Auteur Topic: synoviaal sarcoma  (gelezen 348 keer)

Blont

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
synoviaal sarcoma
« Gepost op: november 20, 2018, 11:01:33 am »
Hoi ,
ik ben een nieuwkomer op dit forum.
Ik ben een mama van 2 tienermeiden
Onlangs werd ik gediagnosteerd met een synoviaal sarcoma in mijn been ter hoogte van de knie. Het goeie nieuws heb ik al gekregen, er zijn op dit moment geen uitzaaiingen en dat is al een pak van mijn hart.
Ik heb vernomen dat dit type kanker nogal zeldzaam is en was begonnen wat opzoekwerk te doen, maar het blijft onduidelijk wat ik hier van moet denken.
Morgen wordt ik geopereerd om de omliggende weefsels te verwijderen en ook hier kan ik precies de gevolgen niet inschatten. Daarna komen nog bestralingen....
Ik hoor tegenstrijdige berichten van dokter, familie, vrienden ... en ik heb het gevoel dat men verwacht dat dit niet veel inhoudt en dat ik eigenlijk nu al genezen ben van deze vorm van kanker, en dit enkel omdat het sarcoom al werd verwijderd.
Ik weet echt niet goed meer wat denken, ben ik nu ziek ... of niet? Heb ik nu kanker ... of niet?
Het voelt zo raar allemaal, vandaar dat ik op zoek ben naar lotgenoten die mij misschien een beetje kunnen inzicht geven in deze 'ziekte'.
Ik maak me op dit moment meer zorgen om de mensen rondom mij en begin alles in vraag te stellen. Wat zijn de gevolgen van een sarcoma, van de behandelingen, wat staat me te wachten ?
Misschien kan iemand mij hierbij helpen ?
Leen