Auteur Topic: Bachelorproef over begeleiding van ouders en kinderen met acute leukemie  (gelezen 69 keer)

HanneMeersman

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Beste ouders,
Beste mevrouw/meneer,

Ik ben Hanne Meersman, student bachelor verpleegkunde, optie pediatrie aan Thomas More.
Voor mijn bachelorproef, die gaat over ‘De begeleiding van ouders en kinderen met acute leukemie’, heb ik een praktische uitwerking gemaakt. Hiervoor vraag ik jullie hulp en medewerking.

Mijn nichtje is in maart 2018 getroffen door acute lymfatische leukemie, waardoor ik alles van kortbij heb kunnen volgen. De ouders van mijn nicht, gaven heel duidelijk aan dat de thuiskomst tijdens de behandeling heel zwaar was. Vaak werd er veel informatie in het ziekenhuis gegeven en kregen zij brochures mee.  Het was dikwijls een grote opdracht om te zoeken in de brochure en dit bij de zorg van het kind en het hele huishouden.

Dit heeft me heel snel doen beslissen dat ik mijn bachelorproef wilde doen over de begeleiding van ouders en kinderen met acute leukemie. Het was me direct duidelijk wat ik met het praktische deel wilde bereiken, maar nog niet hoe ik dit allemaal ging uitwerken.

Ik had een idee, om in deze maatschappij van computers,  iets online te doen.  Het moest een gemakkelijk hulpmiddel zijn zonder al te veel zoekwerk. Zo kwamen mijn begeleidster en ik op het idee om een Prezi te maken, een soort online PowerPoint. Ik heb in de Prezi de belangrijkste en meest voor de hand liggende tips gezet die ik in de literatuur heb gevonden en waarvan ik denk dat het wel een helpende hand kan zijn.

De Prezi kan bekeken worden via computer, smartphone of tablet. Zo is de begeleidingsgraad en de gemakkelijkheid, voor u als ouder, nog effectiever. U dient ook nergens een account aan te maken. De volgende link, https://prezi.com/view/s8gIVkZaJO0jDUwlOTol/ , brengt u naar de Prezi. Ik heb bij de Prezi ook een enquête gevoegd, die 5 à 10 minuten duurt. Hierbij wil ik u vragen om deze in te vullen. Zo helpt u mij om het beste resultaat te bekomen en eventuele veranderingen aan de Prezi aan te brengen. Feedback is zeker welkom, ik wil u alvast bedanken !

Indien u nog vragen heeft of problemen met de Prezi te starten, mag u mij steeds contacteren via mail: hannemeersman@hotmail.be.
Ik wil u met de Prezi een hand uitreiken, een hand van ondersteuning en evenwicht.

Met vriendelijke groeten,
Hanne Meersman
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2019, 17:08:20 pm door HanneMeersman »