Auteur Topic: dca  (gelezen 45743 keer)

KOCL

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:dca
« Reactie #15 Gepost op: oktober 23, 2008, 20:35:49 pm »
Hallo,

Mijn papa heeft nog maar enkele maanden te gaan tgv een tumor in zijn buik.
Ook wij zijn geinteresserd geraakt in dca na het artikel in het laatste nieuws.
Na dit nu gelezen te hebben (dokter(s) in gent die met dca werken) zijn wij ook benieuwd naar de naam/praktijk van de dokter(s)

Alvast bedankt !

VddEnergise

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 23, 2008, 20:39:54 pm »
ja ik zou ook graag de naam van die dokter weten

VddEnergise

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 23, 2008, 21:23:48 pm »
DCA kun je op recept bestellen bij apotheek Mierlo Hout zie nuttige adressen bij ons op de site http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=nu_ad . Of via internet. Maar lees aub eerst eens alles over de gevaren van DCA http://www.kanker-actueel.nl/index.asp?blz=an_al.DCA

jurgen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 23, 2008, 22:01:07 pm »
Ook ik volg met heel veel interesse de berichtgeving over dca.
Voor mijn pa is het te laat, maar ik heb heel sterk het gevoel dat als dit je laatste strohalm is, je er voluit moet voor gaan.
Ik hoop echt dat dca écht helpt, anders wordt dit een ongoocheling voor héél veel mensen.

KOCL

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 23, 2008, 22:23:44 pm »
Op recept bestellen ? Hoe doe ik dat dan ?

gideon

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 24, 2008, 12:37:56 pm »
Als het mogelijk is, kan er iemand mij dan ook de naam en nr van die dokter in Gent geven?

thanks

Michèleke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 27, 2008, 12:40:28 pm »
Hallo allemaal,

een tijdje geleden heb ik me hier voor de eerste keer aangemeld en gesproken over mijn papa die slokdarmkanker heeft. (hij heeft nu net zijn 50ste verjaardag gehaald) Hij is terminaal ziek en dus zijn ook wij bereid om alles wat maar zou kunnen helpen te proberen, wat toch normaal is als je geen andere uitweg meer hebt.
Een nonkel van mij heeft darmkanker en is waarschijnlijk ook terminaal en hij heeft het product al besteld via Canada nadat hij contact opnam met de auteurs van het artikel in Het laatse nieuws. Het is natuurlijk normaal dat veel mensen hier op het forum contact willen opnemen met eventuele dokters of apotheken die bereid zijn voor begeleiding te zorgen bij het innemen van dit product, maar ik vind het wel gevaarlijk om gegevens van die mensen hier vrij te geven. Je moet weten dat het natuurlijk niet wettelijk is als een dokter een patiënt dit product laat gebruiken gezien het niet om een geregistreerd geneesmiddel tegen kanker gaat. Wees dus aub voorzichtig met het plaatsen van gegevens over dit onderwerp...

Ik ben alleszins wel bereid om te laten weten hoe alles verloopt eenmaal mijn nonkel begint met het gebruik van dca. Hopelijk geeft die nieuwe strohalm veel patiënten en hun families niet enkel nieuwe hoop, maar ook een echte hulp.

Groetjes aan iedereen hier

evanderh

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 27, 2008, 15:01:46 pm »
hallo,
mijn moeder heeft kleincellig longcarcinoom. Aanvankelijk leek de prognose heel slecht, doch door chemo en radiotherapie is de tumor zo goed als weg.  Maar enkele weken terug was haar tumormarker weer gestegen...
Toen heeft ze beslist om met dca te starten.  We hebben een voorschrift verkregen en de capsules werden ons toegestuurd door steunpunt apotheek Mierlo-hout.  In slechts enkele dagen tijd.  Nu afwachten of haar tumormarker weer daalt...

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 28, 2008, 10:49:43 am »
ik ben benieuwd naar het verloop met dca... wat belove ze eignelijk?

admin

• Administrator
  • Nieuwkomer
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 29, 2008, 13:20:36 pm »
Ook wij lazen in Het Laatste Nieuws het verhaal van Pierre, een terminale kankerpatiënt die zichzelf DCA toedient en daarmee zijn tumoren bestrijdt. Het artikel brengt hier en daar onrust, bevestigt ook Simon Van Belle, medisch oncoloog UZ Gent: ‘Dezelfde stroom van vragen is er ook anderhalf jaar geleden geweest naar aanleiding van artikels in de Amerikaanse pers. Over de rol van DCA in de kankerbehandeling is inderdaad niet veel bekend, behalve dat we dit vroeger gebruikten om leverkankers bij ratten op te wekken. Intussen is er ook een golf van patiënten begonnen met dit middel te slikken. Het blijkt uit het buitenland te verkrijgen te zijn via het internet. Maar: er zijn nog geen resultaten van onderzoek bij mensen gebeurd, dus we weten niets over veiligheid, bijwerkingen enz. Onderzoek met nieuwe geneesmiddelen duurt niet alleen lang maar is heel duur: er wordt gerekend dat dit een paar honderd miljoen euro kost, als men dit op een degelijke manier wil doen. Dat kan dus niet zomaar opgestart worden.’
Dat eerste onderzoek bij mensen is ondertussen gestart, in Canada, door een Griekse cardioloog, en in volle gang. De Canadese arts zal echter, zoals het er bij wetenschappelijk onderzoek aan toe gaat, zijn resultaten niet publiceren voor zijn trials ten einde zijn. Dat is na te lezen in zijn brief van 2 oktober 2008 op zijn website.
Er zijn ongetwijfeld voorbeelden waar een eenvoudige ontdekking een grote vooruitgang betekende voor de behandeling van een bepaalde kanker. Maar overdonderd veel veelbelovende laboratoriumexperimenten zijn uiteindelijk géén effectieve middelen tegen kanker gebleken, toen ze eenmaal op mensen werden getest. Er ligt immers een lange weg tussen een opwindend nieuw idee en wat echt werkt in de behandeling van kanker. Wij staan dus sceptisch tegenover dit middel.
Maar we zijn ook optimistisch: er kómen opwindende nieuwe ideeën over kankerbehandeling uit het laboratorium. Misschien is DCA er één van.
Maar op dit moment weten we het gewoon niet. We weten niet wat de uitkomst van dat klinisch onderzoek in Canada zal zijn, en of - als dat onderzoek besproken wordt door andere wetenschappers – zal blijken dat het een veelbelovende nieuwe aanpak is die meer klinisch onderzoek verdient. Nu kunnen we alleen geduldig en voorzichtig zijn, want het is veel te vroeg om te weten of dit een doorbraak betekent, of het helemaal niets voorstelt of iets tussenin.
Maar natuurlijk zijn er op dit moment veel kankerpatiënten die elke dag proberen te overleven en die hopen op een laatste kans, de kans op een behandeling die hun leven kan verlengen of redden. Wij vinden het vooral ongepast en onaanvaardbaar dat er mensen zijn die hén het gevoel geven dat DCA het antwoord is op hun hoop.

De Vlaamse Liga tegen Kanker

Meer lezen
- Over DCA: ‘Do-it-yourself Chemotherapy Access’, uit Cancer World, november 2007 (overname van een artikel uit New Scientist, maart 2007)
- Over de ontwikkeling van geneesmiddelen: ‘Wat betekent klinisch onderzoek in de oncologie’ van de EORTC, de Europese Organisatie voor Onderzoek en Behandeling van Kanker

Ter aanvulling
De informatie van de Nederlandse apotheker waarnaar in enkele van de bovenstaande berichten verwezen wordt is fout en misleidend. De apotheker verkoopt via zijn website DCA op doktersvoorschrift, en schrijft daar ook: ‘DCA of dichloorazijnzuur is een stof die naar verluidt de groei van kankercellen onderdrukt zonder gezonde cellen aan te tasten. Begin 2007 is de stof getest op menselijke kankercellen waar de stof werkzaam bleek te zijn.’ En verder ‘DCA werd in Canada getest op menselijke cellen, waaruit bleek dat met name long-, borst- en hersenkankercellen daar gunstig op reageerden. De normale, onaangetaste cellen bleven tevens ongedeerd.’
Dit klopt dus niet: het eerste klinische onderzoek, het eerste onderzoek bij mensen dus, is pas vorig jaar gestart en nog in volle gang (zie ook hierboven).

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 30, 2008, 10:26:29 am »
fijn dat dit even op het forum wordt gezet... ik hoop dat het positieve effecten zal hebben... al was het maar op één soort kanker...

x

nakke

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 30, 2008, 20:17:48 pm »
Hallo,

Mijn vader heeft leverkanker en heeft maar drie maanden te leven. Blijkbaar zou er geen behandeling meer mogelijk zijn.
Wij wilen de hoop zeker niet opgeven en ervoor vechten. Misschien dat DCA een wonder kan verrichten.
Heeft u soms de naam van die prof in Gent?
Hartelijk dank en veel moed.
Groetjes,
Nakke

lila

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: november 05, 2008, 18:55:10 pm »
graag ook voor mij het adres in Gent
heb uitzonderlijke bijnierkanker waarover weinig geweten is en ook weinig aandacht aan gegeven wordt

MelissaM

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: november 05, 2008, 23:25:46 pm »
ik heb al een tijdje niets meer gehoort van de mensen die de behandeling begonnen zijn... ben ook wel benieuwd