Auteur Topic: darmkanker met uitzaaiingen naar lever  (gelezen 108997 keer)

Senga

• **
    • Bekijk profiel
Re:darmkanker met uitzaaiingen naar lever
« Reactie #30 Gepost op: april 20, 2007, 18:21:06 pm »
Hallo summer Guy,

Toch blijf ik er bij dat je de toekomst niet zo zwart mag zien.
De medische wetenschap maakt reuzesprongen!Waarschijnlijk is er ook voor jou een middel,een mogelijkheid om jouw  toekomst aantrekkelijker te maken.
Het is een zware opgave, geduld te hebben.Maar blijf niet vastzitten in het heden,in de wetenschap van nu.
Ik wens je veel moed,geduld en mooie momenten.

Groetjes,
Agnes

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 23, 2007, 16:19:41 pm »
Hallo Maria,

Ik hoop dat je niet teveel last hebt van de bestraling.

Veel sterkte

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 23, 2007, 17:49:55 pm »
Dag Agnes,

De bestraling was voor mij weeral iets onbekend. De bestraling zelf duurt maar ongeveer 6 minuten. Ik krijg wel een masker op die ze dan heel hard aanspannen zodat ik mij niet meer kan bewegen.
Voor de rest voel ik mij wel goed, buiten nog voortdurende pijn, in mijn nek. Ik krijg hiervoor wel veel pijnstillers.
Ik heb er nu nog maar 3 gekregen en moet er dus nog 8 krijgen.
Bij het wachten in de wachtzaal zie je toch ook pas hoeveel mensen er moeten bestraald worden. Ieder heeft zijn eigen verhaal. Soms denk ik dan bij mijzelf dat ik toch nog wat geluk heb en dat ik mij goed voel. We blijven erin geloven.
Vriendelijke groeten,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: mei 05, 2007, 19:30:04 pm »
 ;)Hallo Maria,
Ik hoop dat het goed met je gaat,ondanks de bestralingen.
Je bent een sterke vrouw!

Ik heb mijn pols gebroken,maar dat is niet zo erg.Ik behelp me wel met 1 hand en rij alweer met mijn peugeotje rond.
Mijn oudste zoon,die al 12jaar in Portugal woont,is op bezoek.Hij is persfotograaf en reist morgen af naar Angola.
Ik mis hem al voordat hij weg is.Ik hoop hem nog vaak te bezoeken in het mooie Lisboa.

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: mei 05, 2007, 20:30:09 pm »
Dag Agnes,

Ik hoop dat ge niet te veel last hebt van uw pols.
Vrijdag heb ik mijn laatste bestraling gekregen. Ik heb in feite meer last van deze bestralingen als van de chemo.
De radiotherapeute vertelde dat dit allemaal normaal is daar de bestraling in de hals een nevenwerking geeft in de keel. Ik heb dus veel pijn bij het slikken. Het grootste probleem is dat ik altijd kan eten en graag eet maar deze pijn is niet blijvend en zal dus stillentjes verdwijnen.
Mijn jongste dochter (zij wordt dit jaar 30) en haar vriend zijn voor een maand op vakantie naar Thailand. Eerst wilde zij niet gaan omdat ik bestralingen kreeg maar dan zou zij in geen 30 jaar meer op reis kunnen daar ik nog zeker 30 jaar wil leven.
Voor de rest geniet ik van het goei weer en heb veel hulp van de twee andere kinderen en vrienden. We blijven moed houden.
Nog vele vriendelijke groeten,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: mei 06, 2007, 18:15:30 pm »
Hallo Maria,

Wat ben jij toch moedig!Verlies die positieve ingesteldheid niet,want dat betekent heel veel voor je genezing.

Ja,kinderen komen en gaan...Mijn zoon vertrok een uurtje geleden terug naar Lissabon en vandaar naar Angola.Ik had hem liever hier,zodat hij er is als het moeilijk moest worden.Maar onze kinderen hebben hun eigen leven.Loslaten is heel moeilijk...
Jouw dochter is zo terug.Een maand gaat zo vlug.Ze zal je dan ook weer, hersteld van de bestraling, blij terugzien.

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: mei 15, 2007, 09:36:45 am »
Hallo Agnes,

Hoe is het met je pols ?
Vandaag schijnt de zon toch weer. Het doet allemaal deugd dat je buiten komt en het zonnetje schijnt.
Vrijdag moest ik de uitslag gaan halen van de MNR. Op deze MNR konden ze wel de afwijkingen zien maar de bestraling duurt nog tot 17 dagen door na de bestraling. In feite had ik dan geen MNR moeten laten doen maar de dokter vertelde dat ze nu de juiste locaties konden volgen.
Op 13 juni moet ik terug een MNR van de lever laten uitvoeren om dat te zien of de uitzaaiingen terug zijn opgeflakkerd. Indien wel moet ik terug chemo krijgen en anders mag ik terug enkele maanden wachten. Zo gaan we maar voort.
Nog vele vriendelijke groetjes,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: mei 15, 2007, 19:27:09 pm »
 ;)Hallo Maria,

Toch wel goed dat je nu de juiste locatie in je hals kent.Een onderzoek minder of meer is eigenlijk niet zo erg.Maar ja,we zitten altijd toch maar met die onzekerheid.
Hopelijk is je MNR op 13juni ok en hoef je geen chemo meer.Ik duim voor je!
Ik moet op 15juni voor driemaandelijkse controle,plus ditkeer rx van de longen.Als het verder gaat zal het vermoedelijk daar zijn.Maar ik heb er een goed gevoel bij.
Ik ben weer aan het werk in een studiebureau in Leuven.Mijn gips drukt weer op mijn pols door het intensief gebruik van mijn hand.Mijn vingers zijn gezwollen,maar dat gaat wel weer weg.Ik hoop vrijdag van die gips verlost te zijn.
Zaterdag word ik 60 en dat zou ik eens goed willen vieren!Mijn kinderen zijn in staat een dansvloer aan te leggen!

Ik ga tevoet naar Scherpenheuvel met een van mijn dochters(vanuit Scherpenheuvel wel te verstaan,want daar woont een andere dochter.)Heel veel moeite zal dat niet kosten,maar het zal wel leuk zijn.

Maria,hou je sterk en moedig,want zo ken ik je!!

Liefs,
Agnes

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: mei 15, 2007, 19:31:39 pm »
Ps.Ik zal een kaarsje branden voor jou en mij als ik in Scherpenheuvel ben.
 ;)

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: mei 15, 2007, 22:57:58 pm »
Beste Agnes,

Dit is geen toeval maar ik ben zondag, 6 mei, ook naar Scherpenheuvel geweest. Ik heb een vriendin en haar man is degene die De Grote Trek organiseert en deze scoutsgroep vertrekt vanuit Berchem te voet. Ik ben dan met nog een ander vriendin in de namiddag vertrokken met de auto om hen te zien aan te komen met trommelgeroffel. Dit vind ik heel emotioneel dat ze dan met hun trommels Scherpenheuvel binnenstappen. De ene al vermoeierder als de andere. Daarna is er buiten een kleine bijeenkomst en wordt er een hulde gebracht.
Ik heb daar dan ook enkele kaarsjes laten branden.
We zijn dan ook naar de Basiliek geweest om enkele minuten stilte.
Daarna hebben we lekker gegeten in Scherpenheuvel.
Ik dank je al voor het kaarsje.
Groetjes,
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: mei 29, 2007, 16:58:31 pm »
 ;)
Hallo Maria,

Hopelijk alles goed met je.
Ik heb momenteel niet zoveel klachten.Die gips zit wel nog steeds om mijn arm.Misschien ben ik er over enkele dagen van verlost.Ze zeiden vorige keer dat mijn pols scheef stond,maar dat is het minste van mijn zorgen.
Vorige zaterdag was ik op een trouwfeest en vandaag nam ik afscheid van een 92-jarige tante.Zo gaat dat in het leven,he.
We moeten nog heelwat meemaken!

Hou je goed.

Groetjes,
Agnes

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: juni 07, 2007, 18:43:53 pm »
Hallo Maria,

Hoe gaat het met je?Heb je al nieuws van de MNR?
Hoe de uitslag ook is Maria,hou vol!

Groetjes,
Agnes

mie__

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: juni 12, 2007, 17:10:27 pm »
Dag Agnes,

Morgen moet ik de MNR laten uitvoeren. Ik ben wel heel hard nerveus. Op 22 juni heb ik pas de uitslag maar ik ga morgen vragen of ik de uitslag niet vroeger kan bekomen.
Voor de rest voel ik mij wel goed.
Hoe is het met jou ?
We moeten elke dag genieten van het goede weer en we houden de moed erin.
Groetjes
Maria

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: juni 14, 2007, 12:37:15 pm »
Hallo Maria,

Misschien krijg je de uitslag wat eerder.Ik bel ook altijd de volgende dag.
Morgen is het mijn beurt.Rx van de longen ditkeer,bloedonderzoek en echo.Ik september weer de petscan.Ik ben wel een beetje bang,maar ik weet dat  dat geen zin heeft.We moeten het nemen zoals het komt en er dan het beste van maken,hè.
Ik heb een oom die al 25jaar sukkelt met allerlei aandoeningen.De moed waarmee hij dat aanvaardt en er mee omgaat is onwaarschijnlijk!Ik zou zo sterk willen zijn..

Maria,ik wens je ook die moed en positiviteit!

Kop op!

Liefs,
Agnes

Senga

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: juni 16, 2007, 11:38:11 am »
Hallo Maria,

Ik had gisteren een goede controle.Niks te zien!Ik ben heel blij.Ik september moet ik een ct-scan doen.

Trek je hier aan op!

Liefs,
Agnes