Auteur Topic: Info-avond rond prostaatkanker 14 november 2019  (gelezen 1088 keer)

Manu

• Nieuwkomer
  • *
  • Alleen ben je sneller maar samen kom je verder!
    • Bekijk profiel
    • Prostaatkanker op 45 jaar
Info-avond rond prostaatkanker 14 november 2019
« Gepost op: oktober 09, 2019, 13:07:44 pm »
Beste tochtgenoten,

De dag dat je met kanker in je leven geconfronteerd wordt kan alles zo definitief, eindig, onwerkelijk, onduidelijk zijn.
Hoe ervaar je de angst en de eenzaamheid?
Er zijn zoveel vragen... Prostaatkanker is nog te vaak een taboeziekte.

Op deze infoavond zullen er presentaties zijn en zal er een soort interactief panelgesprek zijn voor vragen.
Het is in een organisatie van AZ-klina en zal in Casa Callente (Brasschaat) doorgaan.

Iedereen van harte welkom!

https://www.allesoverkanker.be/activiteiten/prostaatkanker-nog-vaak-een-taboe?activity=17217_0

groeten,
Manu

https://prostaatkankerop45.blogspot.com/2019/10/getuigenis-14-november-2019_6.html

Eric65

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Info-avond rond prostaatkanker 14 november 2019
« Reactie #1 Gepost op: oktober 24, 2019, 17:49:16 pm »
Dag allemaal,
Op internet bij Arte.tv  ik de volgende documentaire tegen over prostaatkanker. Deze korte film schetst goed het beeld van de problematiek en de gevolgen van radicale prostaat verwijdering (rarp) op intimiteit.
https://www.arte.tv/de/videos/084743-015-A/philosophie/

Manu

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 26, 2019, 12:47:47 pm »
Bedankt Eric op deze link te posten. Ik heb er heel interessante zaken van op gestoken.

-op minuut 5 van de video is een voorbeeld dat vele mannen bijvoorbeeld mogelijk herkennen :
Toen ik na ’t ziekenhuis naar huis wandelde zag ik jonge mannen die aan ’t joggen waren, ik zag mooie vrouwen en ik werd mij ervan bewust dat alles was veranderd… ik kon die mooie vrouwen niet meer bevredigen, ik kon niet meer zo atletisch zijn als die jonge mannen die aan ’t joggen waren… zaken die ‘plots’ gewoon stoppen..
Het woord ‘gevangen’ zijn hoor ik hier ook soms in deze video.

-Op 't einde wordt er ook gesproken over je ervaringen neerschrijven, delen, en er zeker over te praten.

Dit filmpje is ook een goed voorbeeld voor de info-avond rond prostaatkanker op 14/11/2019.
Ikzelf doe ook een presentatie/getuigenis die avond.

Er zijn voor 't moment nog niet zoveel inschrijvingen. Na de sprekers zal er een interactief panelgesprek zijn... dus beste tochtgenoten, als je kan en er zijn al bepaalde vragen, geef ze eventueel door en kom aub af  ;)

https://www.allesoverkanker.be/activiteiten/prostaatkanker-nog-vaak-een-taboe?activity=17217_0

groet,
Manu

https://prostaatkankerop45.blogspot.com/

Manu

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 05, 2019, 13:09:35 pm »
Net bericht ontvangen... wegens te weinig inschrijvingen zal de info-avond rond prostaatkanker niet doorgaan op 14/11/2019.

Er wordt een nieuwe datum voorzien op 12/03/2020.

limman

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2019, 19:17:16 pm »
Brasschaat is nu ook niet bepaald makkelijk te bereiken vanuit het binnenland ( Limburg ) zou zoiets niet beter doorgaan waar iedereen ook met het openbaar vervoer geraakt .
Ergens in het centrum van bv Antwerpen of andere stad .

Groeten,Rudi

Manu

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 17, 2019, 11:53:55 am »
Dag Rudi,

Ik weet niet of het aan de locatie ligt hoor  ;)? Er is sinds augustus veel aandacht aan deze info-avond gegeven door de urologen zelf, verplegend personeel, op de schermen in de wachtruimtes door 5 bekende Antwerpse ziekenhuizen... KomOpTegenKanker heeft hier reclame rond gemaakt,...
Prostaatkanker blijft toch een beetje in de taboesfeer bij mannen. (en ik begrijp dit ook wel)

Een maand geleden is op deze locatie (met veel minder aandacht voor de avond) een infomoment rond borstkanker geweest. Er waren toen 50 (ex)kankerpatiënten komen opdagen.
Vrouwen gaan hier anders mee om als wij denk ik.

Hoe gaat het met u ondertussen?

groeten,
Manuel

limman

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 09, 2019, 18:36:40 pm »
Hoi Manu ,

Heb je berichtje pas gelezen omdat ik een tijdje in het buitenland ben geweest . Met mij gaat het redelijk goed het is maar hoe je het bekijkt buiten het seksuele  waar het stroef  loopt, maar ja men moet daar niet blijven over zeuren want denk dat elke man  met prostaatkanker dat probleem heeft ongeacht wat artsen er ook mogen over beweren.
Wat die info dagen betreft och ja het valt me ook op dat mannen er liever niet willen over spreken wat ik gek vind want ervaringen vertellen kan soms toch ook bevrijdend werken .
Borstkanker is natuurlijk al langer in de aandacht misschien ook daarom dat er meer interesse in is en eerlijk gezegd de periode voor de vaststelling dat ik prostaatkanker had schonk ik er ook geen aandacht aan wat misschien ook logisch is want je wil en durft daar niet aan denken het is meestal zoiets van, het gebeurd bij een ander maar toch niet bij mij.En zo boeren we maar verder .
Hou je goed Manu .

Groeten,Rudi