
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2007, 08:34:18 am »
dag nathalie,

Ik ben 34 jaar. IK heb vorig jaar in juni borstkanker gekregen. Ik ben ook in november gestart met nolvadex. Echt pijn heb ik niet aan mijn eierstokken maar ze zijn toch wel gevoelig. Ik ben vorige week bij de dokter geweest en ik heb veel kisten op mijn eierstokken. Of dat van de nolvadex komt is niet duidelijk. Nu kisten zijn helemaal niet kwaadaardig maar moeten wel opgevolgd worden. Binnen 2 maanden moet ik terug op controle.
Ik weet niet of je ook chemo hebt gehad. Ik wel en daardoor liggen mijn eierstokken ook nog stil. Bij mijn bloedcontrole is wel opgemerkt dat ze langzaam terug beginnen te werken. Dat kan ook wat gevoeligheid meebrengen.

martine

turtel

  • Gast
Re:Nolvadex
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2007, 17:45:17 pm »
Dag Nathalie, Ik neem sinds oktober vorig jaar ook Nolvadex, in het begin heb ik ook last gehad van pijn in de onderbuik, na onderzoek bleek alles in orde, wel moet ik twee maal per jaar een gyneacologisch onderzoek ondergaan omdat er wel wat veranderingen kunnen optreden aan baarmoeder/eierstokken...Voor de rest had ik nog enkele vervelende bijwerkingen van de Nolvadex zoals het vasthouden van vocht, zo ben ik 8 kg bijgekomen, voor de rest heb ik ook veel last gehad van gewrichtspijnen soms zo erg dat ik moeite had om te bewegen, gelukkig is dit ook heel veel verbeterd. Ik denk dat je lichaam wat tijd nodig heeft om zich aan te passen aan de medicatie. Ik begrijp  ook heel goed dat je je in elk pijntje bang maakt, als je echt ongerust bent laat je dan onderzoeken, ze begrijpen dat echt wel, zo heb ik afgelopen week platen laten nemen van mijn longen na vijf dagen kortademigheid, ik wou niet wachten tot de controle van september, nu ben ik ondertussen weer gerustgesteld, want met angst leven is ook niet de bedoeling.  Hopelijk gaan je klachten vlug over zodat je je weer goed kan voelen in je vel !
Groetjes, Patricia ;)

Nan

  • ****
  • Berichten: 318
    • Bekijk profiel
Re:Nolvadex
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2007, 23:33:27 pm »
Is het toenemen van gewicht een bijwerking waar iedereen last van heeft?

Groetjes,
Nan

lacuisine

  • Gast
Re:Nolvadex
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2007, 10:15:32 am »
Hallo iedereen,
Ik neem sinds eind februari Nolvadex en ik voel er eerlijk gezegd weinig van.
Ik heb wel opvliegers maar heel weinig. Soms kom ik de dagen door zonder.
Ik ben tot nog toe niet verzwaard. Door de chemo was ik een drietal kilo bijgekomen, maar die zijn er weer af. Ik moet wel zeggen dat ik op mijn voeding let,
omdat ik reeds gehoord had dat je kunt verzwaren door hormoontherapie
Ik heb wel soms last van stramme spieren en gewrichten. Ik dacht dat dit van de Taxotère kwam maar blijkbaar zit de Nolvadex er ook voor iets tussen, als ik de informatie op het internet lees.
Met dat goede weer hield ik eraan elke dag ofwel te wandelen of te fietsen. Ik voelde me daar heel goed bij. Nu het weer omgeslagen is, komt dat daar niet meer van, zodat ik weer stram wordt. Ik overweeg om weer te gaan fitnessen, iets wat ik deed voor ik ziek werd. Op het gemakske dan wel...
Op het internet vind je veel informatie over Nolvadex en ook onder "tamoxifen",het hoofdbestanddeel van Nolvadex.

Groetjes
Lacuisine