Auteur Topic: tieners met kanker om wat met te babbelen  (gelezen 29584 keer)

Steph

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:tieners met kanker om wat met te babbelen
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2007, 01:19:24 am »
hey,
ik heb ook botkanker gehad, ik was toen 10 jaar. Intussen ben ik 23 maar ik zit nog met serieuze naweeën: gevolgen van de operaties, chronische pijn en vermoeidheid. Niemand lijkt te begrijpen hoe hard dit op mijn leven doorweegt, het is intussen al zolang geleden en ik moet mij daar maar eens over zetten. In het ziekenhuis weten ze ook niet echt wat ze met mij aanmoeten, ik behoor tot een van de eerste generaties 'overlevertjes' die nu volwassen worden en ze weten nog niet echt welke gevolgen dit allemaal heeft.
Na 10 jaar zonder problemen kwam ik ineens in een dip : voordien ging alles goed, maar nu maak ik mij zorgen over hoe t verder moet. Kan ik wel alleen wonen, kan ik het aan om ganse dagen te gaan werken, hoe moet ik de sollicitaties aanpakken ... Een ellenlange lijst...
ik ben op zoek naar iemand die ongeveer in dezelfde situatie zit, gewoon om wat te kletsen, maar die begrijpt waar ik me zorgen om maak...
doei,
Steph

ottomatic

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2007, 14:02:41 pm »
Hallo allemaal,

Ik weet niet of jullie het "vrienden-netwerk" hyves ook kennen. Maar indien je daar een gratis profiel aanmaakt zijn jullie van harte welkom op de hyve voor jongeren en kanker. Hier vind je meer dan 160 lotgenoten in de leeftijd van ongeveer 12 tot 35. Je kunt er discussies starten of een enquete, of persoonlijk contact met elkaar opnemen.
Ik hoop jullie daar snel te zien. (starten met www.hyves.net )
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2007, 14:04:35 pm door ottomatic »

Tompy

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juli 05, 2007, 09:19:50 am »
hoi ben zelf een jonge die kanker heeft gehad zoon 6 jaar geleden.Op een vrij jonge leeftijd. Nu begin ik zo wat meer opener te worden over de hele situatie. Dus zou ik graag met andere mensen er wat over praten.Om ze eventueel wat te steunen. En te helpen met antwoorden op hun vragen of gewoon even te luisteren. Ik weet dat je in zoon situatie zit dat je heel wat vragen hebt zeker als jong iemand tussen al die grote mensen.

Maar bestaan er geen chatroom's of zo???
groetjes

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #18 Gepost op: juli 05, 2007, 17:41:46 pm »
Ik zou willen zeggen: Helaas bestaat er hier op dit forum géén chatbox.

Maar anderzijds heeft dit ook zijn voordeel!! Lotgenoten die liever anoniem (of niet geweten) de gesprekken willen volgen, kunnen op eender welk moment hier alles herlezen wanneer het hen het best uitkomt.

Groetjes, Steven

Iza

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 10, 2007, 19:09:10 pm »
Hallo allemaal.

Mijn naam is Iza, en ik zit in school in het atheneum van Borgloon.
Ook ben ik hoofdredactrice van onze schoolkrant.
Hiervoor laat ik eigenlijk dit berichtje achter.
Voor onze schoolkrant zoek ik mensen die hun ervaringen met kanker willen delen met ons.
( anoniem of niet, dat is volledig aan jou de keuze! ); Graag zouden we dan een interview willen afnemen van de mensen die dit graag zouden willen.. ( per mail,  afspreken, per telefoon, ... eender wat ! het is volledig jullie keuze ! )
Ik hoop dak ik wat reacties krijg en zo een mooi stuk kan schrijven voor onze schoolkrant.

Alvast bedankt!

Izabonami@gmail.Com

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #20 Gepost op: september 11, 2007, 17:26:52 pm »
Hey Iza,

Zelf heb ik géén kanker, maar heb er verleden jaar wel m'n echtgenote aan verloren (hersentumor). Ik ben achtergebleven met 2 dochtertjes (nu 6 en 4). Als je wil, kan ik je per mail (ben woonachtig in Westvlaanderen) wel over deze "ervaring" te woord staan.
Je kan ook kennismaken met van onze situatie via m'n website (klik maar op de link onderaan een van mijn artikels).

Voor m'n mailadres zal ik je een persoonlijke mail sturen.

Groetjes, Steven
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 20:09:26 pm door Bostie »

kleinetuinkabouter

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: februari 08, 2008, 14:07:31 pm »
Beste forumvrienden,
Ik ben inmiddels al lang mijn jonge  jaren voorbij, maar ik vind praten over kanker zo belangrijk dat ik via "google" een kankersite van en vooral voor jongeren vond......
http://www.kankerpraaterover.be/forum

Ik stel echter vast dat ook,  de "jongeren" blijkbaar een "bepaalde drempelvrees moeilijk kunnen overschrijden..
Toch helpt het ook voor jongeren, die met kanker geconfronteerd worden( of die iemand uit hun "nabije omgeving"hebben verloren aan deze vreselijke ziekte; om hun verdriet, pijn en hoop..van hun "af te schrijven"....
Ik weet wel, jongere mensen vinden méé tijdverdrijf op andere sites van het internet, maar kunnen via "mondreklame" toch ook hier( of op kankerpraaterover) even vertoeven...want ook voor hen is er hier  een speciaaal hoekje..

Gisteren nog sprak ik met een vrouw, die er nu  plots alléén voorstaat, samen met vier jonge  (kleine) kinderen....hun vader overleed recent op zéér jonge leeftijd aan kanker...
Niettegenstaande de jongeren "een indruk nalieten dat ze er wéér volop tegen aan willen gaan, wat op zichzelf zéér lovenswaardig is;ook naar hun moeder toe; kon ik toch zien dat vooral "de kleinste"
het moeilijk had.o.a...s'avonds, bij het slapengaan de lieve zoen van haar papa te moeten missen....
Praten, over kanker, of over "het leventussen  kankerpatienten", zou ook hun uitlaatklep moeten kunnen zijn...

Dus aan de ouders, grootouders,en vooralaan de  jongeren zelf;
This is" the place to be", for you en all your friends ;).

Daniël
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2008, 14:10:38 pm door kleinetuinkabouter »

jeskeuhtje1990

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 09, 2008, 14:02:21 pm »
hoi ben zelf een jonge die kanker heeft gehad zoon 6 jaar geleden.Op een vrij jonge leeftijd. Nu begin ik zo wat meer opener te worden over de hele situatie. Dus zou ik graag met andere mensen er wat over praten.Om ze eventueel wat te steunen. En te helpen met antwoorden op hun vragen of gewoon even te luisteren. Ik weet dat je in zoon situatie zit dat je heel wat vragen hebt zeker als jong iemand tussen al die grote mensen.

Maar bestaan er geen chatroom's of zo???
groetjes

das echt erg ik heb men papa er aan verloren

groetjes en knuffels

chelsea*

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: december 27, 2008, 23:06:06 pm »
hoi
ik ben chelsea en ik moet voor godsdienst een soort bezinningsmoment doen
ik wou dit graag over kanker doen ( mijn grootvader had longkanker en is daar vorig jaar
aan gestorven, mijn grootmoeder heeft/had borstkanker, ze wil er niet echt met ons over
praten)
en daarom zoek ik een paar getuigenissen om dan in de klas voor te lezen
ik zet mijn oproep in dit forum omdat ik graag wat verhalen van jongeren wou

mijn e-mailadres is: c_magie13@hotmail.com
getuigenissen zijn daar welkom of als je gewoon is wil praten is dit ook goed

alvast bedankt,
chelsea

dowien

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: januari 08, 2010, 16:30:55 pm »
hey,
ben 19, was 18toen kanker ontdekt werd:) was ook de jongste, lag steriel op een eenzaam kamertje, dus veel contact had ik niet met andere patienten, ik lag en ben nog steeds in behandeling in eht erasmus in Lennik:) ben blij dat ik het forum ontdekt heb, dacht echt dat ik de enige jongere was met kanker:) jammer genoeg dus niet:) mijn adres is miss_boezem@hotmail.com:)

SamEykens

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 03, 2010, 15:38:11 pm »
Hoi iedereen,

Ik ben eveneeens een van de jongere generatie en heb al verscheidene malen in het hospitaal gelegen, telkens met mensen die een pak ouder waren dan ik. Nu zoek ik mensen van rond mijn leeftijd, 24, om eigenlijk iemand te hebben die me misschien begrijpt. Je zit met een heleboel gevoelens die niet al te best zijn en je durft al eens dingen zeggen die kwetsend zijn voor anderen maar volstrekt normaal voor jou.
Hierbij zou ik willen vragen dat indien je ook een 'lotgenoot' zoekt mij iets zou willen laten weten, elkaar opbeuren is een grote hulp denk ik :)
Ik ben Sam en mijn emailadres is sam.eykens@student.kuleuven.be

Alvast bedankt

leaves

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 21, 2010, 07:46:44 am »
He, ik ben 21 .. niet een tiener maar mijn vriend kreeg kanker toen ik 11 was, dus als je vragen hebt over opgroeien met de onzekerheid van kanker laat het me weten ben.

Ik vond dit forum erg handig .. ik vaak lees gewoon de berichten als deze voel ik me minder alleen.

________________________________________________________________________________________________
cfa exam .. cfp exam .. cgfns exam .. chmm exam

Lupita

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: september 25, 2011, 20:26:52 pm »
Hey!

Ik ben een lot- en leeftijdsgenootje. In behandeling voor een Ewing Sarcoma in Leuven en ook een van de jongsten, zoniet de jongste. Ik zie dat er al een tijdje niemand meer gereageerd heeft, dus weet niet of er nog behoefte is aan contact met lotgenoten maar voel je vrij om me een PB te sturen! ;)

Groetjes