Auteur Topic: Tamoxifen Mylan, ervaringen ???  (gelezen 738 keer)

Martje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Tamoxifen Mylan, ervaringen ???
« Gepost op: januari 17, 2020, 09:37:47 am »
Dag allemaal, een grote vraag ... zijn er hier mensen die deze antihormoonpillen nemen en wat zijn jullie ervaringen ??? Heb zoveel gelezen over de neveneffecten dat het mij allemaal wat afschrikt... heb een borstamputatie gehad, preventief chemo, start volgende week preventief met bestralingen en alsook preventief antihormoonpillen... volgende week bespreek ik het nog met de oncoloog maar wilde ook graag de ervaringen van lotgenoten hieromtrent vernemen...alvast bedankt !!

hild

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Tamoxifen Mylan, ervaringen ???
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2020, 21:25:48 pm »
Hallo Martje
Ben ondertussen 9maanden bezig met de antihormoonpillen. De eerste 3maanden wel last van gehad(spierpijn precies grieperig gevoel, gewrichtspijn opvliegers en een paar kilootjes erbij)Ben er toch voor gegaan en deze blijven innemen en moet zeggen dat het nu wel meevalt. Weinig last nog van dit alles. Wel vind ik van mezelf dat ik soms een beetje deprie ben maar heeft dit met de pillen te maken,kan ik niet zeggen. Neem deze wel juist voor het slapen gaan in. Proberen zou ik zeggen en een beetje doorbijten. lukt het je niet is het nog bespreekbaar met onco. Succes Martje en het komt zeker wel goed

Member

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Tamoxifen Mylan, ervaringen ???
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2020, 20:12:52 pm »
Hallo Martje, ik neem tamoxifen sedert 3 maanden (eind maart borstamputatie).  Telkens ik het inslik denk ik ook aan al die bijwerkingen, heb het er moeilijk mee maar de oncoloog zegt dat de negatieve nevenwerkingen niet opwegen tegen de vele voordelen van het medicijn. Ik moet het gedurende 5 jaar nemen. De eerste 2 dagen dat ik ermee startte  heb ik heftige reacties gehad, ik had tegelijk allerlei effecten: braakneigingen, zware buikpijn, misselijkheid, zweten (was nog erger dan bevallen omdat ik bijna flauw viel) . Gelukkig is dit slechts 2 keer voorgevallen. Nu kan me soms extreem moe voelen, in heel mijn lijf en mijn hoofd, maar weet niet of het daardoor komt. Verder had ik ook enkele malen plotse huilbuien zonder te weten waarom, maar dat kan ook zijn door wat een mens moet doormaken, hopelijk betert dit alles, ik volg het advies van mijn dokter op en hou dit toch nog wel vol, want wat als ik het niet neem (?). Grtjs