Auteur Topic: tieners met kanker om wat met te babbelen  (gelezen 29428 keer)

tita

• Gast
tieners met kanker om wat met te babbelen
« Gepost op: mei 07, 2004, 19:21:23 pm »
ik ben een meisje van 18 jaar oud en zoek een paar lotgenoten om eens met te kunnen babbelen!!!!
ik ben in behandeling in het uza in antwerpen en ben daar by een van de jongste!!!!! :-\
 mijn mail adres is gsmeijers@hotmail.com
stuur gerust een mailtje

Elke H

• Gast
Re:tieners met kanker om wat met te babbelen
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2004, 11:56:02 am »
piepeloe

ik ben dan wel al geen tiener meer (net 22 geworden), maar ben wel een lotgenootje. ben ook geopereerd en bestraald geweest in A'pen, maar dan wel het Middelheim.
als je veel tijd hebt, kan ik mijn 'dagboek' aanraden (op www.geocities.com/elkeheyligen/diary.html), anders: mail me gerust op elkeheyligen@yahoo.com.

het beste!
Elke

Koekie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2004, 09:42:14 am »
hey,

heb ook in het uza gelegen en ben 21 jaar. Feel free to mail  :D

Katje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2004, 13:58:51 pm »
Hoi, hoewel ik zelf niet meer bij de tieners hoor (26 jaar) kan ik me wel voorstellen wat het moet zijn voor jou daar ik zelf al 2x geopereerd ben.  Als je wil babbelen, ik heb een goed luisterend oor (mijn pc toch)
Katje

jilly vdb

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2005, 22:27:37 pm »
hallo ik ben dus jill. ik ben 16j en woon in Oostende. ik heb ook kanker gehad :(. ik had limphoon kanker en moest 6 chemo's hebben ik was daar de jongste al die andere waren al heel wat ouder (60 tot .... ). dus ik had niet echt iemand om mee te praten en me gevoelens uit te drukken. of het was met mijn ouders of me lief. dus khoop dat ik hier mee mensen vindt me de zelfde soort kanker of mij :-[. xxxx.... jilly

biebel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2005, 18:17:42 pm »
 ???

kan iemand mij even raad geven aub?
ik ben 25 en heb onlangs een knobbeltje onder de oksel ontdekt maar ben doodsbenauwd om naar de dokter te gaan voor verdere onderzoeken.
heeft iemand misschien raad om die angst te overwinnen?
ps: borstkanker komt voor in de familiekant langs moeder

Karen

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2005, 21:41:56 pm »
Hoi Biebel, hoe griezelig het ook is laat je snel onderzoeken want als het kanker is ben je er best zo snel mogelijk bij,groetjes en sterkte Karen

jokeatsesamstraat

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2005, 21:19:34 pm »
Hey,

Ik ben een meisje van 24. Ikzelf heb gelukkig nog geen kanker gehad, maar ben spijtig genoeg in mijn direkte omgeving wel al een aantal keer geconfronteerd geweest met kanker. Ik ben al een paar keer een luisternd oor geweest en wil dit nog altijd doen. Dus als je er behoefte aan hebt, stuur je maar een mailtje ofzo (joke_nijns@hotmail.com). Heel veel sterkte aan iedereen daar!!!!!!

Sofietje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2005, 21:46:06 pm »
Hej!!
IK heb zelf nog nooit kanker gehad en kben daar ook heel heel erg dankbaar voor maar ik ben ook heel heel dankbaar voor alle mensen die anderen met kanker geholpen en gesteund hebben tijdens hun moeilijke strijd tegen kanker.
Ik ben een meisje van 14 en wil echt heel graag later iets doen om mensen te helpen. Als het gaat, oncoloog worden, anders iets anders voor kankerpatienten.
Ik wil ook heel graag een luisterend oor zijn voor iedereen met problemen over vanalles en nog wat.
ik weet dat ik jong ben en dat niemand echt zijn verhaal zou willen doen tegen zo een 'klein meisje' als ik.
Maar dit wou ik toch even zeggen, en als je mij toch ooit iets zou willen zeggen: mijn email adres is : sofke28@hotmail.com
Heel veel sterkte en succes!!

caid17

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 01, 2005, 12:19:27 pm »
Hey

Ik ben 19 en heb momenteel Hodgkin (lymfeklierkanker) type A denk'k. Heb al een paar chemo's gehad en alles gaat goed. Tumoren bevinden zich onder de oksel en in de halsstreek langs de linkerkant. Op de laatste scan was er al veel verbetering. Maar nu voel ik sinds gisteren ook een heel lichte pijn langs de rechterkant onder de oksel. Ben dus wel een beke bang dat het nu toch uitgezaaid is. PET-scan werd eind mei uitgevoerd en daar zeiden ze dat er nix was langs de rechterkant, maar kan dit dan nu twee maanden later zijn dat er toch iets is?

Karen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: augustus 03, 2005, 13:14:29 pm »
Hoi ik ben Karen en heb ook al wat kankerwatertjes doorzwommen en als ik iets geleerd heb is dat met kanker alles kan dus ik zou op mijn strepen staan en een nieuw onderzoek laten doen hoor, groetjes

Lieze

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 23, 2006, 23:11:02 pm »
Hallo Jilly,

Ik ben bijna dubbel zo oud dan jij (30), maar heb toch dezelfde ervaring.  Ben in behandeling voor Hodgkin en ook steeds de jongste.
Hoe gaat het nu met jou?

Groetjes
Lieze

Gunther G

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2006, 02:39:38 am »
Hoy ik ben gunther en 25 en al tien jaar in behandeling voor hodskin fympheklieren.
Ik heb jammer genoeg ook al veel watertjes doorzwommen en ik zwem nog steeds.
De meeste waar men nu hodskin bij vasteld die kans is wel zeer groot dat ze goed doorkomen met niet teveel nevenverscheinselen, bij mij is sinds een jaar of 5 geleden een beendermergtransplatatie toegepast en sindsdien is mijne "kanker" onder controle allee weg zeggen ze.
Maar ik zit wel met cronische afstoting en dan zie je eruit als iemand die precies verbrand is geweest, en de vermoeitheid zoals bij de meeste wel denk ik, dat blijft mij altijd parten spelen. bij het miste dat het weer wat kouder word staat het ventje met den hammer daar he, en dan kan ik weer een heele tijd bijna niets meer, zelf een trap word zelfs teveel dan.
Maar ik neem de dagen zoals ze komen den eene gaat al wat beter als den andere en zo komen we er ook en ik geniet van elke dag zoals hij komt.
Over tien jaar dacht ik met momenten ook van jongens waar zijn ze met bezig maar het is nu allemaal veel beter te vedragen de behandelingen enzo.
En ik leef zoals het gaat en ik ben wie ik ben en daar kan ik toch niets aan veranderen.
Ik probeer te leven zoals een normale gast van 25, maar ik moet eerlijk zijn ik probeer het te benaderen want het lukt me nog steeds niet tegoei.
Maar je leerd ermee leven ook.
En ik heb er altijd blijven in geloven het is niet omdat ze vandaag misschien niets hebben dat ze het morgen of binnen een paar jaar wel niets vinden he.
Ik zelf heb al ondervonden als ik bv een knobbeltje of iets voel dan bel ik direkt naar het ziekenhuis en dan onderzoeken ze dat direkt in de maaten van het mogelijke hoe snel het kan, maar ik ben van princiepe beter een onderzoek teveel dan een teweinig en iets over het hoofd gezien. Want ne "kanker" wegkrijgen is den dag van vandaag niet echt een heel groot probleem niet meer vind ik, maar het zijn meer de neveneffekten van de behandelingen waar ik last van heb en met blijf sukkelen.
Natuurlijk is elk geval appart en zijn er altijd uitzonderingen, maar die moeten er ook zijn he  ;D
Hier een artikel van mij dat ooit in de morgen heeft gestaan.

http://www.astrafriends.be/Forum/index.php?showtopic=873

ik wens Iedereen veel moed steun en doorzettingvermogen he, en dan komen we er wel daar ben ik zeker van, en dan hebben wij ook een mooi en gelukkig leven ook al is het op een iets andere manier ;D Maar het kan zeker zo mooi zijn ;)

Groetjes Gunther Goormans (alia's CabrioCruiser)
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2006, 02:50:58 am door Cabriocruiser alia's GG »

ik_13_mama_kanker

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 24, 2007, 14:31:42 pm »
hoi mensen,
ik ben dus een meisje van 13 men moeder heeft borstkanker en ik zit bijna in mijn examen periode
ik weet met mezelf geen raad ik probeer mijn mama te helpen maar het lijkt alof ik het steeds erger maak ze scheld me uit dat ik de roest nagel van haar doodskist ben dat het mijn schuld is dat ze kanker heeft dat ze nooit gaat genezen entc.
het kwetst me zo erg maar ik probeer he over mij te laten gaan en help men moeder verder en wil de hoop niet laten vallen mijn prbleem is nu eenmaal de laatste tijd ben ik veel ziek en wil men moeder daar niet met belasten volgens de dokter is het wegens stress en zou dat in mijn situatie normaal zijn ik weet ni echt hoe ik er moet met omgaan soms denk ik het gaat wel n soms sta ik op instorten als er dus mensen zijn die met mij kunnen babbelen zelf in die situatie hebben gestaan dat zal vast wel mail me of voeg me toe om te babbelen op msn natasha.eloush@hotmail.com ik zou graag wat babbelen dat alles een beetje relaxer gaat ik kan nu niet vrwachten dat de kanker opeens verdijnt maar het zou toch al een beetje minder last zijn he vriendelijk groetjes het meisje van 13

xxxx :-* :-* :-*

Bart_B

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: mei 25, 2007, 13:39:36 pm »
Heyhey,

Ik heb botkanker gehad, met nog heel wat complicaties na de operatie zelf. Nu ben ik nog steeds herstellende, maar het begint er toch al héél wat beter uit te zien nu. En daar ben'k zee blij mee, aangezien de zomer eraankomt, eveneens mn verjaardag enz. Eerst wel een aantal examens... Maarja. Ik heb vandejaar een groot deel van de lessen gemist, en ik ben een aantal maand niet naar de les kunnen gaan, waardoor ik nu ongeveer de helft van mijn jaar probeer te redden, of zelf iets meer. Ik hoop dat me dit zal lukken.
Ondertussen vind'k t al wat makkelijker om er zo over te praten, soms kan'k er al wel es mee lachen, met een aantal dingen die'k heb meegemaakt, ik hoop dat iedereen hier de moed nog wat kan houden, om af en toe tussen door toch nog es een mooie lach op zijn/haar gezicht te toveren, 't is mij gelukt, en ik wil gerust anderen helpen om dat bij hen ook te doen in die soms moeilijke dagen. Ik denk dat jullie mijn emailadres hier wel ergens op mijn profiel vinden, dus aarzel zeker niet om es een mailtje te sturen ofzo als iemand dat wil, een klapje slaan doe 'k altijd graag.  :)

Groetsels en geniet allemaal van't mooie mooie zonnetje!  ;)