Auteur Topic: bijwerkingen Palbociclib  (gelezen 604 keer)

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
bijwerkingen Palbociclib
« Gepost op: oktober 29, 2019, 16:39:45 pm »
ik heb een vraag, ik neem sinds mei van dit jaar Faslodex spuiten en Ibrance, in het begin niet zoveel last, ben ondertussen aan 6de kuur bezig, in mijn 3de week, gewoonlijk de 4de dag begint het: gevoel van zwakte in armen en benen, tintelingen en pijn, precies zenuwpijn, als ik trappen moet maken, precies of mijn benen niet meewillen, doe ik iets met mijn handen, heb ik veel last, precies krachtverlies in die week, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, vingers tintelen en doen pijn, hand ook, toen ik met die medicatie begon had ik in mindere mate zo'n 2 dagen er last van, nu duurt dat al een week en veel last.
Zijn er nog mensen die dat herkennen? mijn oncologe heeft al een paar keer gezegd dat de meeste geen last hebben van Ibrance, ben ik nu een uitzondering weer?
Is echt zo'n algemeen gevoel van zwakte in armen en benen, kan je daar iets aan doen of is het weer gewoon ondergaan. Ook heb ik in die week soms koude rillingen en dan weer té warm

Anna

• Bekijk profiel
Re: bijwerkingen Palbociclib
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2019, 02:51:14 am »
Sabine, ik meldde het al eens eerder maar ik denk dat jij (jouw lichaam) anders reageert op de Ibrance (Palbociclib) omdat je al eerder andere medicatie hebt gehad. Wat de Faslodex in combinatie met de Palbociclib doet kan ik niets over zeggen.  Bij mij was de Palbociblib in combinatie met Letrazole (Femare) de eerste medicatie die ik kreeg na herval. Wat ik wel kan zeggen dat ik meer last had van vapeurs bij de combinatie Palbociclib en Letrazole en dat ik verschrikkelijke pijn had aan mijn polsgewrichten.

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re: bijwerkingen Palbociclib
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2019, 17:56:21 pm »
vapeurs heb ik zo niet meer, had ik ook meer bij de Femara
ja zou kunnen, ik heb al vanalles gehad dat ik daarom misschien wat heftig reageer
ben al van 2012 bezig met zware medicatie, toen met Femara, vanaf 2017 Aromasin en Afinitor
en sinds mei Ibrance en Faslodex