Auteur Topic: darmkanker met uitzaaiingen naar lever  (gelezen 108991 keer)

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
darmkanker met uitzaaiingen naar lever
« Gepost op: maart 04, 2007, 18:51:53 pm »
Beste,

Graag had ik contact gekregen met mensen die darmkanker hebben met uitzaaiingen naar de lever.
Ik heb nu mijn 11-de chemo gehad en moet er nog één ondergaan. Daarna mag ik enkele maanden rusten. Is dit bij iedereen zo ?  
Het enige wat wij moeten hebben is moed en geduld.
Groetjes,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
Re:darmkanker met uitzaaiingen naar lever
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2007, 11:17:46 am »
 :-*Hallo,

Tot nutoe kwam ik niemand tegen met hetzelfde ziektebeeld dan ik.Bij mij werd begin 2005 de diagnose gesteld.Na de darmoperatie werd er chemo gestart.Vervolgens een leveroperatie,waarop ook chemo volgde.Telkens 3 maanden,met tussenpozen van 1 week.Ik verdroeg de chemo redelijk goed.Na 1 jaar werd ik nietmeer behandeld,omdat het niet nodig was.Men ziet op echo's,petscannen en ct's niets meer.Ik moet driemaandelijks op controle gaan.Het is wel zo dat ik nog een portacat draag,langswaar de chemo ging.Men wil die pas verwijderen in het najaar.Maar daar lig ik niet wakker van.
Ik ben steeds positief gebleven.Zo zit ik wel in mekaar.Jij bent ook de eerste met wie ik er echt over praat.Misschien heb ik alles verdrongen?De knop omgedraaid en gewoon verder gegaan met mijn leven?
Ik voel me goed,doe yoga,werk af en toe als freelancer in marketing en tuinier ,want de lente kondigt zich weer aan.Ik hou van poezie en schilder wel eens een doek.
Ik maak me geen zorgen ,want dat is nergens goed voor.
Ik ben bijna 60 en dat ga ik eens goed vieren!
Ik hoop dat jij ook die knop hebt kunnen omdraaien en positief bent blijven denken.

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 14, 2007, 09:34:26 am »
Dag mevrouw,

Het deed mij echt deugd dat ik van u een reactie heb gekregen. Nu ben ik met de laatste chemo bezig. Op 3 en 4 april moet ik een petscan en een MNR van de lever laten uitvoeren.
Op 6 april wordt er dan beslist of er kan geopereerd worden aan de lever. Graag wou ik u vragen of dit een zwaar operatie is. Ik weet wel dat bij iedereen anders is maar toch. Ik ben er echt bang van. Ik wil nu na mijn laatste chemo wel enkele maanden rusten vooraleer ik wil geopereerd worden. Hoewel de chirurgen natuurlijk dienen te beslissen wanneer.
Met vriendelijke groeten,

Maria

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #3 Gepost op: maart 14, 2007, 18:04:46 pm »
Hey Maria,

Anderzijds, als je de operatie kort na de chemo al kunt hebben, ben je in een keer van al die ellende af. Nadien heb je dan nog alle tijd om helemaal op krachten te komen. Korte pijn en efkens op je tanden bijten, zou ik zo zeggen.

Veel sterkte alvast en hopend op een goed resultaat voor de PET-scan.

Groetjes, Steven

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 14, 2007, 18:32:30 pm »
Dag Steven,

Bedankt om hierop te reageren. Ik weet het wel, dan ben ik er rap vanaf. Ik ben er wel bang voor.
Verleden jaar in juli ben ik geopereerd van darmkanker. Dat waren toen de warmste dagen. Daarna hebben ze na 3 weken een portacat geplaatst. Hierop heb ik een ontsteking (ziekenhuisbacterie ?) gekregen waarop zij deze hebben verwijderd rond begin augustus en moest ik 6 weken in de kliniek blijven met hoge koorts. Weeral de warmste maand van het jaar.
Ik zou deze zomer graag wel eens genieten van het zonnetje, wandelen en terrasjes doen.
We zullen eerst de uitslag van de resultaten allemaal afwachten en wat de oncoloog zal voorstellen want uiteindelijk weten zij het toch best van al.

Groetjes
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2007, 18:58:32 pm »
 ;)Hallo Maria,

Ik had vandaag een driemaandelijkse controle en alles was nog ok.
Ik wil je dit zeggen om je moed te geven en je  te doen geloven en verzekeren dat het bij jou net zo kan gaan!

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 18, 2007, 12:12:25 pm »
Dag Agnes,

Donderdag hebben we ze mijne laatste chemo afgekoppeld. Nu maar wachten tot 6 april.
Het is voor de eerste keer dat ik zo ziek ben geweest. Vrijdagavond kreeg ik ineens geweldige buikkrampen en moest ik overgeven.
Rond 3 uur 's morgens kon ik dit niet meer aan en heeft mijn dochter de dokter van wacht gebeld. Deze wou niet komen omdat het reeds 3 uur was en ik moest maar naar de kliniek gaan waar ik werd behandeld. Uiteindelijk met de nodige medikatie, die ik nog had, is het toch verbeterd. Nu is alles terug normaal. Maar is dit correct dat een "dokter van wacht" niet komt bij een oproep. Ik vind dat toch maar raar.
Nu voel ik mij terug goed.
Groetjes,
Maria

Bostie

• Wees eerlijk, ook en vooral met jezelf!
    • Bekijk profiel
    • http://everyoneweb.com/BOSTIE/
« Reactie #7 Gepost op: maart 18, 2007, 12:45:14 pm »
Maria,

Het is zeker NIET normaal dat die dokter niet kwam. Als ik van u was, zou ik hiervoor zeker contact opnemen met uw mutualiteit. Anders loop je ook nog eens het risico dat je minder terugbetaald krijgt voor je bezoekje via de spoedopname.

Groetjes, Steven

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 18, 2007, 16:06:23 pm »
 ;)Hallo Maria,

Het is ongehoord wat die dokter deed!Je kan dit melden aan de orde van geneesheren.Ik heb dat ook ooit eens meegemaakt.Gelukkig hebben de meeste dokters voor het juiste beroep gekozen!

Oef,je bent van die chemo verlost!!!
Je zal je nu vlug beter voelen en sterker ook,zowel fysisch als psychisch.

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2007, 12:24:49 pm »
Hallo Agnes,

Ik heb ook gedacht dit te melden aan de Orde van de Geneesheren maar ik heb dit ook verder nagevraagd. Het is zo dat deze betreffende arts wel eventueel een blaam zou kunnen krijgen. Hij kan altijd in de verdediging gaan dat hij mij dossier niet kent en dat hij mij heeft doorverwezen naar de kliniek die mij dossier en mijn behandeling kent.
Nu is alles weeral beter en blijven moed houden.
Groetjes,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2007, 12:55:53 pm »
 ;)Hallo Maria,
Het zal inderdaad zijn woord tegen het jouwe zij,als het er op aankomt!Als hij dezelfde fout een tweede keer maakt is dat anders.Maar hulp weigeren blijft een zeer zware fout voor een arts.Je voelt je als patient zo hulpeloos en machteloos.
Trek het je maar nietmeer aan.Je voelt je weer goed en dat is het belangrijkste.

Ik heb vandaag  bloemetjes gezaaid in mijn ''glazen huisje''(zoals mijn kleinkinderen zeggen.)Ik mailde naar mijn zoon in Portugal en nu ga ik een schilderijtje maken.
Ik hoop dat ook jij  stilaan weer leuke dingen gaat doen.

De lente komt eraan!

Groetjes,
Agnes

carol

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maart 27, 2007, 22:23:36 pm »
Hey,

Mijn vader heeft darmkanker gehad, is geopereerd en toen waren er metastasen naar de lever. Na lange chemo, waar hij weinig last van ondervond, en operatie was hij drie maanden weer de oude. Toen kreeg hij vochtophopingen die onder meer te maken hadden met 2 miniscule vlekjes op het longvlies (niet eens in het bloed te vinden). Dus nu heeft hij weer chemo, maar deze chemo kan hij in tegestelling tot de vorige niet aan. Hij is zo mager (veel onder het normale gewicht) geworden, depressief en vergeetachtig.... Hij is niet meer de oude....
Wie kent dit ook en kan een bezorgde dochter een hart onder de riem steken?

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: maart 28, 2007, 10:50:48 am »
Dag mevrouw,

Moed houden is een groot woord maar je vader en je  familie moeten steeds positief blijven denken. Ik wil je zeker een hart onder de riem steken.
Het vermageren is wel moeilijk omdat de chemo veel weg neemt.
Kunnen jullie niet met de oncoloog of eventueel psychiater het uitbabbelen ?
Er veel over praten helpt en met een beetje steun van antidepressiva kan hij misschien terug de oude worden. Ik heb ook antidepressiva genomen als ondersteuning. Ik heb dit nu langzaam afgebouwd en het lukt mij.
Ik heb ook darmkanker met uitzaaiingen naar de lever. Twaalf chemo's heb ik gehad waarbij ik toch sommige dagen heel ziek ben geweest. Voor de rest mag ik daarover ook niet klagen.
Op 2 en 3 april dien ik scanners te laten uitvoeren en op 6 april weet ik hiervan de uitslag. Dan zouden de eventuele stukjes metastasen worden verwijderd in de lever.
Bij iedereen is er altijd wel een verschil van behandeling.
Je moet nu denken dat jij en je vader op een trein zitten die steeds maar verder rijdt en iedereen mag uitstappen alleen jullie twee niet. Op een gegeven moment is het toch aan jullie en kunnen jullie terug genieten van de zon, de natuur en het leven.
Ik hoop dat alles in een postieve richting evolueert.
Groetjes,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: maart 29, 2007, 19:45:57 pm »
Hallo,

Ik moet eerlijk bekennen dat het verhaal van je vader niet erg hoopgevend is voor mij,noch voor anderen in hetzelfde geval.
Ik begrijp dat je het kwijt wil en steun zoekt.Ik kan alleen maar hopen dat alles goed komt met je papa.Ik geloof daar ook zeer sterk in.Geest en lichaam werken zeer nauw samen,dus positief denken.Het helpt echt en de bewijzen zijn er!Ik las er een boek over,geschreven door een radioloog en een psycholoog.
Er zouden meer genezingen bekend moeten gemaakt worden,vind ik.

Groetjes,
Agnes

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: maart 29, 2007, 19:55:16 pm »
Hallo Maria,

Ik wens je veel succes met de scans de komende tijd.
Moest het tot een leveroperatie komen,niet bang zijn hoor.Bij mij viel dat nogal mee.Waarom bij jou niet?
Men is altijd sterker dan men denkt!

Groetjes,
Agnes