Auteur Topic: advies bij erge zenuwpijnen aan handen en voeten?  (gelezen 7 keer)

Lies36

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
advies bij erge zenuwpijnen aan handen en voeten?
« Gepost op: maart 13, 2019, 21:15:41 pm »
Hallo,

Ik heb een vraag in verband met de zenuwpijnen die mijn 74 jarige moeder 3 jaar na haar laatste chemo nog altijd ervaart. Ze ging voor baarmoederkanker in behandeling in het UZ Leuven.
Ze had een tumor in haar baarmoeder die operatief verwijderd is geweest en heeft daarna preventief 5 chemo's taxol carbo gekregen. Ze kreeg gedurende de chemo heel pijnlijke tintelingen aan handen en voeten waardoor ze de 6e chemo niet heeft gekregen. Die pijnen zijn verergerd zelfs na de chemo. Ze gaat voor die pijnen geregeld naar Gasthuisberg en naar de pijnkliniek in Pellenberg en aanvankelijk zeiden de dokters daar dat die pijnen tot 3 jaar na de chemo konden duren en daarna konden wegtrekken. De boodschap die ze nu 3 jaar later krijgt is dat de pijnen waarschijnlijk niet meer weggaan.
Nu, die pijnlijke tintelingen in haar handen en voeten zijn vaak moeilijk te verdragen. Ze is enorm beperkt geworden: ze breit en naait niet meer, ze kan helemaal niet lang meer stappen. Bij alles wat ze met haar handen doet, draagt ze handschoentjes (plastieken of katoenen) omdat ze door direct contact meer pijn heeft. Koude is verschrikkelijk voor haar. 's Avonds warmt ze haar voeten altijd op met een kersenpitkussen. Ze krijgt de hoogste dosis Gabapentine en morfinepleisters (nog een lage dosis momenteel).

IS ER IEMAND MET EEN HERKENBAAR VERHAAL EN EVENTUEEL BRUIKBARE ADVIEZEN?

Ik had onlangs gelezen over cannabisolie bij zenuwpijnen. Is iemand hier bekend mee? Ik hoor af en toe positieve verhalen over cannabisolie, maar ik vroeg me af of dokters mee gaan in dit verhaal.

Ik besef dat we de dokters van UZ Leuven wel moeten vertrouwen in hun evaluatie en verwacht geen wonderen. Maar het is zo moeilijk om haar te zien afzien dat ik toch eens wou vragen of iemand tips heeft.

Alvast bedankt.

Groetjes, Annelies