@Sabine,
Snoepen helpt me niet bij de smaakverandering want bijna alles wat normaal gezien zoet smaakt, smaakt nu volledig zout.

Deze avond boontjes gestoofd met een ajuintje gegeten en dat heeft me dan weer wel gesmaakt, dat smaakte hoe het moet smaken. Boterhammen met beleg = zout. Bij warm eten heb ik vaak gewoon dat het slecht smaakt. Het zal wat zoeken worden wat ik wel nog lekker vindt en wat niet.
Voor de mondontsteking schrijft de oncoloog mij een receptje voor dat ik bij de apotheek moet laten maken en dat helpt inderdaad wel goed. Maar ik snij terug de korsten van mijn brood omdat het anders nogal ambetant voelt in mijn mond.
Bij de oogarts is alles goed verlopen.
Mijn algemeen zicht is een klein beetje achteruit gegaan tov van een jaar en een half geleden. Niet genoeg om nieuwe glazen te nemen.
Wat de droge ogen betreft moet ik blijven oogdruppels gebruiken (Thealoz) en ik kreeg een staaltje mee van een andere oogdruppel (EvoTears) en die zou ik twee keer per dag een halfuurtje na de Thealoz een druppeltje in elk oog mogen doen. De EvoTears zou een soort laag over het oog leggen en zo je oog dan meer nat blijven. Als ik het goed begrepen heb zijn het net de droge ogen die dan soms een minder zicht geven.
Ze heeft dan ook mijn oogdruk gemeten (glaucoom) en ogen goed onderzocht (cataract). Mijn oogdruk zat nog goed, dus geen glaucoom. Daar ben ik wel blij mee want dat zit bij ons in de familie. Maar mijn rechter ooglens is een klein beetje troebel (beginnend cataract), maar nog te weinig om daar iets aan te doen.
Ze zei ook wel dat het moeilijk uit te maken is of de droge ogen, glaucoom of cataract door de Afinitor of Medrol uitgelokt worden of dat het gewoon een gevolg van de leeftijd is. Eénmaal rond de 50 kan iedereen last krijgen van droge ogen, glaucoom of cataract.
Ik ben alvast blij, want ik was vooral bang dat ik glaucoom zou hebben.
Mijn duimen staan omhoog voor donderdag.

Hopelijk is alles stabiel gebleven.
Een lotgenote die herval gekregen had met meta in de hersenen is vorige week overleden.

Een week er voor was ik er nog op bezoek, dat had ze zelf gevraagd, omdat ze wist dat ze niet lang meer zou hebben. Geen negen maanden tussen diagnose van herval en overlijden. Eigenlijk hebben wij dan toch 'geluk' op de één of andere manier, hoe vreemd dat misschien kan klinken van iemand die ongeneeslijk ziek is.
@ Rissie, iedereen reageert anders op de medicatie. De bijwerkingen kunnen van persoon tot persoon fel verschillen. Ik duim dat je nog een tijd mag door gaan met de Palbociclib.
Dikke knuffels!