Auteur Topic: incontinentie en blijvende brandende pijn  (gelezen 704 keer)

nys.marc@telenet.be

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
incontinentie en blijvende brandende pijn
« Gepost op: april 09, 2020, 19:59:31 pm »
Hoi beste lotgenoten,

Begin februarie werd er bij mij, op 57 jarige leeftijd, een radicale prostatectomie uitgevoerd in het AZ klina te Brasschaat.  De operatie gebeurde met de robot.
Ik wilde effe polsen naar ervaringen met incontinentie .  's Nacht blijf ik inmiddels "zo goed als" droog.  Maar overdag ... belange nie  ;-(
Gezien de prijs van pampers behelp ik me met keukenrol, waarvan ik 2 blaadjes opgevouwen in de pamper leg.  Deze veervang ik dan alle 30 à 60 min.  Op deze manier kom ik met 1 pamper de dag door. 
Ik vraag me af hoe het herstel inzake incontinentie bij jullie verliep.  Immers is deze vooruitgang moeilijk/niet meetbaar ?!
Ik heb ook nog steeds last van een pijn ter hoogte van de bekkenbodem(spier).  Omdat me dit ietwat verontruste heb ik vorige week terug mijn uroloog geconsulteerd.  Deze kon echter niets abnormaal vaststellen.  Hij dacht aan een overbelasting van de bekkenbodemspier. 
Vooral recht op een stoel zitten geeft veel pijn... alsof je op de buis van je fiets zit.
De drie weken voor de consultatie heb ik wel intensief de bekkenbodemspier geoefend !
ECHTER toen ik het ziekenhuis verlies met de blaassonde had ik ook al deze pijn bij het rechtop zitten !  Ik ging er toen echter vanuit dat ik toen op het buisje van de sonde zat en dat dat de pijn veroorzaakte.  Ik was ervan overtuigd dat het weghalen van de sonde het probleem zou oplossen ... niet dus. 
Om deze reden  geloof ik dan ook niet in een overbelasting van de bekkenbodemspier.
Ook heb ik geregeld (elke morgen sowieso) last van een brandende pijn in de penis (vooral topje).  Dit lijkt zich vooral te manifesteren wanneer ik POOG om mijn plas op te houden  .
Het vervolgens plassen veranderd niets aan deze pijn.
De pijn ebt vervolgens stilaan weg.
Herkent iemand hier deze toestanden ?  Ik hoor het graag .

Marc

Manu

• Nieuwkomer
  • *
  • Alleen ben je sneller maar samen kom je verder!
    • Bekijk profiel
    • Prostaatkanker op 45 jaar
Re: incontinentie en blijvende brandende pijn
« Reactie #1 Gepost op: april 14, 2020, 13:05:02 pm »
Dag Marc,

hoe gaat het ondertussen met u?

groeten,
Manuel

nys.marc@telenet.be

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2020, 17:32:49 pm »
Beste Manu, eigenlijk gaat het best goed.  Ik heb de indruk dat het urineverlies toch stilaan betert.  Alleen de brandende pijn waarover ik schreef die blijft.  Op internet lees ik over "Prostaatpijn",  en dan worden precies de symptomen omschreven die ik ervaar ... het enige verschil is dat ik geen prostaat meer heb  :-(
De pijn heb ik eigenlijk enkel in de voormiddag.  Deze ebt steeds langzaam weg.  Er valt mee te leven, maar toch liever niet hé.  Mijn dokter had gedacht dat ik na 3 maanden droog zou zijn, en dat zou wel eens aardig in de buurt kunnen komen.

Marc

limman

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2020, 22:54:09 pm »
Hoi Marc

Ik zelf ben nu al bijna 2,5 jaar geopereerd dezelfde ingreep dewelke jij ook hebt ondergaan .
Het urineverlies zal wel minderen naarmate de tijd verstrijkt maar ik ondervind toch soms druppels urine die plots ontsnappen voornamelijk bij ongecontroleerde bewegingen ,het is weinig maar soit soms is de broek ook wel nat . Tegen mij hebben ze ook gezegd dat het zou stoppen net zoals men terug een degelijke erectie terug zou krijgen maar zonder hulpmiddelen lukt dat toch echt niet zelfs na bijna 3 jaar . Iedere mens is anders en elke operatie loopt ietsje anders af maar hoor toch van de meesten dat ze klagen over dezelfde ervaringen.Ik was 60 bij de operatie dus iets ouder ,maar heb wel leren leven met het feit dat het nooit meer zal worden zoals vroeger .
Hou je goed kerel en hopelijk maak je nog veel vorderingen .

Groeten,Rudi

Mvdbroeck

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: mei 25, 2020, 17:21:02 pm »
Beste Marc,

Bij deze een poging om jouw hoop te geven.

Bij mij werd afgelopen zomer ook een radicale prostatectomie uitgevoerd met de robot.

Aanvankelijk dezelfde klachten. Na 6 maand veel vooruitgang. Nog 25gr per dag verlies. Ik had toen nkg steeds die pijn alsof ik op een buis op de fiets zat. Uiteindelijk doorverwezen naar een andere bekkenbodemkiné. Zij heeft me geleerd om te ontspannen. Veel te ontspannen tussen de oefeningen. Nu gaat het veel beter. Bijna 10 maand na de operatie en nkg nauwelijks verlies en de pij is ook weg.

Verder neem ik al sinds october 5mg tadalafil per dag.  Dat hielp me om de blaas volledig te ledigen.

Mvg,
Marc

nys.marc@telenet.be

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2020, 10:16:07 am »
Bedankt Marc en Rudi om uw ervaringen te delen.

limman

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2020, 18:43:36 pm »
Hoi Marc

Geen dank daar is een forum voor om ervaringen te delen ,het zal ook voor iedereen anders zijn theoretisch hebben we wel allen dezelfde operatie ondergaan maar soms lukt deze bij de ene als iets beter dan bij de andere ,en laat ons hopen dat ook deze technieken nog veel vooruitgang boeken .
Veel nieuws valt er hier anders ook niet meer te lezen .
Hou je goed .

Groeten ,Rudi