Auteur Topic: 1 jaar na het overlijden  (gelezen 14616 keer)

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
1 jaar na het overlijden
« Gepost op: april 28, 2007, 20:34:09 pm »
Ooooooooh... Jolien (3de kleuter) had gisteren een zakje mee met een zelf ineengeknutseld en versierd bloempotje. De bloemmetjes bestonden uit allemaal hartjes die op een spiraalvormig ijzerdraadje (als stengeltje) waren bevestigd. Eerst dacht ik dat ze speciaal voor Jolien het "Moederkesdag-cadeautje" iets vroeger hadden meegegeven. Tot ik van naderbij keek en Jolien wat uitleg gaf... Op ieder bloemmetje stond de naam van een kindje van Jolien haar klasje; allemaal!!! Toen besefte ik dat dit was om de eerste verjaardag van het overlijden van Mama te herdenken... Ik kreeg spontaan tranen in de ogen. Niet echt van verdriet, maar eerder van emotie. Omdat ik dit echt niet verwacht had!!! Ik was gewoon blij met deze wel héél lieve attentie. Dit is echt wel een prachtige school. En dat komt natuurlijk niet door de naam die ze draagt, maar door de gedrevenheid van ALLE kleuterleidsters en andere leerkrachten die hier zó mee begaan zijn. Geen moeite is hen teveel. Ik durf dit bloempotje wel NIET op het kerkhof te plaatsen. ik zou het echt veel te jammer vinden mocht het daar beschadigd raken of misschien wel verdwijnen. Het staat nu thuis op de schouw. Bedankt Juf Angie!!!
Ja 01 Mei nadert met rasse schreden... Ondertussen ben ik ook te weten gekomen dat Jolien volgend jaar haar eerste Communie op Hemelvaart doet. En laat dit in 2008 nu net samenvallen met 01 Mei; de 2de verjaardag van het overlijden van Mama. Het eerste moment was ik er niet echt goed van, maar nu gaat het alweerwat beter. Tegen dan zijn we natuurlijk ook weeral een jaartje verder. Mens wat vliegt die tijd zeg...

Steven
« Laatst bewerkt op: april 28, 2007, 20:36:49 pm door Bostie »

Kimmeke

• Bekijk profiel
    • Studio Sleyckzift
Re:1 jaar na het overlijden
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2007, 14:42:55 pm »
Lieve Bostie,

bedenk dinsdag a.s. dat we allemaal aan jou, je dochtertjes en je vrouwtje zullen denken!

Ik wens je veel sterkte toe !!

Dikke knuffel,
Kim x

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2007, 21:48:24 pm »
Lieve Bostie,

1 mei heeft voor mij een tweede reden gekregen om na te denken aan wat ons allemaal dierbaar is. Mijn vader is 3 jaar geleden gestorven op 1 mei. Hij is gestorven een aneurisme. Hij was een heel goede huisarts en hoeveel vaak ik gedacht heb aan hem en aan welke steun en raad hij me nu zou geven, kan ik niet meer tellen. Ik mis hem. Maar hij leeft verder in mijn hart, net zoals jouw echtgenote in jouw hart en dat van je kindjes verder leeft. Sterkte voor dinsdag en ik denk aan jullie.
Dikke knuffel,
Nan

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2007, 19:33:12 pm »
Thx, jullie oprechte reactie ontroert me echt... :'( :'( :'(

Steven (Bostie)

bhvp

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2007, 08:29:46 am »
Steven,
heel veel sterkte.  Ik kan mij inbeelden dat je vandaag 1 mei vorig jaar minuut per minuut herbeleefd.  Probeer je in te beelden dat je vrouwtje je vandaag omhelst onder de vorm van de warme zonnestraaltjes die men ons voorspeld heeft.
Liefs,
Patricia

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2007, 08:49:11 am »
Hey Patricia,

Inderdaad, het is al 1 jaar, maar het lijkt als de dag van gisteren.
Ergens had ik gedacht om vandaag op Palliatieve eens langs te gaan, maar ik vrees dat die confrontatie me net te zwaar zal vallen. Althans vandaag toch :'(.
Goed idee om me door die zonnestraaltjes te laten 'omhelzen'...
Thx.

Steven

Marieketje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2007, 11:37:34 am »
hey bostie,

SUPERVEEL sterkte vandaag ( en natuurlijk ook al andere dagen !).Denk vandaag es aan jezelf , verwen jezelf!

Echt waar denk es niet zoveel aan anderen zoals gwnlijk vandaag draait et om jou en je kindjes natuurlijk.

PS.: Het planneke begint te werken  :P :D

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*...
Dikke knuffel

Marieke

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2007, 16:50:33 pm »
Nog goed nieuws van de school : Vandaag staat er in het boekje van Britt (de jongste) de vraag als ik goesting heb om mee te gaan op schoolreis naar Plopsaland op 24 Mei. Natuurlijk!!! Woorden schieten me echt tekort om al die positieve dingen over die school te omschrijven: PRACHTIG gewoon!!!

Steven
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2007, 18:53:02 pm door Bostie »

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2007, 18:01:02 pm »
Hey Steven,

Tof! Dat is toch het mooiste bewijs hoe erg de mensen je apprecieren.

Groetjes en geniet van je schoolreis.

Nan

Kimmeke

• Bekijk profiel
    • Studio Sleyckzift
« Reactie #9 Gepost op: mei 02, 2007, 23:03:02 pm »
Hoi Steven,

wauw, dat is een prachtig initiatief van hen! Ongelooflijk hoe ze jou en je dochtertjes ondersteunen en helpen!

Dat is echt een héél mooi gebaar !

Waren alle mensen maar zo....

dikke knuffel,
Kim xxx

Tina24

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2007, 07:24:17 am »
Inderdaad een SUPERschooll;)

Dikke knuf
Tina

Bostie

• Bekijk profiel
Beleving van die 1ste verjaardag zelf...
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2007, 19:54:16 pm »
Dit moest ik nog kwijt:
01 Mei 2007 - Vandaag is het één jaar dat An is overleden. Deze ochtend ben ik met de meisjes naar het kerkhof geweest. Ze hebben weer bloemmetjes bij Mama gelegd. Maar een deel van de zelfgeplukte bloemmetje wilden ze liever voor zichzelf houden. Die hebben we nadien dan thuis in een mini-vaasje bij Mama's foto gezet. Jolien heeft ook haar nieuwe sandaaltjes getoond. Ze was blij toen ik haar vertelde dat de warme zonnestraaltjes als een omhelzing van Mama waren en ze kwam zich tegen me vleien. Ze praat weinig maar ik zie toch dat ze er enorm mee bezig is... Bij het verlaten van het kerkhof viel het me op dat ik het zelf niet aankan om met An te "praten". Buiten helemaal in het begin, heb ik dit eigenlijk nog nooit gedaan. Wel kan ik dit in gedachten, maar luidop... Ik heb het daar te moeilijk mee. Nog steeds. En toch... Misschien zou het me net "deugd" doen om er eens mee te praten en m'n emoties eens gewoon te laten gaan. Maar dat zou ik dan liever zonder de kinderen doen en ook niet als er andere mensen op het kerkhof rondlopen. Nadien zijn we naar Nonkel Kris geweest; die dooppeter is van Jolien. Het was vrijdag zijn verjaardag en Jolien had nog een tekening voor hem gemaakt. Toen hij me zei dat het een moeilijke dag was vandaag, vroeg hij me ook of het een beetje ging. Ik kon enkel maar van neen schudden met m'n hoofd. Het ging helemaal niet op dat ogenblik. Waarom zou ik daar dan ook over liegen. Ik kan nu eenmaal niet liegen. Het was toen 10u05; het exacte moment van het overlijden van An... Des te pijnlijker. Deze namiddag gaan we nog een bezoekje brengen aan de ouders van An.

Ik zie gewoon alles terug afspelen als een film die ze net hadden opgenomen. Hoe de verpleegsters haar aan het wassen waren als ik op de afdeling toekwam. Hoe ze me voorzichtjes probeerden te zeggen dat ze niet meer wakker gekomen was die ochtend. Hoe ik An nog naar de muziek had laten luisteren om op de uitvaart te spelen...  Hoe ik zo moeilijk die woorden over m'n lippen heb gekregen:"Bedankt voor onze kinderen..."    Hoe de verpleegster mijn plan om met de kids naar huis te gaan eten probeerde af te raden en vroeg om beter te blijven... omdat het einde wel zeer nabij was. Hoe Jolien aan de verpleegster nadien ging vertellen dat Mama een traantje in haar ogen had. Hoe ik nog probeerde om An haar moeder te bereiken op de GSM om toch beter ook snel te komen. Ze was al onderweg maar had de GSM niet gehoord door de zware stortregens. Hoe An had gewacht tot ik samen met de kindjes bij haar was en wist dat alles wel "goed" zou komen met ons. Tante Hilde was er ook bij. Hoe er plots enkele korte adempauzes in de luidruchtige ademhaling te bemerken waren. De tumor was dusdanig gegroeid dat ie op het ademhalingscentrum begon te drukken. Hoe An toen gewoon heel zachtjes gestopt is met ademen en uit haar lijdensweg verlost was....  Maar Mémé was helaas net 5 minuutjes te laat. Haar eeuwige vechtlust had haar helaas niet kunnen redden. Want die laatste periode heeft ze echt op karakter doorstaan. Hoe ik, terwijl ze An mooi maakten en haar laatste nachthemd aandeden, de ene sigaret na de andere heb opgerookt in de frisse buitenlucht die ik nodig had, en daardoor bijna een longontsteking had opgelopen. Hoe ik uren in de weer ben geweest om het drukwerk klaar te maken voor verzending... Vraag me ieder detail en ik zal het noemen.

Maar we zullen haar natuurlijk steeds blijven herinneren. Vandaag is een zeer moeilijke dag, maar we zullen ons ook hier wel weer doorspartelen.

Steven

« Laatst bewerkt op: juli 02, 2007, 18:02:39 pm door Bostie »

Nan

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2007, 20:25:36 pm »
Je bericht gaat door merg en been, Steven.
veel sterkte. De kinderen hebben geluk met zo'n vader.
Dikke knuffel,
Nan

Bostie

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: juli 02, 2007, 18:19:51 pm »
Op de laatste schooldag zijn we in de namiddag nog eens een bezoekje gaan brengen aan de respectievelijke juffen. Volgend jaar zal Britt bij Juf Caroline zitten. Dat is dezeflde juf als waar Jolien bij zat toen Mama van ons heenging. Jolien mag volgend jaar naar het eerste leerjaar bij Juf Ilse. Er zullen weer 2 klassen zijn. Juf Ilse had het naar voor gebracht dat An haar vroeger eens verteld had dat ze heel graag had gewild dat Jolien bij haar zou zitten. Dit was ooit ter sprake gekomen in de turnles op zaterdag waar onze beide dochtertjes toen deel van uitmaakten. Zelf was ik dat uit het oog verloren, maar de juf dus niet! Lief toch van hen om daar ergens rekening mee te houden.

;) Steven

md

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: juli 03, 2007, 09:13:46 am »
Hoi Steven,

Als ik zulke berichten lees van jou krijg ik het altijd moeilijk. De laatste schooldag, de eerste schooldag, het zijn altijd al speciale dagen vind ik. Maar voor jou zullen ze zeker moeilijk zijn. Dat zijn zeker de momenten waarop je je vrouwtje mist denk ik. Maar zo te horen ben je wel een prachtige papa. Deed je dat vroeger ook al , je kinderen naar school brengen, met de juffen praten, voor de kinderen zorgen? Of is dat iets dat je hebt moeten 'leren'?

:)
Martine