Auteur Topic: Provera  (gelezen 2342 keer)

Alma

• Gast
Provera
« Gepost op: april 22, 2007, 22:40:18 pm »
Ik ben nieuw op het forum maar niet nieuw met borstkanker. In december 2000 is de borstkanker gediagnostiseerd, helaas tegelijk ook een kleine metastase op een van de wervels gevonden. Zo ben ik niet geopereerd geweest. Gelukkig gaat het over een hormoongevoelige tumor, ik krijg al 6 en half jaar hormoonbehandeling. Eerst Nolvadex, dan Arimidex dan Aromasin en nu sinds december Provera. Ik vond het een zeer verrassende keuze van mijn oncoloog, het is een zeer oud middel, dat wil nog niet zeggen dat het niet goed werkt maar geeft me zeeeeer veel bijwerkingen. (Eerder in het jaar vroeg ik wat de volgende stap zal zijn als Aromasin zich ook uitgewerkt heeft, toen heeft hij Faslodex gezegd, wat een tamelijk nieuwe, maar zeer dure middel is. In december heb ik toch Provera gekregen, was het geld van 2006 op misschien ????)
Ik heb heel veel last van Provera. In enkele weken tijd ben ik meer dan 5 kg bijgekomen en zelfs met rauwkostdieet blijven de kg-s komen. Maar vooral heb ik pijn in mijn spieren en gewrichten. Van de andere hormoon medicatie was het ook maar in veel mindere mate. Ik ben altijd in zeer goede conditie geweest en nu kan ik me bijna niet bewegen van de pijn. Het is geen nieuwe botmetastase, de pijn is altijd ergens anders, soms overal tegelijk...
Heeft er iemand nog ervaringen met Provera ? Of met faslodex ?

vivke

• Gast
Re:Provera
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2007, 14:40:37 pm »
Dag Alma,

Mijn mama heeft 6 jaar provera moeten nemen na baarmoederkanker. Ook zij was wel heel wat kilo's aangekomen. Van spierpijnen heb ik haar niet horen klagen. Ondertussen heeft de huisarts haar een ander produkt voorgeschreven maar ondanks dat ze niet zovaal eet ( vind ik toch ) blijven ook bij haar die kilo's eraan.
Ik zou toch ook iets anders vragen want inderdaad provera is toch al een oud produkt, er moet toch iets te doen zijn tegen die pijnen.
Sterkte in elk geval.
vivke    

rikkertje

• **
    • Bekijk profiel
Re:Provera
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2007, 09:33:12 am »
Alma,
heb geen ervaring met Faslodex, maar de dokter "zou" het me voorschrijven mocht er al terugbetaling zijn, wat niet het geval is.
Zij zei -en las dat ook op de site www.borstkanker.net, dat het compassionate use programma in België afgelopen is, wat bevestigd werd door mijn oncologe (UZ Jette). Nu vernam ik van een arts (Leuven) dat daar nog een studie loopt.
Provera ken ik niet.
Suc6
rikkert