Auteur Topic: waarom de strijd altijd moeten opgeven  (gelezen 6001 keer)

garou

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
waarom de strijd altijd moeten opgeven
« Gepost op: mei 08, 2007, 20:10:31 pm »
Waarom moet de mens de strijd tegen deze rotziekte altijd verliezen.

Heb gisteren slecht nieuws gekregen van Neel die ik via deze site heb leren kennen.
Ze heeft mij zo gesteund toen mijn vader gestorven was terwijl ze zelf kanker heeft.
Ze wou terug gaan werken terug van het leven profiteren maar het mag weer niet zijn.
Enkele weken heeft ze héél slecht nieuws gekregen, de kanker is overal uitgezaaid en heeft niet meer lang te leven.
Lieve Neel ik vind dit zo ontzettend jammer na al onze mails, veel lief en leed gedeeld.
Maar wie had dit gedacht?
Woorden schieten te kort profiteer van de tijd die je nog rest.
Bedank voor alles en ik zal je ontzettend missen.

Garou

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
Re:waarom de strijd altijd moeten opgeven
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2007, 20:41:57 pm »
Hoi Garou,

We begrijpen volkomen hoe je je hierbij voelt. 't Is niet makkelijk en zeker niet voor woorden te vatten. Weet dat ook wij zowel jou als Neel in ons hart dragen.
Veel sterkte,

Steven

garou

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2007, 20:57:19 pm »
Hallo steven,

Ja het doet weer ontzettend veel pijn.
Sinds mijn vader overleden is heb ik haar leren kennen dit is al meer dan een jaar en half.
Ze heeft mij zo gestund, moed in gesprokken als ik het niet meer zag zitten.
En nu komt daar ook jammer genoeg een eind.
Ik kan het eigenlijk niet vatten ze verklaren de mensen voor genezen en na een paar maand is de kanker uitgezaaid.
Dit was zo bij mijn vader en nu bij Neel.
Het doet ontzettend veel pijn en verdriet alles komt weer naar boven van mijn vader.
Ik heb dit zeker nog niet verwerkt maar ja zo is het leven zeker?

Groetjes Garou

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2007, 21:30:37 pm »
Zeg wel. Kijk naar Marieke van hier op het forum. Ze gaat vieren dat de operatie gelukt was en behandeling van BK goed is verlopen. Op de dijk een glas gaan drinken. 's Avonds verneemt ze dan dat er uitzaaiingen zijn naar beide longen en er geen afdoende chémo bestaat.
Deze avond is ze aan het strijden om toch maar haar 15de verjaardag van morgen te kunnen halen.
het is allemaal niet te vatten...

Steven

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2007, 06:56:39 am »
Lieve Garou,

Ik kan geloven dat we wereld voor jou nu een donkere wolk is, maar die trekt ooit weg, echt waar... Je vader noch Neel zou willen dat je in die donkere wolk blijft hangen!  Het is inderdaad een vreselijke ziekte, maar er zijn natuurlijk wel mensen die er echt van genezen.

Vandaag zal de donkere wolk misschien nog donkder worden, morgen misschien nog donkerder..... maar in de nabije toekomst zal het weer opklaren :-*

liefs,
Tina

garou

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2007, 19:41:49 pm »
Hallo Tina,

Ja ik hoop echt dat de donkere periode's zullen weggaan.
Maar het slechte nieuws kwam weer samen de maandag eerst het nieuws van mijn moeder dat het nu aan haar hart heeft dan s'avonds het nieuws van Neel.
Maar ik mis Neel nu al ze stuurt minder mails wat logisch is natuurlijk.
We waren altijd blij dat we weer een mail van elkaar kregen.
Ik weet nog haar eerste mail die ze stuurde om te vragen of ik met haar wou mailen en het klikte meteen.
We vertelde gewoon over het dagelijkse leven, zij over haar ziekte ik over de pijn, verdriet en woede.
Och wat ga ik dat toch missen.

Bedankt voor de steun
Garou

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2007, 19:51:10 pm »
Hey Garou,

Inderdaad; ook ik heb die indruk dat alles je vaak samen overvalt. Eens kanker zijn intrede doet in ons leven, is het precies of er komt geen einde meer aan. Het begon bij mijn echgenote, dan 2 echtgenotes van evenveel collega's, een collega zelf, een heel goede vriendin en dan ook nog eens hier op het forum. Alles wordt ons wel eens te veel.
Maar toch... Hoe pijnlijk al deze confrontaties ook zijn, steeds weer zal het zonnetje schijnen. Je ziet ze niet steeds doordat ze vaak achter enkele donkere wolken verscholen zit, maar ook deze trekken weer voorbij. Die donkere periodes zullen we nooit vergeten maar het zonnetje zal ooit die glimlach op ons gezicht terug toveren. Beschouw die warme zonnestraaltjes als een omhelzing van diegenen die ons ondertussen reeds hebben verlaten. Ook zij zouden gewild hebben dat we terug de draad zouden opnemen en er nog iets mooi van maken!!

Groetjes, Steven

garou

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2007, 20:03:28 pm »
Hallo Steven,

Ik denk elke dag nog aan mijn vader aan de dingen die we deden of nog zouden gedaan hebben.
En dan toch ben ik soms zo blij aan de aan de dingen die we deden zoals bv mijn groententuin.
Ik was onlangs aan het denken wat gaan we er dit jaar in zetten en het is precies of mijn vader helpt mij van ginder boven en nu kan je dat planten of zaaien en dat is nog te vroeg.  Het is eigenlijk heel raar.
En bij sommige dingen die ik doe heeft hij er toch nog  altijd een invloed erop.  Ik volg het tweede jaar italiaans en wou eigenlijk mijn derde jaar volgend jaar nie meer doen en dan dacht ik mijn vader zou dat eigenlijk niet gewild hebben dat ik ging stoppen.
En dus ga ikmijn derde jaar toch doen!
Het leven zit echt raar in elkaar.
En ik ben mijn vader dankbaar voor alles wat hij mij gegeven en geleerd heeft.
En ben zò blij dat ik Neel toch heb mogen leren kennen hebben ook al was het maar voor een korte periode het was een toffe tijd met haar.
Garou

bhvp

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2007, 23:14:46 pm »
Hey Steven,
't is waar wat je schrijft, eens je geconfronteerd wordt met kanker of een andere zware ziekte, verandert je leven.  Het laat je nooit meer los of misschien wil je het zelf niet loslaten.
Ik merk ook dat als mensen weten wat je doorgemaakt hebt, ze je makkelijker aanspreken als ze in een soortgelijke situatie zitten.  Vroeger leefde ik ook wel mee maar nu voel ik ook de pijn en het verdriet van anderen.  En soms wordt dat te veel en dan moet ik even afstand nemen.  Telkens weer herbeleef je je eigen verdriet.  Ik weet niet hoe dat met jou is maar als ik je berichtjes in dit forum zie vraag ik me wel af hoe je dit volhoudt?  De enige momenten dat mijn man niet in mijn gedachten is, is wanneer ik ga lopen.  Ik moet mij zo op mijn ademhaling concentreren dat ik gewoon aan niks anders kan denken.  Maar een mens kan niet constant gaan lopen hé (letterlijk en figuurlijk).
Patricia

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2007, 07:36:34 am »
Beste allemaal hier;)

Sinds mijn moeder kanker heeft en ik hier op dit forum vertroefd, heb ik geleerd dat je vooral moet "genieten" van de mooie momenten  inhet leven.  En idd alles komt vaak samen, we hebben hier na elkaar mama met kanker, twee oma's in het zk,... nu weer een tante een accident.....  het gezegde, een "ongeluk" komt nooit alleen....

Maar ik geloof zeer sterk dat na de regen de zon weer gaat schijnen ;)

En we zijn  hier om elkaar te helpen de regen te overwinnen en de zon te laten verschijnen.  

Een virtuele knuffel .

Liefs,
Tina

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2007, 16:28:14 pm »
Hey Patricia,

Volhouden? Tja... Het is ook wel met vallen en opstaan hoor. Maar dat merk je niet steeds aan me. Gelukkig kan ik hier en daar al eens m'n hartje luchten. En dat doet ook veel : een luisterend oor!
Woensdag ben ik ook gaan lopen. Vroeger in de ochtend dan normaal. Ik moest er absoluut even tussen uit. In momenten was ik dusdanig aan het snikken  :'( dat het me verwonderde dat ik het volhield.
Maar het heeft deugd gedaan en langzaam zag ik het weer wat positiever in. Dat moet je vooral doen!

Groetjes, Steven

garou

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2007, 21:20:02 pm »
Hallo Tina,

Ik probeer zoveel mogelijk van het leven te genieten en van de kleine dingen nog het meest.
Dit heb ik ook ondervonden sinds mijn vader kanker had vanaf dat we het wisten heeft hij nog maar ongeveer 7maanden geleefd zonder dat we het wisten dat hij er zo erg aan toe was.
Dus het kan allemaal heel vlug gaan, zonder dat we het beseffen of er bij stil staan.
En ik hoop dat er voor jou en alle andere vlug een zonnetje zal schijnen.  :)

Garou