Auteur Topic: Siliconen boven spier geplaatst.  (gelezen 415 keer)

Biancaa

• Nieuwkomer
  • *
  • Biopsieuitslag: 5-4- MRI: 11-4 Botscan: 9-5-2019
    • Bekijk profiel
    • Mijn Insta..
Siliconen boven spier geplaatst.
« Gepost op: november 06, 2019, 17:47:50 pm »
Vorige week, dinsdag 29 oktober heb ik een mastectomy gekregen met directe reconstructie dmv siliconen. Deze is boven mijn borst spier, direct onder mijn huid geplaatst. Ik zou graag van andere willen weten, die ook op deze manier de reconstructie hebben gekregen hoe het resultaat is. Zijn er deuken of plooien ontstaan? Of is het mooi glad geworden? En loopt het litteken bij jullie ook vanaf de zijkant van je tepel naar de oksel? En hoe is dit genezen?

Veel vragen, ik hoop dat er mensen zijn die ze kunnen beantwoorden.

Liefs Bianca

Red Eva

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Siliconen boven spier geplaatst.
« Reactie #1 Gepost op: november 14, 2019, 10:09:33 am »
Hoi Bianca,

Ik weet eigenlijk niet of de prothese bij mij onder of op de borstspier zit. Ik kreeg ook een vettransplantatie... maar deze vel cellen lijken te vergaan en laten dan littekenweefsel achter. De prothese zit bij mij na een 5 jaar nog steeds mooi, het volume dat ik kreeg door de vettransplantatie is wel terug verminderd en laat een soort knobbel achter... deze zie je echter niet echt.. ik voel ze wel.

Het litteken vervaagd wel mooi en zit bij mij ook tot onder de oksel. De plastische chirurg liet mij er altijd een soort stoffen plakband op plakken (merk ben ik vergeten maar kan ik thuis wel eens checken als je wil). Dat hielp om een mooi vlak litteken te krijgen en geen weefsel te hebben dat naar "buiten groeit". Je plakt het erop en laat het zitten tot het vanzelf los komt, dan hernieuw je het en zo maar door.... niet alle dagen vernieuwen want dan is dat te agressief aan je vel.

Succes!

Biancaa

• Nieuwkomer
  • *
  • Biopsieuitslag: 5-4- MRI: 11-4 Botscan: 9-5-2019
    • Bekijk profiel
    • Mijn Insta..
Re: Siliconen boven spier geplaatst.
« Reactie #2 Gepost op: november 14, 2019, 17:48:13 pm »
Hoi Red Eva,  ik ben heel benieuwd hoe het stoffen plakband heet.