Auteur Topic: Borstreconstructie, door Dr. Blondeel  (gelezen 7414 keer)

lucie

• Gast
Borstreconstructie, door Dr. Blondeel
« Gepost op: mei 07, 2007, 16:06:34 pm »
Beste lotgenoten, hier ben ik terug lucie waarom weer een berichtje, omdat ik op het forum zie dat er veel geschreven wordt over borstreconstructie en zie veel namen van plastische chirurgen maar Dr. Blondeel van het UZ Gent heb ik nog niet zien voorkomen!! Heeft er al iemand zich bij hem aangebonden voor een afspraak of voor zelf een reconstructie want graag zou ik er meer willen van horen.Hoe was de afspraak, of de operatie en de kosten want heb al veel gelezn dat er sommige Dr. een voorschot vragen is dat zo?  ???
Zo dat was het zo een beetje hopelijk is er een beetje reactie.
Groetjes
Lucie :)

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
Re:Borstreconstructie, door Dr. Blondeel
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2007, 07:56:10 am »
Beste Lucie,

Ik zelf ben niet nr Dr blondeel geweest maar heb wel de aflevering van overleven gezien enige tijd geleden op canvas. Ik heb aan de hand van die uitzending aan mijn Dr De Puydt in Halle uitgelegd wat ik wou. In Halle vragen ze in ieder geval geen voorschot hij geeft je gewoon een officieel document met de prijs op van zijn ereloon. Ik heb al dikwijls van anderen vernomen dat ze een stuk van het ereloon op voorhand moeten betalen maar bij mij was dat zeker niet het geval.
Heel veel sterkte en waar je ook gaat je moet vooral in je dokter geloven en vertrouwen dan lukt het wel.
Groetjes ;)

christeltje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2007, 12:26:56 pm »
hey , ik heb juist een reconstructie achter de rug,, ben overal gaan informeren , toen ik in leuven ging horen , kwam ik terecht bij dokter fabré , een aangename ,vriendelijke man die tijd en uitleg gaf ....heb geen minuut getwijfeld .Nu het achter de rug is ,,, amaaaiii fantastisch .
Wat het voorschot bedreft tja !!!  >:(2000€ en die trek ik niet terug van de hospitalisatie , de rest wel .
goed informeren is de boodschap enwat geduld !!!
veelgeluk
grtC. ;) ::)

md

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2007, 08:41:40 am »
Beste christel,

Wat ben ik blij jou bericht te lezen.  Ik word in augustus geopereerd door dokter Fabré. Ik vond het ook een hele lieve dokter. Ik heb pas van iemand gehoord waar de operatie niet zo goed gelukt was met veel complicaties( wel bij een andere dokter). Daarom ben ik wel wat ongerust en is het leuk om jou bericht te lezen. Bedankt.

Martine

md

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2007, 11:19:53 am »
Hey Christel,

Hoe gaat het met jou?
Hoe verloopt je herstel van je borstreconstructie? Ik wordt 7 augustus door dr Fabré geopereerd en had graag geweten hoe het met je is. Ben je al op controle geweest? Of wat gebeurt er nadien zoal?

Alvast bedankt,

Martine

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2007, 12:19:26 pm »
Hallo Martine,
Ik had een gelijk aardige reconstructie "een deep flap" op 26 april en ik moet zeggen dat ik mij een maand later heel erg goed voel.
De eerste dagen in het ziekenhuis kom je je bed niet uit maar eenmaal je in beweging komt gaat het wel. Ikzelf heb wel nooit last van de narcose en ik had het nu ook niet, de anestesist zei me dat het aantal uur dat je in slaap gaat niet zoveel uitmaakt, bij mij duurde het 8 uur. En ik had er geen last van.

De eerste week thuis ben je echt tot niet veel in staat enkel van zetel naar bed naar stoel maar je hebt geen pijn en dat vind ik het belangrijkste.
 Zorg dat je je een beetje kunt laten dienen en dat komt in orde. Het is zomer dus met wat geluk zit je in je zomerstoel.

De nazorg thuis valt wel mee ik ben op 8 mei terug naar de dokter geweest en moest alleen  mijn wonde op mijn buik verzorgen met isobetadinne en elke dag een  tape opzetten. Ik moet nu dinsdag terug en ik denk dat er dan niets meer zal op moeten want dat ziet er heel goed uit.

Aan mijn borst moets ik niks doen en die ziet er al zeg ik het zelf fantastich uit.

Ik kan iedereen deze manier van reconstructie echt aanraden.
Ik voel mij daar echt gelukkig mee.

groetjes X

md

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2007, 21:13:52 pm »
 ;) hoi Hilde,

Bedankt voor je reactie. Het doet goed om wat te horen van mensen die het al laten doen hebben. Ik kijk er wel naar uit maar heb er ook wel een beetje bang van hoor.  Ik ben altijd heel ziek van de narcose.
Als ik thuis ben heb ik zeker veel hulp. Ik heb een geweldige man en mijn ouders wonen vlakbij bij mij. Mijn dochtertjes doen ook altijd hun best om te helpen. Ik zal zeker goed verzorgt worden.
Hoe zit dat eigenlijk met het maken van de tepel? Ik ben dat vergeten te vragen aan de dokter. Wanneer wordt dat eigelijk gedaan?
Laat me gerust eens weten hoe de controle verliep dinsdag. Ik heb dinsdag nog een operatie. Mijn eierstokken worden verwijderd en mijn port-a-cath gaat eruit. Ik zal dus misschien even niet op het forum zijn maar ik lees het later wel.
Alvast bedankt.

Martine.

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2007, 11:25:55 am »
Hallo Martine,

Ik hoop dat je operatie goed verlopen is???

Ik ben naar de dokter geweest en ik moet niks meer van verzorging, ik mag vanaf nu alles weer doen zowel in het huishouden als sporten, ik doe het wel nog niet voluit maar ca va.
Wat ik wel doe is met mijn arm naar de kine gaan want die is nog niet zo beweegelijk als ik het zou willen.

Op 18 juni mag ik terug aan het werk en dan ga ik een dikke 6 weken thuis geweest zijn.(by the way, ik heb geen lichte job hoor want ik ben postbode en dat kan fysiek wel tellen). ::)

Nu moet ik op 20 juli terug naar de dokter voor een afspraak om mijn andere borst aan te passen met een lifting en eventueel verkleining??

Pas een week of 6 na deze operatie ga ik een tepel krijgen maar dat gaat hij dan eens uitgebreid uitleggen dus verslag volgt. :-\

Zo hou je sterk en ik laat u nog zoveel mogelijk weten

Hilde XXX

md

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2007, 14:36:53 pm »
Hey Hilde,

Ik ben er terug. Het heeft wel wat langer geduurd dan voorzien. Normaal moest ik maar één dag blijven maar het zijn er 3 geworden.
Het is geen zware operatie maar dat het nu weer niks was hoor je mij zeker niet zeggen. Ik ben nogal mager en daarom is het allemaal veel kwetsbaarder en gevoeliger volgens de dokter. En om inwendige bloedingen te voorkomen had hij dus een drainage gestoken( je weel misschien wel zo een vies potje dat aan je lijf hangt). En daarom moest ik langer blijven. ik ben ook wel heel misselijk geweest, 3 dagen lang. Maar dat komt omdat ik indat ziekenhuis ook mijn chemo heb gekregen. En als ik daar al binnenkom dan krijg ik dat al, dan reukt en smaakt alles terug naar chemo. Dat zit in mijn hoofd maar daar is nietveel aan te doen.  Gisteren werd ik nog ellendiger(kotsen en wenen) en de dokter heeft mij dan onmiddelijk naar huis gestuurd. Ik was 1 uurtje thuis en ik voelde me al heel goed. Ik heb direkt kunnen eten (kon ik in het ziekenhuis absoluut niet)  en ik kon weer lachen en zag het weer zitten.

Bedankt voor je uitleg over je reconstructie. Ik wens je veel sterkte op je werk.

Martine,
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2007, 12:47:21 pm door md »

hildeke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: juni 02, 2007, 23:10:49 pm »
Martine,

Ben blij dat je thuis snel beter voelt.

Nu alles nog een beetje op het gemak en rustig herstellen.
Over een week of zo zal het al veel beter gaan ik heb die operatie ook moeten doorstaan en ik weet dat het in begin toch niet zo makkelijk was.

Sterkte

Hildeke X