Auteur Topic: Bijwerkingen Nolvadex  (gelezen 889 keer)

Titi

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Bijwerkingen Nolvadex
« Gepost op: mei 20, 2019, 21:43:17 pm »
Hallo allemaal,

Na mijn buikoperatie in december ( endometriose) en door de nabehandeling met hormonen ( gonapeptyl) heb ik enorm veel last (extra) gekregen van mijn gewrichten en spieren. Ik werd bruusk op mijn menopauze gezet. Naast gewrichtspijn ook immens veel vapeurs.
Hiervoor kreeg ik hormonen maar in februari werd borstkanker vastgesteld bij me. Onmiddellijk moest ik met alles stoppen. Tumor ( klein, niet aggressief, hormoongevoelig) werd reeds weggehaald en heb net mijn bestralingen achter de rug. Vapeurs zijn ondertussen weg omdat ik terug op mijn regels gekomen ben. Nog steeds in behandeling voor gewrichtspijn. Nu moet ik normaal vijf jaar Nolvadex nemen maar ik ben er nog steeds niet mee begonnen omdat ik zo opzie tegen de mogelijke bijwerkingen.
Echt geen zin om vijf jaar pijnstillers te moeten nemen tegen de pijn en terug immense vapeurs te krijgen ieder uur. Ik ga het in juni proberen maar kan geen extra pijn meer verdragen. Het blijft zeer moeilijk mee om te gaan in mijn hoofd.
Oncoloog zei : na bestraling ben je 97% genezen. de nolvadex zorgt voor nog een extra 1à2%. Probeer en als het niet lukt dan stop je. Gynaecoloog sprak anders:  zeker nemen. Huisarts zei : nemen en de bijwerkingen erbij nemen. Zijn er nog mensen die ermee gestopt zijn door te veel bijwerkingen?

thelma

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Bijwerkingen Nolvadex
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2019, 22:13:40 pm »
Hallo
Je mag niet altijd voortgaan op nevenwerkingen die anderen hebben. Het is voor iedereen verschillend. Ik neem nu al 8 jaar nolvadex, het heeft zijn nevenwerkingen, maar ik moet absoluut geen pijnstillers nemen...
Groetjes, Thelma

witte vlinder

• borstkanker van 2006, herval in 2012 en 2017
    • Bekijk profiel
Re: Bijwerkingen Nolvadex
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2019, 09:47:54 am »
ik heb ook lange tijd Nolvadex genomen, had best wel bijwerkingen
maar ik ging veel wandelen en lette wat op mijn voeding
voor gewrichtspijnen nam ik flexofytol bij, hielp me enorm
wel altijd in overleg met je oncoloog nemen
niet té veel focussen op iemand anders, de ene heeft veel bijwerkingen, de andere weer veel minder
veel goede moed