Auteur Topic: second opinion  (gelezen 3162 keer)

aleena

• Gast
second opinion
« Gepost op: april 09, 2007, 21:05:07 pm »
ik ben een 20 jarige vrouw, ik heb een knobbeltje in mijn borst ontdekt, heb een mammo en echo laten doen en ze zeggen dat het goed aardig is. ik wil echter een 2e opinie, kan ik het best naar het ziekenhuis gaan of weet iemand een goede arts in antwerpen?

de dokter vertelde me ook dat het nog te klein is om weg te halen, maar moet ik dan wachten tot het groeit?

ik hoop dat iemand me haar ervaring kan delen.
groetjes

Nan

• Bekijk profiel
Re:second opinion
« Reactie #1 Gepost op: april 10, 2007, 08:36:21 am »
Hey Aleena,

Ben je met de gegevens naar je huisarts geweest? Misschien kent die iemand voor een tweede opinie te geven. Ik ben zelf in behandeling in st augustinus bij dr. Vandebroeck, een heel lieve en begripvolle dokter. Misschien moet je maar eens bellen naar st augustinus en vragen naar de oncologie, dagcentrum. Zij gaan je zeker verder helpen. Zijn allemaal lieve mensen.
Sterkte en groetjes,
Nan

mikonga

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2007, 14:08:22 pm »
Heb dit ook meegemaakt maar toen hebben ze toch voor alle zekerheid een punctie gedaan. Het was net als bij jou zeer klein. Zou toch overwegen dit te laten doen.

marianneT

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2007, 14:11:38 pm »
Hey Aleena
doen die second opinion!!!  ik had al een jaar eerder een knobbeltje gevoeld, de dokter van een klein centrum zei dat het niets was. een jaar later ben ik in gasthuisberg terecht gekomen en daar heeft men wel een punctie gedaan, resultaat borstkanker, 5cm groot!!!!! Geen uitzaaiingen, maar op een jaar had er veel kunnen gebeuren. Ga dus naar een ziekenhuis met een borstcentrum, daar zijn ze echt van alles op de hoogte!!
Marianne

buizerdje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2007, 08:57:45 am »
Hallo Aleena,

Ik kan en wil ook iedereen een 2e opinie aanraden, maar het hoeft niet altijd dramatisch te zijn, het kan ook gewoon goedaardig zijn.  Maar als ik jaartje geleden wist wat ik nu weet zou ik steeds een knobbeltje, ook als het goedaardig, hoe klein ook, laten weghalen.
Ik heb in mei 2006 een klein knobbeltje in mijn borst ontdekt, nog kleiner dan een erwt.  Onmiddellijk paniek, afspraak gynaecoloog, doorgestuurd mamo, echo en punctie en het bleek een goedaardig bindweefselknobbeltje.  Het kon groeien maar evengoed zo voor de rest van mijn leven blijven.  Maar het groeide en toen het stoorde (een half jaar later, december 2006) ging ik terug naar de gynaeco met de vraag om het alsnog te laten weghalen.  Pré-operatieve onderzoeken gaven verwarrende resultaten, gaande van goedaardig over abces naar kwaadaardig.  Uit labo-onderzoek na wegname bleek het kwaadaardig te zijn.  
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ik in mei 2006 een juiste beslissing genomen had, er was toen geen reden om te snijden in mijn lichaam.  Ik trek de labo-resultaten van toen ook absoluut niet in twijfel.  
Maar er is ook nog nergens wetenschappelijk bewezen dat een goedaardig gezwel kan ontaarden in een kwaadaardige aandoening.  Maar uitzondering bevestigd de regel, denk ik dan.
Als ik, wat ik nu weet, in jouw schoenen zou staan, zou ik geen risico's meer nemen.  Je weet nooit.  Maar voor hetzelfde geld is het helemaal overbodig.

Groetjes
Buizerdje

echoabel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2007, 11:33:58 am »
doen!! een 2e opinie heeft mn leven gered 13 jaar geleden! was bij eerste opinie ook goedaardig...
toch kalm blijven hé

succes