Auteur Topic: Drain na borstamputatie  (gelezen 951 keer)

Nickytje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Drain na borstamputatie
« Gepost op: april 18, 2019, 08:34:51 am »
3 weken geleden werd kwaadaardige kanker bij le vastgesteld. Vorige week werd ik geopereerd, mastectomie van de rechterborst. 'sindsdien lig ik in het ziekenhuis.  De reden dat ik daar nog lig is dat de drains in mijn lichaam nog teveel lichaamsvocht afgeven.  Het moeilijke vind ik niet te weten wanneer ik naar huis kan.  Bij 25ml mag ik naar huis.  Iemand ervaring met die lastige drains ?
Toch nog wat goed nieuws terzijde ,: gisteren eerste prothese aangemeten gekregen.

Biancaa

• Nieuwkomer
  • *
  • Biopsieuitslag: 5-4- MRI: 11-4 Botscan: 9-5-2019
    • Bekijk profiel
    • Mijn Insta..
Re: Drain na borstamputatie
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2019, 09:03:39 am »
Hoi Nicky, vervelend dat je nog steeds in het ziekenhuis lig, ik hoop dat je snel naar huis mag, daar herstel je toch sneller dan in een ziekenhuis, sterkte!  ik heb geen antwoorden voor je, mijn operatie moet nog komen, ook mijn borst word verwijderd. Er is vast wel iemand die kan helpen.

Wat vondje van de prothese?

Ik.wens je onwijs veel.sterkte toe!
Liefs, Bianca

Nickytje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2019, 15:51:21 pm »
Het is niet zozeer wanneer ik naar huis kancmaar het is dat met dag, dus ik kan geen afspraken maken, geen bezoek'plannen.
Het voelt raar om de prothese te passen.  Nog raarder voor mij was het feit dat ze in je gewone bh wordt gestoken.   Ik heb dan van die rare beelden.  Ik zie mezelf lopen voor de trein, oeps .. borst kwijt  ;).  Kan niet gebeuren, uiteraard niet maar toch.  Maar het is wel zacht materiaal dat soepel op je huid past
Succes met de operatie.

Biancaa

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Mijn Insta..
« Reactie #3 Gepost op: april 18, 2019, 16:58:12 pm »
Bedankt Ja het is heel vervelend als je leven even op halt staat, kan me voorstellen dat je nu afspraken wil maken en bezoek kan plannen.

Is het altijd dat het in.je normale bh word gestoken? Of is dat een tijdelijke oplossing? Ik moest even lachen, zie het helemaal voor me..stuiterende tiet over het perron hihi..

Nickytje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2019, 17:34:46 pm »
De eerste 5 - 6 weken is het een zachte katoen vulling die je kan wassen eventueel met watten kan bijvullen.  Na deze periode kun je je échte prothese passen, Di is dan een soort silicone.  Er bestaan trouwens bh, ook voor die eerste prothese, met zakjes ingenaaide waar je ze veilig kan insteken, je kan, als je handig en daar hoor ik niet bij, ook zelf een zakje in je bh naaien.  Belangrijk is dat het zacht blijft, de hechtingen zijn immers nog niet geheeld
Ben ondertussen thuis en heb mijn eerste uitje met prothese goed doorstaan trouwens.  Morgen ga ik een nieuwe bh kopen.  Wel een beetje verveeld en bang voor de reactie van de winkeldame maar ze zijn dit waarschijnlijk gewoon.

Biancaa

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Mijn Insta..
« Reactie #5 Gepost op: april 19, 2019, 18:01:05 pm »
Wat fijn dat je thuis ben! Ik weet zeker dat je sneller zal herstellen dan in een ziekenhuis. Goed dat je al naar buiten bent geweest en dat de prothese is blijven zitten!
Tja die angst voor reacties is begrijpelijk, je geeft jezelf toch bloot aan een vreemde. Ik denk dat als je naar een professionele winkel als Livera gaat ze daar niet vreemd zullen opkijken. Ik hoop dat het meevalt voor je! Xxx

Nickytje

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 20, 2019, 18:22:05 pm »
Ben naar een kleine lingeriewinkel geweest met een ervaren verkoopster.  Voelde me het 12 toen ik voor de eerste keer een behaatje ging passen.  Nu was het een minder traumatische ervaring.  Zit als gegoten, binnenin een pocket waarin je de katoenen prothese kan steken.  Niks gedoe met goed steken van prothese, geen irritatie aan littekens.  Ik wist niet dat ik zo lyrisch kon doen over een beha.

Biancaa

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
    • Mijn Insta..
« Reactie #7 Gepost op: april 20, 2019, 19:52:08 pm »
Ik ben blij dat het allemaal meeviel, en dat je nu een lekker zittende beha gevonden heb!