Hoi Sanne,
ja als ik terugdenk aan wat ik allemaal al heb doorstaan dan schrik ik daar ook van. Ik ben een positieveling en humor is mijn sterkste wapen in mijne strijd, dat helpt me door alles heen. Maar ik laat me ook wel goed ondersteunen door psychologe in het ziekenhuis, dat heb je daar gratis, ik weet niet of jij dat weet. 1x per maand als ik controle heb ga ik met haar ook even praten, doet me zo deugd, en als ik het even moeilijk heb, die weet me altijd weer goede moed te geven, ze houdt me in evenwicht. Want soms is het best allemaal zwaar, het zwaarste aan mijn ziekte vind ik dat ik niet meer kan genezen, ze kunnen alleen maar met therapie me zolang mogelijk stabiel houden, ben nu aan de 2de therapie bezig sinds 2017.
als ik eraan denk ga ik dat ook eens vragen i.v.m die haarkleuringen
pijn aan heupen heb ik ook regelmatig en smaakverandering. Kan jij niet goed slapen ondanks slaapmiddel? Wat neem jij?
Ik neem Trazolan en een halve Zolpidem en slaap redelijk goed, wel 1 keer dat ik wakker word 's nachts, dat ik moet gaan plassen en tegen de morgend ben ik vroeg wakker, maar tussendoor slaap ik goed.
Felle vermoeidheid heb ik ook bij momenten, droge mond had ik fel bij de vorige therapie, regelmatig kauwgom zeiden ze me en bio xtra mondspoelmiddel is voor droge mond, kan je zo bij de apotheker krijgen
spannend hé die petscan, heb ik vorige week gehad, hopelijk krijg je goede uitslag. Ik neem sinds eind mei die Ibrance en Faslodex spuiten en Xgeva. Ja dat is waar, kankercellen worden op een bepaald moment immuun voor de medicatie en dan moet je overschakelen. Dat maakt mij soms ook enorm angstig.
Het is soms toch best zwaar hé en gezonde mensen weten niet altijd hoe ze met ons moeten omgaan, daarom heb ik zo graag contact met lotgenoten.
groetjes
Sabine